Toen ik controle deed zaten ze al ongeveer 20u onder het gaas crop was bijna leeg maar is normaal want het was het uur dat ik verse pap verschaf waarna de ouders de jongen voeden.
Ook was het verbruik van de pap evenredig met andere dagen.
Vandaag merkte ik dat 1 jong een rode huid had tegen over het andere jong vond ik dit niet normaal ook was de crop leeg het ander jong had een volle crop.
Deze middag het jong met lege crop uit het nest genomen en in een bakje met een warmte lamp +-32° geplaatst en verder handopfok.
Het is de eerste keer dat ik dit doe handopfok iemand ervaring hiermee?
Ik geef 10% van het gewicht in loripap als de crop leeg is dat was de eerste 2x om de 2u30 ondertussen was de laatste voeding om 16u30 het is nu 22u10 en de crop is nog steeds gevuld.
Zolang er voer in de krop zit niks erbij geven.
Temperatuur van 32 graden celcius is te hoog voor een jong van 4 weken. Hierdoor verteerd het voer ook trager. Temperatuur rond de 26 graden is beter. Als het jong bibbert temperatuur omhoog doen. Verder pap niet te dik, anders duurt de vertering ook lang.
Wat is de temperatuur van omgeving het jong dat nu nog in het nestblok zit?
Gert
Dooren,
Ik moest werken deze namiddag en mijn vrouw geeft het jong gevoerd ik heb zo het gevoel dat ze dit te kort op elkaar geeft gedaan aangezien de crop op dit moment nog vol zit na 6 uur.
Ik had gelezen dat op deze leeftijd normaal om de 8u word gevoerd?