Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > stelling dieren beulenrij of niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : stelling dieren beulenrij of niet
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-30 - 09:42:22

mensen die tt doen zijn dat dieren beulen weken van tevoren een vogel opkooien om te trainen .

een week de vogel in een stress omgeving zetten .

een week bewust bloot stellen aan ziekte,s

weken niet kunnen vliegen om te horen wat een ander van je kweek product vind.

is dit niet uit de tijd met internet is dit niet meer nodig.

en voor gezelig bij kletsen kun je naar de kroeg

m.v.g eric


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-30 - 10:11:01

De term "dierenbeulen" is misschien wel wat overtrokken, maar verder ben ik ook wel benieuwd naar wat de leden hier vandaag de dag nog van het deelnemen aan TT's vinden.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-30 - 10:40:25

Ik had graag een keer met één van mijn vogels naar een tt willen gaan, maar toen ik las wat daar aan vooraf gaat voor je vogel ..... shocked 8O
Dat ga ik 'm absoluut niet aandoen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-07-30 - 10:50:05

Ik zou ook nooit naar een TT gaan, alleen al omdat er dan iemand jouw vogel beoordeeld op exterieur zoals deze niet bedoeld is voor de natuur.

Maar ik vind het wel een beetje hypocriet om te roepen dat dit een tak van dierenbeulerij is terwijl wij er allemaal aan mee doen in welke vorm dan ook.

Het opsluiten en kunstmatig houden van dieren is toch sowieso een vorm van kwelling. Een schepsel der natuur beperken in zijn of haar vrijheid. Het verrijkingloos aanbieden van voedsel. Het kunstmatig in leven houden met behulp van medicijnen. Het in leven houden van zwakke dieren en daar mee verder kweken. Het uitmelken van de voortplanting. Het selecteren op basis wat jij goed genoeg vind en niet wat de natuur selecteert.

Ik wil mij dus niet wagen aan een opmerking of iets wel of geen dierenbeulerij is als ik aan de andere kant ook mee doe!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-30 - 11:23:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is gewoon een feit dat zodra dieren betrokken worden bij wat voor wedstrijden dan ook, het dierenwelzijn op de tweede plaats komt. Dat geldt zeker niet alleen voor vogels.

Ik doe zelf niet meer mee aan TT's om precies de redenen die de topicstarter aangeeft.

Ik ben het ook eens met de punten die Rogert aangeeft, alhoewel er natuurlijk wel nuances te vinden zijn binnen de liefhebberij.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-07-30 - 12:05:14

geloof nooit dat je met dit onderwerp op 1 lijn zal komen , zit in de TT gangers ook nog een verschil van het aantal shows ga je 1 keer in het jaar of speel je heel het seizoen wel 6 shows mee ? . maar dierenbeulerij ,, NEE zou me zelf niet zo willen noemen en mijn bekenden kring ook niet . denk dat het verschil zit in de intensiviteit van deelname . opbouw en afwikkeling ,

gr arjan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-07-30 - 12:32:52

quote
geloof nooit dat je met dit onderwerp op 1 lijn zal komen

Dat denk ik ook niet, sowieso.
Maar daarom kan dat een mooie diversiteit van de hobby genoemd worden.

Maar dierenbeulerij, nee. Ik heb het nooit gedaan, dus praat niet uit ervaring.
Maar daar is die voorbereiding toch voor?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-07-30 - 12:35:23

quote
het dierenwelzijn op de tweede plaats komt.

Ik zou dit persoonlijk niet zo stellen.
Want als we allemaal heel eerlijk tegen over onszelf zouden zijn. Staat ons welzijn dan niet altijd voorop zodra wij dieren beperken in hun vrijheid omdat wij ze graag houden?

Natuurlijk doet iedere hobbyist z'n best de dieren het beste te geven.

wink ;) Peter


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-30 - 12:45:37

kijk ik heb het zelf ook gedaan sad :( ,maar als ik dan terug kijk is het alleen dat een ander ook vind dat je een mooie/leuke vogel heb gekweekt dat vinden wij mensen fijn om te horen maar ik denk dat het promoten van je fok /kweek product niet meer van deze tijd is door middel van een tt .via internet kun je heel goed met foto,s laten zien van wat je heb want de stelling kan en durf ik nog wel uit te breiden met de beste vogels blijven thuis in de vluchten daar ga je niet mee gokken dat het ziek thuis komt dood gaat van de stress enz enz


sawil
Website Member
Posts :42

Website Member
2011-07-30 - 13:23:50

hallo dit is weer kaf op het koren voor de gene die markten vogel tt enz wil verbieden de betere opmerkingen staan hier voor het oprapen
geen tt geen makten waar blijven we dan met onze vogels


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-30 - 13:45:50

quote
waar blijven we dan met onze vogels

Volgens mij is dat precies de kern van de discussie, thuis? Lekker in hun volière laten zitten?


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-07-30 - 13:57:17

zelf speel ik geen tt
maar de markten ondanks veel gezeur kom ik er graag om vogels te spotten contakten op te doen en denk dat ze zeker nut hebben...
voor tt denk dat het voor diegene die er aan mee doen zeker nut heeft als vergelijking van de vogels
maar dat de vogel er zelf niet veel beter van word

al bij al voor de dieren is het minder
voor de mensen is het makkelijk, mooi en nuttig


sawil
Website Member
Posts :42

Website Member
2011-07-30 - 15:25:45

HALLO TOM ZAL MOOI KIJKEN AL DIE ROLATORS EN BEJAARDE VOGELS WANT ALS JE VERKOOPT WAAR GAAN ZE DAN HEEN DAT ZE NIET OP DE TT KOMEN OF OP EEN MARKT


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-30 - 16:28:06

ik denk hier niet in het is kaf op de molen maar aan dier welzijn is het niet zo dat je dieren het beste moet geven ik sluit jou toch ook niet op in de kleren kast even een weekje trainen aan de kleerhangers en dan tijdens een onderonsje mogen we ook nog een weekje naar je kijken en nee je kunt niet lopen in de kast stel je dat even voor. sad :( verkoop gaat nu al voor 95% via mark plaatsen dus wat is het probleem ik zie alleen voordelen geen risco op ziekte,s minimale stress tijdens verkoop of koop hier moeten we gewoon naar toe voor het dier zelf .plaats je nu een foto van een vogel krijg je ook complimenten of reactie,s dat je het zo en zo nog kunt verbeteren .alleen voordelen zie ik


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-07-30 - 17:02:59

Niet dat ik zo'n TT fan ben, maar jullie gaan aan een ding voorbij, er zijn veel liefhebbers die daar "nieuwe" vogels zien en geïnteresseerd raken, daar meerdere mensen treffen en ervaring uitwisselen.
Natuurlijk kan dat ook via internet, maar er gaat niets boven persoonlijk contact en de vogels in levende lijve bekijken.
Ga eens kijken bij een TT van de Parkieten sociëteit, ruime kooien en volières en je kunt vogels paarsgewijs houden.
En als je je vogels een week moet trainen doe iets niet goed, dan heb je al gestreste vogels en zou je er eens meer tijd mee moeten doorbrengen zodat ze vertrouwlijker worden


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-07-30 - 18:43:29

ben het met blg eens . zeker op het vlak van voorlichting en interesse wekkend middel werkt een TT ( ook sociaal ) zeker goed . en ook thuis bij de meeste die ook internet voor TT prefereren zitten de vogels TE KLEIN vuil enz enz , dus trek je plan doe ik dat ook wel ,

gegroet ... arjan



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede