Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > engelse grasparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-11-24 - 21:53:17 send message to paduy

Alles heeft te maken met hoe ermee gekweekt wordt.Als je overdrijft zoals in alles ga je ze nooit of te nimmer 6 jaar hebben laat staan mee kweken.Als je je kunt houden aan 2 ronden per jaar met een rustpauze van minimum 4 a 5 maand zodat ze eens goed kunnen vliegen en vooral een volledige rui meemaken.Maar meestal is t totaal anders,bij de engelse grasparkieten gaat nogal veel geld om(ik kweek ze ook maar hou me er ver vanaf)bedragen van 2000(tweeduizend)euro voor een topvogel zijn geen sprookje,en t wordt nog gegeven ook en ze moeten dus "opbrengen".Maar als je er goed voor zorgt kun je zeker 6 jaar gebruiken(maar niet op zaad en water alleen dan)
Nog een reactie ivm het bijten.Als je nog nooit hard bent gebeten door een engelse pop dan waren ze zeker niet in goede conditie want als ze in conditie is en je hebt ze niet goed vast wees dan maar zeker dat ze je zal pakken waar t pijn doet,en als je weet dat t bekje wat groter is dan t gewone parkietje dan weet je dat de pijn rechtevenredig zal zijn en een litteken kun je eraan overhouden wees daar maar zeker van.Maar weet dat de poppen die je t moeilijkst kunt pakken zonder gebeten te worden wel de beste zijn voor de verzorging van de jongen.
Mijn persoonlijke mening,want de engelse verdient een betere reputatie dan deze die hij nu heeft
mvg patrick


Hubers
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-25 - 11:22:05 send message to Hubers

Ik lees eerder dat een 'normale' grasparkiet zich maar een jaar of zes zou kunnen voortplanten. Het is alweer lang geleden maar ik heb ze ook jaren gekweekt. Maar, zeker als ze dicht bij de wilde vorm staan (zoals dus de normale grasparkiet) kunnen ze veel en veel langer mee. Een doorsnee kleine soort kromsnavel, zoals de grasparkiet, een neophema, kleine lorisoort etc kan zich 15 jaar voortplanten en daarna nog een paar jaar leven. Er zijn wel hogere leeftijden bekend maar de meeste zijn dan niet door ouderdom gesneuveld maar door 1 of andere ziekte (of door mindere verzorging). Wat grotere soorten zoals roodruggen etc. kunnen nog veel langer mee. Helaas is het zo dat de meeste vogels vroegtijdig sterven door het niet op tijd onderkennen (door ontbreken van kennis cq ervaring) van een ziekte of door een niet efficiente voeding (je zou kunnen zeggen dat de vogels dus eerder op zijn; net zoals mensen in bepaalde ontwikkelingslanden gemiddeld maar 55 worden en hier 20-25 jaar meer).


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-25 - 14:28:57 send message to eric 008

ik denk dat inteelt van het snel kweken van mutaties de boosdoender is het genetische plaatje word op die manier uitgeholt en verkeerde fouten met uit opbouwen van een stam lijnen teelt speelt hier een grote rol laten we wel wezen en erkenen dat postuurkweken alleen geschiet naar de smaak van de kweker en wat er gevraagt word in standaarden dat is altijd verkeerd.en dit dient absoluut niet de soort. de engelse parkiet is hier 1 van de voorbeelden van.dus dat de vogels niet meer zo oud worden en minder en korter vruchtbaar zijn ligt aan ons kwekers niet aan de vogels .mijn niet uit gezonderd al moet ik wel bekennen dat ik veel wildvormen kweek zover het nog wildvormen zijn.

m.v.g eric


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-11-25 - 19:34:45 send message to Max Weijers

Oké. dat hoop ik maar dat u gelijk heeft dat mijn oudere koppels zuivere nog een aantal jaar mee kunnen voor de kweek.
Op het moment heb ik 22 volwasse kweekkoppels. als ik daar nog zon 10 jaar jongen van zou kunnen krijgen, dan lijkt het mij haast onmogelijk dat we hier geen goede stam van krijgen. Dit moet dan zeker lukken. happy :)

Max



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede