Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > agressieve pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : agressieve pop
JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-06-07 - 10:24:34 send message to JoskeVD

Hoi,

Heb een koppel meyers waarvan de pop plots erg agressief is tegen de man. Ze zijn beiden door de rui heen en de pop is erg in broedstemming. Ze jaagt achter de man en laat hem niet toe bij het eten. Hij zit uitgeput op de bodem van de voliere, maar is verder nog helemaal OK, strak in de veren, glanzend en heldere ogen. Hij vliegt nog perfect want toen ik nader kwam, ging de pop weg van het voer en kwam hij direct eten. Iemand idee wat hieraan te doen? ZOu zelf de man even appart steken zodat hij kan aansterken. En misschien in nieuwe vlucht steken zodat de dominantie van de pop even lager is? Ze zitten nu in een vlucht van 2 op 1 meter met een nachthok dat hetzelfde is. Zal jammer genoeg een verloren seizoen zijn sad :(
zolang mijn koppel maar behouden blijft is dat nu niet erg, klikte verder heel goed tussen de twee, pop is alleen erg broedlustig. Pop is van 2007 en man van 2006 en hebben nog niet gebroed.

Heb het indertijd ook gehad bij men senegals en bij de roodbuiken, maar dat was eens een snauw en dat ging snel over.


graag raad,
Jozua


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2011-06-07 - 11:50:57 send message to danielkempenk

Ik zou ze een tijdje apart zetten,
Meyer zijn niet helemaal vredige vogeltjes!
Ik ben al 2 poppen verloren door agresie tijdens de kweek.
Het klopt dat doorgaans de poppen dominant zijn maar kan zo omslaan is mijn ervaring.

Ik heb het zelfde nu met 1 van mijn koppels bonte boeren heb deze nu ook een tijdje uit elkaar moeten zetten.

De poicephalussen zijn niet altijd zo makkelijk.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2011-06-07 - 13:20:32 send message to kaapsen

Dag Joske,begin eerst maar met een extra voerbak erbij te plaatsen,op zo,n plek,dat er genoeg ruimte is voor de man om redelijk rustig te kunnen eten.

Ik zou ze dus zeker NIET uit elkaar halen,juist nu lekker voeren en man in broed stemming brengen he.

Gr Kees.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-06-08 - 14:30:16 send message to JoskeVD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ondertussen hebben ze i.p.v. twee voerbakken, drie voerbakken op verschillende plaatsen. Ze hebben nu drie blokken zodat de man wat meer kans heeft om te vluchten en de pop afgeleid is om haar blokken te inspecteren en vergelijken. Heb ook voor extra afleiding gezorgd onder de vorm van schermen/bundels wilgentakken met daarin noten en gedroogd fruit verstopt zodat ze zich een weg moeten knagen naar het stukje noot of rozijn.

Het gaat ondertussen al wat beter tussen de twee. De man is nog niet echt in broedstemming, maar zo'n dingen kan je niet forceren he. Hij zit toch al niet meer in zijn hoekje op de grond en de pop jaagt er niet meer achter, dat is al iets. Zal het verder nauwlettend in het oog houden en hou jullie op de hoogtewink ;)

@ Kees, wat verstaat u dan onder het in broedstemming brengen? Ze krijgen een heel gevarieerde voeding met allerlei soorten vruchten, noten, eivoer, kiemzaad(zonder EHEC-bacterierazz :p),...
Denk niet dat ik veel meer kan doen om de man in broedstemming te krijgen?

JVD



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede