Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Kromsnavels 2 keer per jaar testen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kromsnavels 2 keer per jaar testen
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-05-07 - 18:12:51

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9721434/___Kromsnavels_2_keer_per_jaar_testen___.html?sn=binnenland,buitenland

'Kromsnavels 2 keer per jaar testen'
DEN HAAG - 'Kromsnavels' als papegaaien zouden twee keer per jaar op de papegaaienziekte moeten worden getest. Doet de eigenaar van de vogels dat niet, dan mag hij er bijvoorbeeld niet mee naar tentoonstellingen.

Dat is de mening van het Bureau Risicobeoordeling en Onderzoeksprogrammering (BRO) , zo meldt het kabinet aan de Kamer. Nut, mogelijkheden en kosten van zo'n maatregel worden nu onderzocht, staat in een brief aan het parlement.

De papegaaienziekte kan vervelende gevolgen hebben voor mensen. Je krijgt het echt niet zomaar, de mens moet wel nauw contact met kromsnavels onderhouden wil hij kans maken op de ziekte. Toch vindt genoemd bureau dat de blootstelling verder beperkt moet worden. De ziekte wordt ook vaker gesignaleerd, al komt dat ook doordat de registratie beter verloopt.

Het kabinet is het met het BRO eens dat de informatie aan vooral tentoonstellingsbezoekers moet worden verbeterd, in samenwerking met de gemeenten. Ook laat het nagaan of het goed zou zijn alle kromsnavels te laten registreren, waardoor in geval van ziekte bij een mens de gevederde 'boosdoener' sneller kan worden opgespoord.

De bacterie die de papegaaienziekte veroorzaakt komt voor in vogelpoep, -snot, -slijm en -oogvocht en kan door de mens worden ingeademd, bijvoorbeeld bij het reinigen van een kooi. Mensen kunnen symptomen krijgen als verkoudheidsverschijnselen, koorts met koude rillingen, hoofdpijn en spierpijn in de nek en rug


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-07 - 19:14:23

Niks op tegen ...


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2011-05-08 - 16:26:03

Alleen weer jammer dat alleen de kromsnavels genoemd worden het risico bij duiven -en eendenhouders is misschien wel groter dan bij kromsnavelhouders.
Ook de wilde duiven vormen een risico wat hier weer wordt vergeten.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-05-08 - 17:36:51

En zo krijg je dus dat iedereen 'alleen' voor zijn eigen voordeur veegt.

Nu is het totaalbeeld ook enorm moeilijk zo niet onmogelijk om voor een mens te zien.

Ooit komt het wel goed, met alles.

wink ;) Peter


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-05-08 - 18:59:51

als er iemand een link kan plaatsen over het geleverde commentaar : in de televaag . graag


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-05-09 - 22:25:32

als ik dit zo lees moeten ze binnenkort ook het reizen met de trein afschaffen. hier kun je eerder ziek van worden dan van de vogels die je hebt.

dat wordt wat en ook niet meer uit eten en zo kan ik wel meer verzinnen. wat een klont (zonder L) artikel

groetjes egon


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-05-10 - 08:17:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, van leven ga je dood, dus je kun je er veiligheidshalve maar beter niet aan beginnen wink ;) Het uitbannen van risico's begint wel erg door te slaan. Als het nu traditie was dat half Nederland vogeltjes kwam kijken als er tentoonstellingen zijn, kan ik me er wat bij voorstellen. Dan zijn er immers inderdaad risico's voor de volksgezondheid. Nu lijkt me dat je kunt volstaan met iets meer voorlichting aan de doelgroep middels bijvoorbeeld een advertentie in een vogelblad.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2011-05-10 - 22:57:08

en de markten dan?????


rita52
Website Member
Posts :10

Website Member
2011-05-16 - 13:29:02

HALLO
IK VIND ALLES ERG OVERTROKKEN HEB VOOR JAREN TERUG REO GEHAD DAT IS VRESELIJK DEN HAAG OP BEZOEK ALLES BIJNA WEG
BEN BIJ MEV KIEK IN UTRECHT GEWEEST DEZE ZEI DAT JE ALLES GOED SCHOON MOET HOUDEN ED MAAR IN DEN HAAG WILLEN ZE ALLES WEG HEBBEN MENSEN MOETEN BLIJVEN WERKEN VAN DIE ROOFRIDDERS EN GEEN HOBBY ,S MEER NIET ROKEN ,WEL BLIJVEN BETTALEN GEEN VLEES MEER GEEN ANDERE LEUKE DINGEN DOEN WEL MEER BELASTING GA MAAR ZO DOOR MIJN KRIJGEN ZE NIET VAN MIJN HOBBY AF
MVG GROETEN J.NAUTA PS LAAT ZE MAAR WAT DOEN VOOR DIE DIEFSTAL IN TIEL


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-05-16 - 18:56:27

Gelieve de Caps-lock UIT te zetten!

ParkietenPeter
Moderator VA



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede