Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Genoeg ruimte voor 1 kwarteltje? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Genoeg ruimte voor 1 kwarteltje?
Younes Lamin
Website Member
Posts :112

Website Member
2011-08-26 - 21:47:39 send message to Younes Lamin

Hallo allemaal,
ik heb 1 kwartel haantje opgevangen van een goede kennis.
Omdat mijn voliere al in bezit is van meerdere kwartels wil ik hem liever ergens anders,
anders moet ik weer popjes erbij ETC.
ik heb nog een hokje van 50 cm diep 1,35 cm lang en 1 hoog.
Is dat genoeg voor 1 of evt 2 CD kwarteltjes?
er zitten een paar parkietjes,

GRoetjes.


Younes Lamin
Website Member
Posts :112

Website Member
2011-08-27 - 13:58:59 send message to Younes Lamin

Jammer dat niemand reageert...
had beter verwacht.


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2011-08-27 - 14:46:09 send message to petro

zal wel kunnen.maar zal er 1 hen bij doen anders zit het zo te vol..


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-27 - 16:32:48 send message to Ton Koek

Dat is veel te klein, daarom reageert er niemand denk ik. Zoiets wil je als vogelliefhebber toch niet?


Younes Lamin
Website Member
Posts :112

Website Member
2011-08-27 - 17:18:24 send message to Younes Lamin

Hoi Ton,
Ik zou het niet weten?
Als weten ze ''het is te klein'' dan mogen ze dat wel zeggen?
Het gaat trouwens om een Chinese Dwergkwartel,


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-27 - 17:52:55 send message to Ton Koek

Ik weet niet wie je bedoelt met "ze", er is hier geen "ze". Het forum vullen we met z'n allen, dus veel leuker klinkt "we".
Een aantal forumbezoekers komt hier al heel lang en heeft gewoon geen zin meer in vragen waar de vragensteller eigenlijk zelf het antwoord ook wel op weet, denk ik.
Een kwartel is een actieve loopvogel, die scharrelt de hele dag over de bodem. Het is toch gewoon zielig om die op 0,6 m2 op te sluiten?

Het ligt dus niet aan jou, maar aan de soort vraag. Dit soort vragen zijn al 100 keer gesteld en helaas zijn veel vragenstellers alleen maar blij als er een positief antwoord komt.


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-08-27 - 23:31:55 send message to _Steven____

ik geef je 100% gelijk ton, maar het kan vast geen kwaad om nog eens een antwoord te geven

Ik vind de kooi persoonlijk ook te klein maar ze kan wel als voorlopig hok dienst kunnen doen als je ze binnenkort maar een andere kan geven indien dit niet mogelijk is zou ik er niet aan beginnen

groeten Steven


frans de bruijn
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-08-27 - 23:55:04 send message to frans de bruijn

Ik moet Ton daar ook wel gelijk in geven, hij bedoelt het goed. Als je heel eerlijk tegenover jezelf bent, weet je meestal zelf wel het antwoord op de vraag of het mogelijk is of niet. Er zijn ook echte beginners die het inderdaad niet zullen weten en deze moeten worden geholpen door mensen met de ervaring in deze. Als je zo'n vraag stelt en er is ook maar 1 iemand die zegt dat het wel gaat, dan heb je als beginner eigenlijk al een bevestiging die je graag wilt. En dan denk je: Yes, zie je, het kan! Veel beginners maken die fout en ook ik ( en waarschijnlijk meerdere met mij) hebben die fout ook wel begaan. Je vind veel leuk en mooi en wilt het ook graag hebben.Maar in het beperken herken je vaak de meester, zegt men wel eens.Dus beheersen en het niet doen. De raad die je hier krijgt komt van liefhebbers die het beste met jou en je vogels voor hebben!!


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2011-08-28 - 08:20:14 send message to pietsus

Even een reactie hierop
in boeken en op internet, lees je hoe groot je een vogel moet huisvesten
maar als je bij sommige kwekers gaat, zie je dat vogels maar op de helft van die ruimte zitten en ze hebben er ook een goede kweek mee
vorige jaar ging ik bij iemand kijken achter pennanten die normaal een voliere vandoen hebben van ongeveer 1bx4lx2h en daar zaten ze op de helft
het woord liefhebber is hier dan ver zoek volgens mij
grts pieter


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-08-28 - 10:52:44 send message to Daniel

Het fabeltje van ze kweken dus ze hebben voldoende ruimte gaat al zo lang ik weet de ronde. Met name van Grijze Roodstaarten en Poicephalussen wordt nog steeds gezegd ze kweken niet in volieres. Ze zijn schuw. Dit werd dan gebruikt om koppels in kooien te zetten van 1 x 1 x 1. Gelukkig zijn er meer en meer kwekers die deze soorten in volieres houden en bewijzen dat deze soorten niet alleen beter tot hun recht komen maar ook gewoon kweken.

Om terug on topic te gaan: deze ruimte is veel te klein voor kwartels.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede