Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dwergkwartels koppelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dwergkwartels koppelen
Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-04 - 20:49:46 send message to Dukovink1

bij de voliere die ik vandaag heb opgehaald zaten ook twee kwartels een haan en een hen.
maar nou heb ik thuis al twee hanen zitten waarvan een duidelijk sterker is nou heb ik deze voor de kooi met de nieuwe kwartels gezet en de hen vond hem wel heel interresant en joeg haar eigen mannetje weg. en de haan stond een beetje te trappelen en maakte zich breedt wat betekend dit? en omdat ik ook nog broedresultaten wil bereiken zou ik graag willen weten welke van de hanen ik moet houden. het nieuwe koppel zelf heeft al eieren gehad die heb ik ook meegenomen om te bekijken maar daar zat niks in en de man waarvan ik het gekocht heb zei dat hij nog nooit jongen had gehad is dit dan een slecht teken?. maar ja het kan ook aan de manier liggen waarop de man ze verzorgde want dat was niet al te best. t was er vies


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-04 - 21:49:45 send message to Karel

Uit je verhaal is wel duidelijk welke man zij heeft gekozen. Het zich breed maken van de haan is duidelijk baltsgedrag en de hen vindt het blijkbaar indrukwekkend.
Je zou kunnen proberen om dit een nieuw koppel te laten worden en de andere twee hanen op de reservebank te zetten.

Je moet er wel even bij blijven om in te kunnen grijpen, in het geval het vechten wordt.


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-05 - 19:54:16 send message to Dukovink1

oke, maar het probleem is wel dat ik maar een voliére heb en ze dus niet ergens anders kan neerzetten.


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-05 - 20:35:13 send message to Dukovink1

oke nou heb ik die haan bij de hen gezet maar de haan was erg vel maakte zig soms breed maar hij pikte haar wel de hele tijd?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-05 - 22:48:52 send message to Karel

Als de haan de hen blijft pikken gaat het niet goed, maar soms loopt de eerste kennismaking inderdaad wat onstuimig. Wat vindt de hen er van?
Vaak helpt het om de vogels wat af te leiden met wat meelwormen.

Als de haan de hen blijft aanvallen, kun je ze echter beter weer uit elkaar halen.


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-06 - 09:37:05 send message to Dukovink1

de hen probeerde weg te rennen. maar is er dan geen manier om die andere kwartel in broedstemming(ik weet even niet hoe ik het moet noemen)te krijgen.


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-06 - 13:03:09 send message to Dukovink1

ik heb de twee kwartels al had bij het vrouwtje gezet maar 1 kwartel deed niks en de andere rende de hele tijd achter haar aan en ook andersom dus hou ik het koppel gewoon bij elkaar.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2011-08-06 - 16:16:02 send message to ParkietenTom

Het is natuurlijk leuk om de hen zelf te laten kiezen, maar chinese dwergkwartels zijn zowiezo geen moeilijke vogels als het om partnerkeuze gaat wink ;).

Ik had gewoon de beste haan eruit gekozen en de twee andere verkocht.

veel succes met de kweek

groeten Tom


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-06 - 18:53:37 send message to Dukovink1

ja parkietentom dat is ook de bedoeling de beste eruit kiezen. maar hoe? dus heb ik besloten om de twee haantjes weg te doen en de hen gewoon bij haar eigen haantje te laten.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2011-08-06 - 20:36:55 send message to ParkietenTom

niet moeilijk,
gewoon even observeren.
dan de mooiste, levendigste en stevigst gebouwde haan eruit kiezen.

groeten,
Tom



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede