Ik ben wel benieuwd of ze hierdoor willen en kunnen voeren. Eventueel kun je wat horizontale verbindingen uit het gaas knippen (glad vijlen!), zodat het meer "tralies" worden.
Succes.
Ik heb in het verleden ook plukkers gehad maar ik zette gewoon het blok op de bodem van de voliere met de bovenkant open en het plukken was helemaal over.
En als je het gat nu eens halveert zodat er nog maar twee vakjes boven elkaar overblijven? Puntjes uiteraard een beetje afschuren en misschien het gaas zelfs nog wat uitbuigen...zodat het gat iets breder wordt?
Ik gebruikte in de jaren '70 DAUM-EX dit was een middel tegen duimzuigen bij kinderen.
Het middel is intussen uit de handel genomen of is van naam verandert.
Haalde het altijd bij de drogist.
Gebruikten het vroeger voor jonge parkieten die geplukt werden,een paar keer insmeren en het plukken stopten.
Ook bij papegaaien die zichzelf plukten gebruikten ik het en heb er zo tientallen papegaaien mee geholpen dat het plukken blijvend stopte.
Nu lees ik op verschillende plaatsen dat men knoflook toevoegd aan de voeding waarna dit een bittere smaak zou teweegbrengen in de veerschachten zou het plukken bij somige vogels stoppen of verminderen? Iemand dit al geprobeert?
Dooren,
Dit zal ik morgen proberen lijkt het systeem van op de foto ok of had u dit anders gezien?
Ook een vraagje heb jij ooit geprobeert knoflook en of met brandnetelthee bij uw pap te mengen in plaats van water? De brandnetelthee met knoflook lijkt bij somige vogels te helpen tegen plukken en geeft ook een zuiverende werking?