Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > papegaaien & levend voer. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-06-19 - 01:16:11

Van de Grijze roodstaart weet ik het niet maar bij bv de Meyer papegaai zijn insekten zoals rupsen of meelwormen een prima bijvoeding als er jongen zijn. In de natuur nemen ze als er jongen zijn hoofdzakelijk rupsen als voeding. Zodra de jongen uitvliegen krijgen ze minder tot geen rupsen meer en gaan ze over op zaden. Kijk dus uit dat je na het broedseizoen niet te veel levend voer geeft aan je vogels omdat de man daar te opdringerig van kan worden met alle gevolgen van dien. Zo af en toe kan geen kwaad en ze leren het dan ook eten, als er dan jongen zijn kun je het aantal meelwormen of andere insekten verhogen.

Groeten Meyerwink ;)


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-06-25 - 08:19:11

Hallo Michel.
Heb je het al geprobeerd en hoe vinden ze het ?
gr Jan.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-07-04 - 20:46:47

Hallo Michel.
Waarom geen antwoord op mijn vraag ?
gr Jan.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-07-04 - 22:19:16

ik ga eens gedroogde insecten kopen en ter voorbereiding geven aan de volgende kweekronde?? nooit niet zeker normaal is dit oktober voor mijn grijze.
Laat dan zeker iets weten, zijn gedroogde zoals men ziet in orlux eivoer maar dan groter.

gr, johan


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-04 - 22:40:51

quote
Hallo Michel.
Waarom geen antwoord op mijn vraag ?
gr Jan.




Dat ga ik je zeggen; Ik ben vrijdag pas weer ( na een weekje vakantie) in Nederland teruggekomen, en heb dit topic nu pas weer gelezen omdat ie bovenaan stond.

Ik heb het nog niet geprobeerd: de dierenwinkel hier verkoopt geen meelwormen, en dus zal ik naar Utrecht moeten om ze te gaan halen, en om ze nou heel de vakantie in een bakje te laten staan, leek mij ook niets.
Maar ga het je zeker laten weten als het zo ver is.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-07-04 - 23:46:49

quote
ik ga eens gedroogde insecten kopen en ter voorbereiding geven aan de volgende kweekronde


Ik geef zelf ook paté met gedroogde insecten maar dit heeft niet het zelfde effect als de verse insecten. Vogels laten de gedroogde velletjes toch makkelijk liggen omdat hier niet de smaak aan zit als aan de verse insecten. Ook zullen door het drogen de waardes flink zakken.

Groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-07-05 - 00:51:34

quote
de dierenwinkel hier verkoopt geen meelwormen, en dus zal ik naar Utrecht moeten om ze te gaan halen


Michel zoek een reptielen winkel daar hebben ze meestal ook insekten.
Hoe ver ligt Maarssenbroek van Breukelen vandaan.
Daar verkopen ze reptielen dus ook insecten.

Andy's Dierensuper Maarssen
Nijverheidsweg 1
3606 AH Maarssenbroek
(0346) 57 35 21

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-05 - 22:47:43

oke bedankt voor je tip.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-07 - 15:39:39

vandaag dan eindelijk verstrekt ( levend) maar vooralsnog terkken ze hun neus er voor op.
we zullen zien wat het gaat worden, anders hebben de merels in de voortuin geluk zoals gezegd.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-07-07 - 16:02:52

Je kunt ze het beste de eerste keren geknipt op het voer geven. Zo krijgen ze iets makkelijker de smaak te pakken. Zijn ze de meelwormen gewend dan kun je ze heel geven. Neem de tijd hiervoor en moeten ze de wormen niet dan kun je altijd nog de merels blij maken.

Succes

Groeten Meyerwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-07 - 22:58:57

oke bedankt happy :)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-11 - 14:39:03

heb toch na een paar dagen proberen de merels buiten maar blij gemaakt met de meelwormen. Toch nog iemand blijlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-07-11 - 15:20:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Drie dagen, niet slecht!!laugh :D

Zoiets lukt niet altijd in een paar dagen natuurlijk soms moet je iets meer geduld hebben.
Ze hebben hun hele leven nog nooit levend voer gekregen en zullen eerst aan het bewegende beestje moeten wennen. In de natuur worden rupsen en dergelijke hooftzakelijk gegeten als er jongen in het nest liggen, zodra die uitvliegen gaan ze over op vast voedsel.

Groeten Meyerwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-14 - 21:20:48

jawel meyer alleen het was erg warm , en ik had de bak met weelwormen in mijn nachthok staan, en had na drie dagen er niet naar omgekeken hebben zoiets van, geen interesse, de andere meelwormen worden snel kevers met deze warmte, dus hup voor de merels. Mocht er noodzaak zijn dat het persé nodig hebben oké, ik wilde ze alleen een extra-tje bieden, en als ze het lekker hadden gevonden krijgen ze het zeker vaker, maar ja de interesse was er niet. wie weet als er ooit jongen komen.


Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2011-07-17 - 08:05:08

ik hou mijn meelwormen in huis, in een hoge pot, geef ze om de andere dag wat schil van een appel of zo, nooit eerder dan dat het vorige op is en dat gaat goed, na weken weinig kevers te zien!
Ik haal 1 euro per keer, denk een 100-150 gr, heb ze nog nooit gewogen en kan daar enkele weken me voort, hangt af hoe groot ze waren bij aankoop, soms doe ik met de overschot mijn kippen plezier laugh :D!!
Welke vogels krijgen die? valkparkieten: eten ze niet altijd op, net zoals eivoer meestal enkel als ze jongen hebben, frontalissen, princes of wales en BB's zijn er GEK op, BB's komen ze uit de hand nemen en geloof me, die wormen hebben geen enkele kans om te bijten, de BB's en andere gaaien en parkieten bijten ze direct midden door en puzelen/zuigen/knabbelen het binnenwerk in seconden er uit, een korte dood voor de worm :P
Geef valkjes 1-2 per dag, BB's 4-5 per dag; in de winter niet vaak, in de zomer en kweek dagelijks; en dit al jaren zonder problemen voor vogels en huisgenoten (de wormen staan in de keuken in een hele hoge pot, nog nooit een worm ontsnapt)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede