Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Determinatie papegaaien... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Determinatie papegaaien...
NielsG
Website Member
Posts :2

Website Member
2011-06-01 - 00:29:29 send message to NielsG

Halllo allemaal, ik zal misschien eerst eens beginnen met mij voor te stellen. Ik ben Niels en heb uiteraard een grote interesse in vogels. Ik heb echter geen volière en hou zelf geen vogels, ik ben eigenlijk een vogelaar/fotograaf. In tegenstelling tot veel vogelaars heb ik echter niks tegen het houden van vogels (op een verantwoorde wijze dan). Ik lees al een hele tijd af en toe op deze site, vooral de "raad de vogel"-topics en het is mij opgevallen dat er op dit forum heel veel determinatiekennis aanwezig is. Vandaar dat ik aan deze site dacht, ik ben zaterdag in het NOP geweest, heb een aantal foto's gemaakt, maar kan sommige soorten niet determineren. Ik heb zeer weinig ervaring met papegaaien en het enige boek dat ik heb hierover is HBW 4, dit toont echter alleen volwassen kleden en weinig individuele variatie, en juist van deze individuele variatie vraag ik mij af hoe ver ze kan gaan. Het meeste moeite heb ik immers met groene/roodkoppige Aratinga's, waarbij ik niet weet of ik de illustraties moet volgen of dat er toch meer variatie in zit, ook al wat betreft ondersoorten. Hopelijk kan iemand mij hier uit de brand helpen.

Vriendelijke groeten, Niels Geelen


ik vermoed een van de 10 ondersoorten van Amazona ochrocephala/Yellow-crowned Amazon?


Aratinga leucophthalmus/White-eyed Parakeet?


Aratinga wagleri/Scarlet-fronted Parakeet?


Aratinga leucophthalmus/White-eyed Parakeet? Deze lijkt geler te zijn op de onderzijde...