Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > levertraan wie gebruikt het? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


paduy
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-03-10 - 09:39:36

Ik gebruik t nu een jaar en moet zeggen mijn vogels zijn in betere conditie als ooit tevoren,en bijna alles wat gelegd wordt is bevrucht en dat is ook al anders geweest
Gewoon ter info,ik gebruik wel niet de dosis zoals vermeld op de verpakking maar 5 ml op 5 kg zaad en goed mengen,door de kleine hoeveelheid zaad die ik aanmaak heeft t de kans niet ranzig te worden


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-03-10 - 19:52:25

Als vogels een betere conditie gekomen zijn door levertraan toe te voegen aan zaad is er kennelijk in het verleden wat vergeten toe te voegen aan de voeding sad :(
Ik gebruik geen levertraan en mijn vogels zien er heel goed uit en de kweek is prima .

Paul


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-10 - 20:21:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

maar waarom zou levertraan geen goede
aanvulling kunnen zijn dan?


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-03-10 - 21:11:15

ik heb deze tip gekregen van de "oudere" vogel kwekers/fokkers +/- tussen de 50-75 jaar wink ;)

ze zweren er allemaal bij en met een goede dosering zul je zeggen dat het geen problemen gaat geven toch?
heb zelf iig nog nooit problemen hiermee gehad, als je maar weet hoeveel je op zoveel kg voer moet mengen en wel meteen opvoeren!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-11 - 19:04:47

ja, en vroeger had men nog niet al die ( commerciële) potjes met poedertjes en pilletjes, en bleven vaak de sterkste over, en soms is back to the basic nog niet eens zo slecht denk ik.
Hoewel in de moderne farmacie er ook veel goeds bijgekomen is natuurlijk.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-03-11 - 20:18:36

Hallo Gravaka

Ben dus een oudere vogelliefhebber die bijna 40 jaar vogels houd en heb in de beginjaren ook geen levertraan gebruikt en heb het nimmer als een goede aanvulling beschouwd wie daar wel goede ervaringen mee heeft zien dat kennelijk als het summum van goede voeding en vergeten de krepeergevallen door overdosering want daar ben ik altijd benauwd voor geweest omdat levertraan in de normale voeding voor mensen ook ( gelukkig) achterhaalt is .
Heb als kind erg geleden onder de levertraanterreur en het liefst had ik een grote vork vol i.p.v. een theelepel is een erg smerige smaak en vogels hebben ook smaak .

Paul


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-03-11 - 20:50:08

ken twee oudere kwekers 70 plus en gebruiken het ook en die kweken er ook lekker mee
kilo zaad lepel levertraan mengen dag laten staan en dan geven ze het de vogels
geven het niet altijd maar 1 keer per week en vanaf de herfst tot aan de kweekperiode
zal deze kwekers extra in de gaten houden en wie weet gaat deze relatief jonge kweker het ook proberen met levertraan


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-11 - 22:30:04

quote
Heb als kind erg geleden onder de levertraanterreur en het liefst had ik een grote vork vol i.p.v. een theelepel is een erg smerige smaak en vogels hebben ook smaak .



wat te denken dan van allerlei andere middeltjes die te pas en te onpas worden verstrekt aan de vogels?
bovendien denk ik dat vogels een andere smaak hebben dan mensen, en ook andere behoeftes qua voeding. (Misschien even als voorbeeld de pens die ik aan mijn honden geef, ik ga over mijn nek van de geur, maar voor mijn honden is het als voor mij een biefstuk, ze kunnen niet wachten tot ik de bakken op de grond zet.)
Er is maar één manier om erachter te komen of de vogels het echt vies vinden, en dat is met twee voerbakken/ plaaten te werken, de één met, en de ander zonder levertraan ( wel goede mengverhouding natuurlijk) is dit bij meerder kwekers ( en meerdre vogelsoorten) dezelfde uitkomst, dan pas is er m.i te spreken over dat de vogels het vies vinden. Dan nog zijn er tegenwoordig allerlei mogelijkheden het zo te maken dat het minder "vies" smaakt.
Heb zelf van het merk riomare capsules gehad waar zelfs een citroensmaakje aanzat.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-11 - 22:54:06

misschien is het ook simpel te testen onder de vogels in je tuin, door twee schaaltjes voer aan te bieden, en te kijken welke het eerste leeg is, en of dat meerdere keren gebeurd.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede