Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Determinatie papegaaien... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Determinatie papegaaien...
NielsG
Website Member
Posts :2

Website Member
2011-06-01 - 00:29:29 send message to NielsG

Halllo allemaal, ik zal misschien eerst eens beginnen met mij voor te stellen. Ik ben Niels en heb uiteraard een grote interesse in vogels. Ik heb echter geen volière en hou zelf geen vogels, ik ben eigenlijk een vogelaar/fotograaf. In tegenstelling tot veel vogelaars heb ik echter niks tegen het houden van vogels (op een verantwoorde wijze dan). Ik lees al een hele tijd af en toe op deze site, vooral de "raad de vogel"-topics en het is mij opgevallen dat er op dit forum heel veel determinatiekennis aanwezig is. Vandaar dat ik aan deze site dacht, ik ben zaterdag in het NOP geweest, heb een aantal foto's gemaakt, maar kan sommige soorten niet determineren. Ik heb zeer weinig ervaring met papegaaien en het enige boek dat ik heb hierover is HBW 4, dit toont echter alleen volwassen kleden en weinig individuele variatie, en juist van deze individuele variatie vraag ik mij af hoe ver ze kan gaan. Het meeste moeite heb ik immers met groene/roodkoppige Aratinga's, waarbij ik niet weet of ik de illustraties moet volgen of dat er toch meer variatie in zit, ook al wat betreft ondersoorten. Hopelijk kan iemand mij hier uit de brand helpen.

Vriendelijke groeten, Niels Geelen


ik vermoed een van de 10 ondersoorten van Amazona ochrocephala/Yellow-crowned Amazon?


Aratinga leucophthalmus/White-eyed Parakeet?


Aratinga wagleri/Scarlet-fronted Parakeet?


Aratinga leucophthalmus/White-eyed Parakeet? Deze lijkt geler te zijn op de onderzijde...


Aratinga erythrogenys/Red-masked Parakeet?


een rosella, blauwe wang en rugtekening vind ik echter nergens, een hybride?


Amzona eastiva/Blue-fronted Amazon? waarschijnlijk wel deze soort, maar hij heeft minder geel dan afgebeeld in HBW


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-01 - 00:31:57 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Met determineren kan ik je niet helpen, wel wil ik even een compliment geven voor de prachtige foto's!

Ik ben zelf ook vogelaar maar tegelijk vogelhouder, het komt voor dus... happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-01 - 00:53:16 send message to Karel

Welkom Niels,
Ik ben geen vogelaar maar wel vogelhouder op verantwoorde wijze (komt gelukkig steeds vaker voor).happy :)

Helaas zal ook ik determinatie aan de hand van je prachtige foto's aan anderen moeten laten, hoewel ik de rosella meen te herkennen als Pennant- x prachtrosella.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2011-06-01 - 17:59:14 send message to broto

Foto 2 is een Aratinga leucophthalma
Foto 3 is een Aratinga wagleri frontata
Foto 4 is een Aratinga leucophthalma
Foto 5 is een Aratinga erythrogenys



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-06-01 - 18:44:01 send message to Antonia

Foto 1 is een Panamese geelvoorhoofd amazone.
Laatste foto is idd een blauwvoorhoofd amazone, het blauw en geel kan sterk varieren. Een geelschouder blauwvoorhoofd heeft veel meer geel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 91 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede