Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jardine @ 2mei !! gedrag ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : jardine @ 2mei !! gedrag ??
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-03 - 11:17:01 send message to dun grijzeroodstaart

Beste,

hier nog wat foto,s van mijn jardine , vraagje over het gedrag de vogels heb ik nu vanaf november zo,n beetje en was toen net binnengekomen bij een handelaar [ import dus ] heb ze toen een beetje uit medelijden gekocht .
de vogels zijn aardige opgeknapt en de pop vooral begint mooi op kleur te komen zelfs geel/oranje bij de poten , werd mij verteld dat het de fantiensisse waren ....

alleen de vogels zijn de laatste 4 weken erg druk s, met over de stokken heen rennen achter mekaar en als ik ze naar buiten laat dan zijn ze erg actief wat uiteraard ook alleen maar goed is .
maar is dit ook een beetje broedsgedrag , dit vraag ik me eigen af omdat ik geen flauw idee heb hoe oud ze zullen zijn ....... en het gedrag ken ik van de jardine nog niet .

hier wat foto,s













dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-03 - 11:18:07 send message to dun grijzeroodstaart





Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-05-03 - 12:21:14 send message to Antonia

Leuke foto's iig happy :)


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-05-03 - 15:37:19 send message to Ruben31

Erg mooie vogels,zien er al beter uit.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-03 - 18:00:11 send message to dun grijzeroodstaart

ben er ook trots op , komen mooi op kleur en zijn actief genoeg .,

ben alleen heeeeeeel erg nieuwsgierig hoe oud ze zullen zijn , zodat ik me kan voorbereiden op de kweek ...



Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-05-03 - 19:47:09 send message to Ruben31

Is dat na te gaan hoe oud ze zijn?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-03 - 19:56:38 send message to whitebulldog

zitten duidelijk beter als bij de handelaar, succes met het houden van ze , en hopelijk wordt je nog eens beloond met.wink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-04 - 20:36:48 send message to dun grijzeroodstaart

Ja dankje wel ...

hopelijk word ik inderdaad beloond , we wachten af spannnend want ik zou niet weten hoe oud ze zijn ....

af en toe denk ik wel is dat ze al broedgedrag tonen ...



oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-05-04 - 21:41:24 send message to oli4

misschien een endoscopisch onderzoek? kan je de leeftijd niet exact bepaelen, maar toch al weten of ze broedrijp zijn, of bijna, of zelfs helemaal niet. Misschien weet je dan een beetje meer?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-05 - 10:16:22 send message to dun grijzeroodstaart

hai oli4,

mischien een overweging , maar dan wel later dit jaar , is dan toch weer ffe stress voor de vogels en dat hebben ze afgelopen jaar al genoeg gehad wetende dat ze rechstreeks uit de rimboe komen en vervoerd worden in achterlijke kleine ruimtes ..

maar om wat meer zekerheid te hebben lijkt het me wel slim ....



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-05-05 - 10:39:04 send message to Ton Koek

Waarom wil het per sé weten Tim? Je kunt ook gewoon zo supergoed voor ze blijven zorgen en je ziet vanzelf of en wanneer ze eventueel willen broeden.
Laat ze je maar verrassen, nog leuker lijkt me.happy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-05 - 17:14:27 send message to dun grijzeroodstaart

Tja das inderdaad ook leuk ton , maar als je endoscopie doet kunnen ze gelijk even binnen kijken of alles goed in orde is ..

maar je hebt gelijk is weer een stressaandoening voor vogels , als het mooie gezonde vogels zijn dan is het inderdaad gewoon geduld hebben , dit heb ik al eens moeten doen met import grijze en toen inderdaad erg goed belooond ... wel 2 jaar moeten wachten toen maar was de moeite waard ...




dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-20 - 11:41:32 send message to dun grijzeroodstaart

Kan iemand mij nu vertellen of ik wel 2 dezelfde ondersoorten heb ..

naar mijn mening is de man wat donkerder en toch net wat anders van formaat dan pop !!

Of kan het zijn dat de pop net wat ouder ivm andere kleur , de vogels heb ik al wel paargedrag zien maken waaronder de man met hangende vleugels over de stok heen en weer zien lopen ..
maar paren heb ik nog niet waargenomen , mischien nog net iets te jong daarvoor !!??

bedankt alvast voor de nuttige informatie ...


Mikaska
Website Member
Posts :7

Website Member
2011-05-20 - 20:54:02 send message to Mikaska

Als ik alleen op de kleur moet afgaan dan zou ik zeggen dat de vogel op de voorgrond een fantiensis is (ook gezien de vorm van de kop) en de achterste een GG. Ik zou nog wel graag de kop van de achterste vogel wat duidelijker willen zien. Qua formaat zijn de vogels evengroot wat weer pleit voor eenzelfde soort. Normaliter is de fantiensis net iets kleiner dan de GG. Altijd Lastig te beoordelen van foto's.



J Hakkens
Website Member
Posts :16

Website Member
2011-05-20 - 22:37:39 send message to J Hakkens

Hallo,

de voorste vogel is zeker een fantiensis.
de achterste vogel is een gulielmi, de fantiensis heeft meer groene veren op het vleugeldek.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-05-21 - 00:03:11 send message to dun grijzeroodstaart

Hoi beide bedankt voor jullie reactie ..

ik zal morgen nog wat foto,s maken van de man , dat is inderdaad de wat donkere vogel , zelf komen ze uit 1 gebied en het is import van oktober vorig jaar ..

toch moet de achterste vogel nog wat mooier in de veren komen dus zal uiteraard nog veranderen kwa kleur ...
maar zelf vind ik dat er ook wel duidelijk verschil in zit , maar kwa formaat zijn ze gelijk .. wel heeft de man een forse kop maar dat lijkt mij logisch voor een man ..

morgen met daglicht maak ik nog wat foto,s en hoor jullie bedenkingen dan wel ..

mvg




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede