Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jardine @ 2mei !! gedrag ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-21 - 11:08:32 send message to dun grijzeroodstaart

Hoi , zoals beloofd heb ik geprobeerd om wat duidelijkere foto,s te maken ....











Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-21 - 11:13:33 send message to Papegaaienboer

Zoals al vermeld is de voorste een fantiensis, maar de achterste zou dat ook kunnen zijn. Een gulielmi heeft eigenlijk altijd een rood voorhoofd, een fantiensis kan een groen voorhoofd hebben en er bestaan zuivere exemplaren met vrij donkere vleugels. Natuurlijk kan het ook een kruising zijn maar het formaat van de fantiensis is duidelijk kleiner dan die van de gulielmi dus als ze even groot zijn kan het een zuiver koppel fantiensis zijn.
Al hoop je natuurlijk altijd op wat meer typische kenmerken zoals het oranje op het voorhoofd ipv rood. Als er jongen zijn zul je het waarschijnlijk met wat meer zekerheid weten.
Er zit volgens mij sowieso geen massaicus bloed in.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-21 - 11:14:57 send message to Papegaaienboer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pas na het plaatsen van de vorig reactie zag ik de nieuwe foto's. Deze versterken mijn indruk dat ook de donkere vogel een fantiensis kan zijn want de paar veertjes op zijn kop zijn mooi oranje. Ook heeft hij een te lichte snavel voor een gulielmi. Maar of het geen kruising is weet je alleen als je de ouders kan zien.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-21 - 13:22:59 send message to dun grijzeroodstaart

Hoi ,

bedankt voor je reactie , de vogels zijn nu ongeveer 7maand in mijn bezit , is 100% zeker import , ik zag dat iemand er mee adverteerde en toen ben ik 2 uur gaan rijden om bij de man te gaan kijken , die had er wel een stuk 0f 25 zitten ..
niet al te best in de veren , heb toen eigenlijk uit medelijden ze meegenomen , dit waren toen wel vogels met het minst oranje omdat ik dacht jonge vogels zijn altijd beter ....

maar die man vertelde mij dat de vogelarts waar hij ze heeft laten sexen zei dat ze allemaal brr waren of er tegen aan zaten ...

nu weet ik niet of je met de foto,s een leeftijd kunt gokken , weet wel dat ze de afgelopen maanden flink op kleur zijn gekomen , en de man zal nog wat mooi in de veren moeten komen maar inderdaad het is wel meer oranje wat hij krijgt ...

nogmaals bedankt voor jullie kennis omtrent deze leuke vogels , heb ze zelf nog nooit gehad en me eigen nog nooit in verdiept kwa ondersoorten ...

Mvg


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-05-21 - 13:34:21 send message to Rik

Fantastische vogels! Mooi om te zien!

Hoe komt iemand nu aan importvogels van oktober vorig jaar?


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-21 - 15:00:55 send message to Papegaaienboer

Als het import is dan zal het zeker zuiver zijn (al komen ook in Afrika overgangsvormen voor).
Maar de vorige vraag vind ik ook erg terecht. De import is in 2007 verboden dus kan alleen als het gesmokkelde vogels zijn.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-21 - 16:07:09 send message to Karel

De vraag is gerechtvaardigd, maar ik denk -met alle respect- niet, dat Tim op deze plaats op een (il)legale-import-discussie zit te wachten.
De vogels zitten al in de voliere en zijn vraag is in feite: hoe nu verder?

Ik ken de ondersoorten helaas niet goed genoeg om behulpzaam te zijn, maar ik wens je veel succes met deze vogels, Tim.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-21 - 17:04:55 send message to dun grijzeroodstaart

inderdaad , ik wist ook niet dat het om import vogels ging todat ik bij de persoon aankwam , maar zijn import vogels vanuit oostbloklanden ofzo iets dergelijks ..

maar goed sorry de discussie over import wil ik liever niet aangaan , heb de vogels gekocht en bij mij zitten ze super goed in een redelijke binnen / buiten voliere ...

ze hebben het prima naar hun zin merk ik ..

mvg

tim


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2011-05-21 - 19:17:00 send message to swanny

Tim
Zeker weten dat je 2 fantiensis hebt. kun je zien aan de bonte snavel, dezelfde grootte en oranje kleur van de veertjes op de kop. Ik heb vroeger ook wel eens een import man gehad en was nog zwarter op zijn vleugels dan jouw vogel. Heb geduld en laat ze NIET endoscopisch bekijken maar wacht gewoon af. kan best 2 of 3 jaar duren, maar ook 2 of 3 maanden. Ik zou het risico niet willen lopen dat ze er iets aan over houden, wat altijd kan gebeuren
Groeten


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-21 - 20:25:34 send message to dun grijzeroodstaart

Hoi eric ,


Oke duidelijk dus , ik wilde het gewoon toch nog even zeker weten , heb nu diverse reacties gehad en nu ook van jou ..

Ik laat ze zeker niet sexen , weet dat dit gevaarlijk blijft heb het al eens meegemaakt dat het fout is gegaan en dat risico wil ik niet aangaan ..
de vogels kroelen en voeren mekaar en heb de man ook al met hangende vleugels rond zien huppelen op stok .
alleen het blok willen ze nog niet in , mischien toch eens een ander blok op gaan hangen , knagen aan de opening doen ze wel , mischien toch nog net iets te jong ...

Bedankt voor jullie reactie ....wink ;)wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-07-26 - 00:34:28 send message to meyer


En , zijn er al eieren ? wink ;)




Groeten meyerwink ;)


Mikaska
Website Member
Posts :7

Website Member
2011-07-29 - 23:07:13 send message to Mikaska

Ze staan nu te koop op marktplaats. Dus geen eieren vrees ik happy :)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede