Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodrugparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2011-12-17 - 18:38:01 send message to ParkietenTom

@Silvain; vanwaar deze agressieve reactie?

het woord legbatterij zou ik zeker niet gebruiken. Het feit dat roodrugparkieten goede pleegouders zijn, is enorm handig voor moeilijk tot broeden te brengen soorten. Dus eigenlijk help je met de ene soort de andere in z'n voortbestaan? dat is toch fantastisch? happy :)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-17 - 19:09:07 send message to eric 008

dat is makkelijk als het nodig is als de ouders niet voeren of/anders.
maar men leg de eieren van de duren gelekoning,s bv in broedmachine met gevolg meer eieren raapen meer jongen met bv. 1 koppel tel uit je winst daar gaat het de persoon om die in die belachelijke maten de pleeg ouders houd daar moet gewoon in mijn ogen de politie heen .PUNT
daar komt bij dat zulke vogels geen jongen goed meer op stok kunnen krijgen die op die manier zijn gekweektangry


kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2011-12-17 - 19:14:49 send message to kornelis

Ben het voledig met je eens eric


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-12-17 - 20:20:47 send message to denegon

of het dierebeulerij is moet iedereen lekker zelf weten. pleegouders gebruiken moet ook iedereen zelf weten. als ik de vraag beantwoord zou ik zeggen dat je de roodrug in een dergelijke kooi niet goed kweekt want de mannen worden veel te agressief als ze in een kleine kooi zitten en dan gaan ze de pop opjagen de eieren slopen en de jongen toetakelen. iedereen voor zich zelf weten maar dit zijn mijn ervaringen en ik zou de in een vlucht houden van 80 breed 2 lang en 2 hoog dan komen ze goed tot hun recht en de man kan zijn drukte weg fladderen.
suc6 ermee Egon


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2011-12-19 - 15:30:41 send message to ParkietenTom

Nu ja, ik moet ook wel toegeven als je in zulke mate koppels houdt en dergelijke maten gebruikt komt het wel in de buurt van dierenkwelling.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-19 - 23:02:22 send message to eric 008

het is jammer dat er nog altijd mensen zo denken te kunnen kweken dit zijn in mijn ogen ook de echte broodkwekers die geldelijk gewin boven dier welzijn plaatsen,en vergist u niet het zijn ook de kwekers die echt overal jongen uit krijgen dus verstand hebben ze wel alleen ze gebruiken het verkeerd jammer genoeg.sad :(


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2011-12-21 - 22:19:35 send message to sylvain

tegen vogels als pleegouders heb ik niets maar ben wel tegen zulke kleine kooien...

Mvg Sylvain


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-12-21 - 22:39:23 send message to _Steven____

Hallo iedereen

Bedankt voor de reacties.

Ik heb mijn koppel roodruggen ondertussen 5 dagen bij in de vlucht met de grasparkieten zitten er zijn nog geen gewonden gevallen.
Het is wel duidelijk wie de baas is (maar dat zal in elk huishouden wel zo zijn zeker).

Persoonlijk ben ik niet voor pleegouders maar ook niet tegen want bij sommige soorten zou het wel eens noodzakelijk kunnen zijn om pleegouderbroed toe te passen omdat anders misschien sommige soorten zouden uitsterven.
Zelf zou ik het nooit doen omdat ik geen vogels heb die met uitsterven bedreigt zijn.

Groeten Steven


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-01-06 - 18:33:53 send message to _Steven____

Als je roodruggen in het kweekseizoen apart in kweekvluchtjes kweekt, kan je dan in de winter de kweekkoppels samen in 1 ruime volière houden of moeten de mans en de poppen apart zitten?

Groeten Steven


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-01-06 - 19:39:40 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Omdat ik 2 jaar geleden een blok volieres wilde vernieuwen en die dus eerst moest afbreken, heb ik 4 koppel roodruggen die in dat blok per paar apart gehuisvest waren, gedurende herfst en winter samen in een vlucht gedaan: 1 meter breed en 7 meter lang. Op een zonnige winterdag (vroor en er lag sneeuw) hebben ze 2 mannen dood gebeten: toen ik thuiskwam lag er een doodgebeten, terwijl ik naar de vlucht liep doken 2 mannen bovenop een derde man en hij was al zo zwaar gewond voordat ik bij de vlucht was, dat hij het niet heeft overleefd. Mijn advies: niet als koppels samen huisvesten dus....


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-01-06 - 19:50:41 send message to _Steven____

@mreyder : bedankt voor de reactie

en allen mannen samen kan dat?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-06 - 21:09:02 send message to denegon

mannen bij elkaar kan buiten de kweek als ze geen poppen kunnen zien.
groetjes egon


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-01-06 - 21:22:48 send message to _Steven____

oké bedankt voor de reacties


kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-01-07 - 12:45:13 send message to kornelis

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb 3 jaar geleden 3 koppels roodruggen en een koppel rosselas bij elkaar geplaatst let wel het waren allen jonge vogels had vorig jaar 11 jonge roodruggen en 6 jonge rosselas.
De voliere was binnen 1m br x 3 m lang en 2 m hoog en buiten 2m br 2 m h en 3 m lang.
Ongeloofelijk mischien maar toch is het waar.


bozzee1976
Website Member
Posts :5

Website Member
2012-01-15 - 23:46:37 send message to bozzee1976

Ik ben ook van mening, dat als de vogels de ruimte ervoor krijgen, en het van jongs af aan is aangeleerd. Dit best goed kan gaan. Maar wees er wel voorzichtig mee, en plaats dan bijv. alles tegelijk in een voliere.
Niet bijv. 3 koppels plaatsen in een vlucht, dan na een week of wat een vogel omruilen o.i.d.

gr.Edwin

p.s: ik zou er niet eens over nadenken, om geen enkele vogels tijdens de kweek in die afmeting kooi te plaatsen. Zelfs nog geen zebravink.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede