Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help wat nu !!! (roodstaart) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : help wat nu !!! (roodstaart)
COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-10-05 - 11:25:02 send message to COCOTJE

hey,
7 dagen gelden heeft mijn pop haar eerste ei gelegd nu 7 dagen later deze moregn 2de ei dat is toch lang tussen normaal legt de pop om de 3 dagen ze broed goed mmaar gaat het verschil niet te groot zijn in de uitkom het eerste jong zelf opvoeden of ouders laten doen ik weet het niet zit tijdje tussen sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-05 - 14:34:32 send message to Karel

Kan het zijn dat er nog een ei tussenin zat, dat mogelijk is "verongelukt"? Dat komt weleens voor.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-10-05 - 15:15:41 send message to COCOTJE

nee karel de nestkast word in het oog gehouden met camera en ben al op zoek geweest naar verloren ei helaas weet jij raad want dit heb ik nog nooit voorgehad zit te lang tussen ei 1 en ei2


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-10-05 - 16:29:18 send message to jaap van de pol

Ik heb het ook eens gehad met de roodstaarten, dat er zelfs 10 dagen tussen zat. Geen vrees, want ze gaat niet zitten op het eerste ei, dus echt verschil zal je niet merken.

Pas vanaf het tweede ei beginnen ze te broedenhappy :)

Groeten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-05 - 16:32:59 send message to Karel

Jaap heeft gelijk. Ik zou haar in ieder geval gewoon zelf door laten broeden.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-10-05 - 16:43:05 send message to COCOTJE

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ze broed vanaf haar eerste ei dat is mijn vrees ze zat echt door op haar eerste ei echt te broeden maar als het eerste jong geboren wordt en 7 dagen later ongeveer he dan zit er toch veel tussen is dat niet vervelend voor de pop als er een jong uitkomt en dan ongeveer 7dagen later het ander?


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-10-05 - 17:59:20 send message to jaap van de pol

COCOTJE,

Als de pop nu al broed klopt er iets niet. Een grijze broedt nooit vanaf het eerste ei. Als je zegt dat ze de hele dag in de nestkast verblijft klopt dit wel. Een pop zit de hele dag op het nest (in de nestkast) maar broedt nog niet. Daar kun je zeker van zijn. Voel maar aan het ei, zeker weten dat één ei koud is.

Als het - zoals ik al zei - wel het geval is dat ze zit te broeden is er nog geen man overboord. Ze zal, als het een goede pop is, het tweede jong groot brengen. Er zijn geen betere ouders dan grijzen, ik heb op camera bij mezelf gezien dat de ouders zelf de kopjes van de jongen optillen om ze vol te gieten.

Groeten,

Jaap


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-10-05 - 18:42:58 send message to COCOTJE

@jaap dank je wel ik zal het zien als ze uitkomen hoelang er tussen zit maar moest het zijn dat erwat langer tussen zit haar gewoon laten doen ze weet wat ze doet ze heeft nogal nesten gehad ze weet wat ze moet doen maar had schrik omdat er te veel tijd tussen zat tussen ei1 en 2 bedankt ik hou jullie op de hoogte alvast bedankt voor de snelle reactie jij ook karel


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-10-05 - 22:07:32 send message to jp57

ik heb ook al eens gehad dat er 5 dagen tussen zat en deze zijn noemaal uitgekomen. ik maakte me toen ook zorgen maar is allemaal goed gekomen.
succes en veel geduldrazz :p
gr, johan


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-10-06 - 10:17:02 send message to COCOTJE

@johan ok dank je ik hou jullie op de hoogte ja was toch even schrikken zal wel goed komen groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede