Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > waar blijven ze toch de blauwe Neophema chrysostoma Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : waar blijven ze toch de blauwe Neophema chrysostoma
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-13 - 12:20:04

Deze mutatie is al jaren in engeland maar we zien er niks van en horen er niets over via de normale weg ,worden we ook hier dom gehouden zijn er al afspraken met kwekers van het vaste land ?

m.v.g eric


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-13 - 12:39:43

Het punt is Eric, dat niemand verplicht is om dit soort informatie openbaar te maken. Je kunt dus nooit iemand verwijten maken.

Als je zélf weet of vermoedt dat er blauwe blauwvleugels in Engeland zitten, zul je zélf contacten moeten zien te leggen met de Engelse kwekers of zul je er achter moeten zien te komen wie in Nederland en Belgie deze vogels al hebben geimporteerd/gekweekt.

Mijn eigen ervaring is dat als ik een speciale vogel zoek en dit laat weten aan bevriende kwekers en/of advertenties plaats, dat er uiteindelijk wel iemand mailt of belt die iets meer weet. Dat kan lang duren, maar werkt bijna altijd op die manier.

Dus: Actie!! laugh :Dwink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-13 - 12:52:21

al weer jaren geleden karel heb ik leuk contact gehad met de kweker/importeur in engeland op het moment dat het over blauwvleugels ging geen reactie meer gehad .volgens een ,,vooraanstaande,, kweker in nederland die al jaren een pintje met hem drink mocht hij de vogels niet zien .weer later via andere weg dus niet openbaar heeft hij ze wel gezien heb daar gewoon mail van maar is ook weer een tijd geleden dan vraag ik mijn af als het zolang duurt voor andere kwekers er mee aan de gang mee kunnen gaan waar blijf die mutant van daar de vraag via deze weg.mischien zijn er nu wel kwekers die meer weten ?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-13 - 12:58:42

Ben je overigens zeker dat het om een blauwe gaat of om een pastel?



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-13 - 13:05:17

Terry Martin en Alain Campagne praten in hun boeken over blauw. en ik denk dat ook aangezien ik ook geen psittacine meer zie ! maar ik leer graag steek van wal als je hier over twijfel karel


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-13 - 14:02:50

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op grond van de foto zou ik ook blauw zeggen omdat het wit ook echt wit lijkt.
Aan de andere kant heb ik het idee dat over de foto een blauwe waas hangt (kijk maar naar de achtergrond), wat er op kan wijzen dat er geel uit-ge-photoshopt is.

Vandaar mijn twijfel. Ik zou graag eerst meer foto's zien.

(Degene die het natuurlijk zeker weet is Bob Branston zelf.wink ;))


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-13 - 17:21:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

volgens herman zomer waren er in engeland en belgie al wel eerder pastelen karel die in australie 1991.maar ik praat over de blauwen in engeland


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-09-13 - 18:45:34

@karel,

bedoel je het wit van de vogel of van de achtergrond


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-09-13 - 19:17:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

eric, die "pastellen" waren geen pastellen.Ze zijn geboren bij 2 broers in Grobbendonk, ik heb van hen hun hele stam Blauwvleugels gekocht indertijd. Toen ik er mee ging kweken, kreeg ik ook een "donkerfactorige" kleur uit die stam. Toen dachten we inderdaad, dat het pastellen en "donkerfactorigen" waren. Met de wetenschap van nu: het waren Misty's: de "pastellen" waren enkelfactorige Misty's en de "donkerfactorigen" waren dubbelfactorige Misty's. Het waren mooie vogels, maar er was totaal geen animo voor. Ik heb enkelen aan een goede vriend gegeven en samen hebben we er een behoorlijk aantal jaren mee doorgekweekt. De vogels die we over hadden, gingen als wildkleuren naar de handel. uiteindelijk zijn we er op deze manier helemaal van af geraakt.

Overigens ben ik het met Karel eens: de foto geeft de schijn een blauwe waas over de witte achtergrond te hebben.....


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-13 - 20:19:34

quote
bedoel je het wit van de vogel of van de achtergrond


Van de vogel. Als je de vogel uit de foto zou snijden, lijkt de buik volkomen wit en zou dit een foto kunnen zijn van een echte blauwe, maar in dit geval, met de blauwwaas die je goed op de achterwand ziet, ben ik niet 100% zeker.

Maar goed, het is maar een foto natuurlijk.

Als Eric zegt dat er echte blauwe in Engeland zijn, dan neem ik dat direct aan.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-13 - 20:48:43

mooi stukje geschiedenis dat is mooie info .nu worden er ook al bij verschillede kwekers bonte geboren wie heeft die nog meer en uit welke lijnen worden deze gekweekt ??


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-09-14 - 20:52:17

Hi,

Ik woon al 13 jaar in Engeland en ben 5 jaar geleden in contact gekomen met de kweker die zogenaand de blauwe blauwvleugels heeft. Elke keer als je met hem spreekt krijg je een ander verhaal. Toen heb ik een goede vriend van mij even laten bellen en het verhaal dat hij kreeg had ik zelf nog niet eens gehoord.
1 van de verhaaltjes was dat de wind het dak van zijn voliere had gehaald en 7 blauwe en enkele splitten waren ontsnapt. Ook het verhaal waar hij ze houdt is zeer ongeloofwaardig. Hij houd ze in een schuurtje op zijn "allotment". Dit zijn stukjes grond die verhuurd worden aan mensen met kleine tuinen om groenten te verbouwen(ik weet niet hoe ze dat in Nederland noemen). Als je vraagt om even te komen kijken is er altijd wel een uitvlucht. Vorig jaar beweerde dat hij 1 blauwe en 1 grijze gekweekt heeft. Waar komt die grijze vandaan??? Hij beweert ook met de bonte te kweken en wil deze altijd maar aan mij verkopen. Geloof het of niet maar zijn prijs voor deze is 200 euro. Ik heb geen enkele interesse in deze vogels aangezien ik zonder de vogels gezien te hebben met 99% zekerheid kan zeggen dat dit kruisingen zijn met eleganten(zeker voor die prijs).
Hij doet nooit nestcontrole en laat de vogels gewoon hun gang gaan(als je blauwe hebt???). Zijn laatste verhaaltje was dat hij niks ging verkopen dit jaar en volgend jaar gaat hij met al zijn vogels coloniebroed doen. Dat is een stap in de juiste richting, niet. Ik denk dat ik hem maar ga laten zodat hij iemand anders aan het lijntje kan houden. Ik kan lang volhouden als ik naar iets op zoek ben maar genoeg is genoeg.

groetjes

Rudy


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-14 - 21:08:43

jack suikerbuik heeft de blauwe blauw vleugels in engeland gezien in het echt! en daar heb ik mail van en die had het niet over bastaarden en bonte elegante enz !!!!!!!!!!!!!!
beetje vreemd maar mijn mail contact werd toen ook ineens niet meer beantwoord.
zijn ze wel in engeland of niet of word er een spelletje ???????


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-14 - 21:11:41

krijg ik nu al gelijk ???


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-09-14 - 21:19:52

Ik weet het natuurlijk niet met 100% zekerheid maar volgens mij zijn er geen meer, misschien hebben er wel geweest maar al mijn zoektochten hebben tot nu toe niks opgeleverd. En geloof me ik laat geen steen ongekeerd.
Ik heb vorige maand wel een blauwe pruimkop gezien. Was ook de moeite waard.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-14 - 21:25:23

de mail die ik heb is van verledenjaar daar voor kreeg jack ze ook niet te zien zei hij toen neem aan dat ze er verledenjaar ze er dus wel zijn want jack is geen fantast denk ik



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede