Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe krijg ik mijn pennant tam?????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe krijg ik mijn pennant tam??????
ramona1986
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-07-30 - 18:39:16 send message to ramona1986

hallo allemaal ik zal me eerst even voor stellen ik ben ramona.
ik heb nu ongeveer 3 weken geleden een penant rosella gekocht van 4 jaar oud ongeveer!
nu is mijn vraag bij de gene bij wie ik koki kocht was hij erg tam,en praate hij zelfs de hele dag door.
hoe zorg ik ervoor dat hij bij mij ook weer tam wordt en weer gaat praten ik ben de hele dag met hem bezig,,dmv hem uit de hand te laten eten en dat doet hij allemaal al wel alleen als we de vingers bi de tralies vd kooi houden bijt hij zo hard!!! uit de kooi is hij wel lief aleen schrikt hij erg snel van alles!!!denken jullie dat ik hem nog tam krijg en dat hij weer gaat praten?? ik hoop op reacties alles is welkom
heel erg bedankt vast,groetjes ramona en koki


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-07-30 - 20:25:02 send message to denegon

je moet de vogel zijn vertrouwen winnen en dit kun je alleen maar doen om hem/haar zeer veel aandacht te geven. elke dag maar weer. ook al wil je op die dag wat anders doen. de vogels zal je gaan vertrouwen en zal dan zeet tam zijn als jij er bent. ook zal hij dan jou gaan zien als partner. dus het is meer een livestile dan een hobbie. dat hij in de kooi wat vijandig is lijkt me normaal dit is zijn/haar plek en daar wil die alleen zitten en zal dus het terretorium beschermen. als je zijn/ haar vertrouwen hebt gewonnen zal daar ook geen probleem meer zijn groetjes egon


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-30 - 20:35:01 send message to whitebulldog

Hoi welkom allereerst hierop vogelarena, wellicht heb je iets aan het volgende filmpje, dit kan je ook met je rosella toepassen. Laat je het even weten hoe het is gegaan?
veel succes

http://youtu.be/NflZziuR7Ag


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-30 - 20:36:22 send message to whitebulldog



niek96
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-07-30 - 20:47:34 send message to niek96

hallo,

Heeft koki ook iets wat hij/zij heel erg lekker vind, Bijv. Trosgierst of een stukje appel. Dit kun je hem/haar dan geven als beloning voor een oefening zodat hij/zij leert dat als ze doet wat jij graag wilt ze beloont word en dat werkt bij de meeste vogels die ik heb proberen tam te maken wel stimulerend. Dus bij jou mischien ook wel.

Als een vogel eenmaal tam is geweest zal de vogel met voldoende aandacht ook wel weer tam worden.

Groet Niek


ramona1986
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-07-30 - 20:53:37 send message to ramona1986

hoi hoi bedankt voor jullie reactie en de filmpjes!!! ik ga dat zeker doen!en ik ben ook egt altd met hem bezig zijn kooi staat in de huiskamer dus ik praat de hele tyd tegen hem en laat hem veel uit de hand eten en doe vaak voorichtig me arm in de kooi zonder hem achter na te zitten of op te jagen oid! hij is een goed uurtje voor het eerst met me mee geweest de douche in en dat vond ie wel erg leuk hij was steeds in het water aan het happen en aan het rond wandelen haha!!!denken jullie dat dat praten nog terug komt als hij eenmaal goed gewent is??hij probeert het wel soms zegt hij een beetje zachtjes en onduidelik kopje koffie haha maar bij die vrouw waar ik m gekocht heb praate hij egt duidelijk en veel!!! is mijn aanpak om hem tam te krijgen goed?sorry als ik veel vraag maar ik heb het beste met hem voor! ik ben al erg aan hem gehechd en ik zou het fijn vinden om een band met hem op te bouwen!buiten de kooi komt hij trouwens wel uit zn eigen op mn arm lopen en via mn arm naar me schouder!!! groetjes ramona


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-30 - 22:36:14 send message to whitebulldog

je kan nooit teveel vragen, daar is dit forum voor!!!
Bovendien denk ikzelf dat de vogel ook een beetje aan je moet wennen, en dat je met geduld een hoop zult bereiken.
Nogmaals heel veel succes, en ik denk dat het allemaal best goed komt, je moet er zelf ook een beetje in blijven geloven hewink ;)


ramona1986
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-07-30 - 23:06:08 send message to ramona1986

hoi hoi bedankt!!!en erin geloven doe ik zeker ik geef niet zo snel op haha!!! daar ben ik te koppig voor haha!!het blaffen begint al terug te komen haha het is net een egte hond!!groetjes ramonahappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede