Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papagaaien kwekerijen in Europa. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-08-25 - 16:21:25 send message to dan

hallo iedereen,

Zijn er misschien mensen die grote ara hobby kwekers kennen die mijn verder kunnen helpen met mijn zoektocht
Email of telefoon nr alle info is welkom.Het mooiste zou zijn kwekers van de oude garde die nog de import vogels hebben.

Groet Danny.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-25 - 16:38:43 send message to Karel

Ik denk niet dat grote kwekers (kleine ook overigens) die dergelijke vogels hebben, het prettig vinden dat anderen dit soort informatie doorgeven.

Je zult je zoektocht naar deze vogels moeten vervolgen middels een oproep aan kwekers in de advertentierubriek, zodat zij zelf kunnen bepalen of ze naar jou toe willen reageren.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-08-25 - 17:42:30 send message to dan

Oké Karel,

Het is altijd het proberen waard denk en ik snap dat de kwekers het doorgeven van hun telefoon nr of mail niet altijd
Leuk vinden ??Maar ik bedoel eigelijk van echt hele grote kwekers in Europa die ook een verkoop site hebben??

Groet Danny.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-08-25 - 18:00:38 send message to oli4

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat Danny grote bekende kwekers bedoeld zoals bijvoorbeeld Kai Herse(die echter geen ara's heeft)of Harry Sissen.

Verder vroeg ik me af...
Heb al meerdermaals gelezen van grote kwekers en/of kwekerijen tegen het oostblok(Tsjechie enz..) Iemand die daar meer over kan vertellen? Heb ergens gelezen dat daar nog veel zeldzame soorten zitten (veelal illigaal via rusland). Kan geen bron meer melden vanwaar ik dit gelezen heb, maar vroeg me af of niemand iets over de fameuze kwekers uit de oostbloklanden kan vertellen? Misschien dat dit een poort kan openen voor Danny zijn zoektocht naar de A.macao cyanoptera!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-08-25 - 18:25:02 send message to Daniel

Er zijn een aantal grote jongens in Tsjechie opgepakt niet zo lang geleden. Ze probeerden Lear's Ara's het land in te krijgen. Ze communiceerden met elkaar over de illigale vogels door iedere soort een nummer te geven dat overeenkwam met de pagina waarop ze stonden in de Lexicon of Parrots.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-08-25 - 20:08:49 send message to dan

Dat wat olie4 zegt dat bedoel ik de vogels die ik zoek moeten toch ergens te vinden zijn ???Ik hoop dat er iemand reageerd ik wacht het af??

Groet Danny


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-08-25 - 20:23:56 send message to Daniel

Ik hoop dat je een reactie krijgt. Je zou Harry Sissen kunnen proberen. Al weet ik niet hoe groot zijn collectie nog is. Ook hij heeft te maken gehad met Justitie (en veel van zijn vogels zijn toen in beslag genomen).


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2011-08-25 - 20:29:22 send message to Ronny123

Danny,

ik heb je een pm gestuurd..


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-08-26 - 10:23:25 send message to dan

Hallo Daniël ,

Ik ga het zeker proberen om contact te maken met Harry sissen ik hoop dat hij nog wat van zijn collectie over heeft???
is het mogelijk om rechtstreeks contact te maken met Harry sissen??

Groet Danny.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-26 - 10:40:46 send message to Niltava

Via deze site kun je het in elk geval indirect doen.http://www.birdstobuy.co.uk/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&catid=6&sobi2Id=554&Itemid=20
Zij geven het dan door aan hem, volgens de site.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-08-26 - 17:12:37 send message to dan

Hè Niltava,

Ik ga het zeker proberen dank je wel.

Groet Danny


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-08-29 - 18:15:07 send message to dan

Hallo iedereen,

Als er nog mensen die misschien nog ideen hebben hoe ik aan mail adresen of site,'s kan komen alle info is welkom??

Groet Danny.


pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-08-30 - 09:15:10 send message to pana

Als afstand voor jou geen bezwaar is, zou je hier eens kunnen gaan kijken : Two breeding aviaries exist in Guatemala. The facilities in Guatemala are Aviarios Mariana in the southwestern part of Guatemala near the border with El Salvador and the
ARCAS Rescue Center near Flores, in the Department of Petén.
Aviarios Mariana contains 219 scarlet macaws. It was founded in 1983 by Nini de Berger and
over the ensuing 25 years has bred a total of 115 F1 and F2 generation birds. No breeding has
taken place since 2002, due to lack of space for additional birds. Work by Kari Schmidt of
Columbia University indicates most of the birds have the same genetic signatures as wild
macaws in the Maya Biosphere Reserve, although some F1 and F2 individuals are descended
from a founder imported from Panama. This aviary has the potential to begin breeding again and
produce significant numbers of juveniles (6-12 per year) for a release program, although
probably only after 3-5 years. Genetically suitable pairs would need to be established.
The ARCAS Wildlife Rescue Center has 54 scarlet macaws, but many are not readily suitable for
breeding. Most originate from the Petén region of Guatemala and are likely to be genetically
suitable for providing juveniles for release. ARCAS has set up 4 pairs for breeding and have had
some success in producing chicks. They plan to set up additional breeding pairs.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede