Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > levertraan wie gebruikt het? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : levertraan wie gebruikt het?
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-03 - 20:19:12



gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-03-03 - 20:26:43

ik gebruik het en heb goede resultaten!
vogels zijn veel helderder/fitter mooier in de veren en totaal geen last met eieren leggen/legnood!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-03 - 20:30:28

en heb je het gewoon van de levertraan voor menselijk consumptie, of koop je het bij dierenspeciaalzaak/ internet etc?
en wat is je dosering / frequentie van toepassen?


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-03-03 - 20:36:59

ik heb het bij de paardendrogist besteld en meng 2 kg zaad met 1 eetlepel levertraan olie.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-03 - 20:41:32

heb je daar een site van?
en hoe vaak dien je het toe?


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-03-03 - 20:51:18

http://www.paardendrogist.nl/product/105/139/levertraan_olie/108215/

elke x met voeren en alleen in de winter maanden dien ik het toe.
2 maand zaad met levertraan dan 14 dagen met quiko med dan weer 2 maand met levertraan dit is hoe ik het doe.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2011-03-03 - 21:41:27

Quote:"elke x met voeren en alleen in de winter maanden dien ik het toe."
Uit grootmoeders tijd dus alleen toevoegen als er een R" in de maand staat.wink ;)
Ik gebruik het trouwens zelf ook voor de vogels.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-04 - 11:34:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

bedankt beiden.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-03-04 - 12:48:53

http://visolie-info.nl/faq.php

Hoe kies ik de beste visolie?

Het kiezen van goede visolie is eigenlijk heel makkelijk. Echter er is ontzettend veel visolie op de markt en de fabrikanten roepen allemaal dat hun visolie hooggeconcentreerd is en zuiver. Dit maakt het uiteindelijk toch moeilijk om door de bomen het bos nog te zien. Geloof fabrikanten niet op hun woord dat hun visolie zuiver is en hooggeconcentreerd maar let zelf op de details.

Kies voor visolie waarbij op de verpakking wordt vermeld dat die gegarandeerd vrij is van verontreiniging zoals PCB's en zware metalen (dit zijn er maar weinig).

Een zuiveringsmethode die de hoogste kwaliteit visolie levert, vrij van verontreiniging, is EFP™ (Environmentally Friendly Purified). Een visoliesupplement dat aan deze eisen voldoet is MorEPA.

De concentratie is een ander punt waar u goed op moet letten. Zoals al gezegd zijn ze allemaal hooggeconcentreerd. Maar wanneer je ze naast elkaar legt dan blijken er grote verschillen te zijn. Omega-3 concentraties (EPA en DHA daar gaat het om) variëren enorm. Vergelijk daarom de concentratie EPA en DHA in de visolieproducten.

Veel visoliemerken roepen dat ze wel 1000 mg visolie bevatten per capsule. Maar deze visolie bevat vaak maar 30% omega-3 vetzuren (EPA en DHA)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-03-04 - 20:22:40

Hallo

Levertraan is wat erg uit de tijd ( vind ik )

Vergiftiging ligt op de loer indien er teveel over het zaad uitgesprenkeld wordt en slecht gemengd daarbij het kan ranzig worden waardoor niet meer bruikbaar .
Vit d vergiftigingen m.b.v. levertraan komen ongemerkt te veel voor .

Wie wil weten wat voor kenmerken vit d vergiftingen zijn gewoon ff googlen

Paul


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-03-04 - 22:55:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Levertraan werkt alleen als je het rechtstreeks in neemt. Mengen door de zaden is zoals mijn voorganger al zei achterhaald. Het verliest namelijk zijn waarde als het in open lucht komt.
Als het te lang in het zaadmengsel blijft zitten is de waarde weg en wordt het ranzig, dit is dan eerder slecht dan goed. Kun je het een vogel rechtstreeks geven of op een voeding welke recht opgegeten word dan is dit prima. Maar een lekker stuk appel maak je beslist niet lekkerder als je er levertraan over doet.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-03-05 - 12:59:19

ik meng dus dagelijks de zaden met levertraanolie en het wordt direct opgenomen.

dan lijkt het me prima toch? of...


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-03-05 - 15:54:38

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

gravaka schrijft;
quote
ik heb het bij de paardendrogist besteld en meng 2 kg zaad met 1 eetlepel levertraan olie.




Hoe sneller het opgenomen word, des te beter.
Per dag vers geven is het beste, ik zou het dan door het eivoer geven omdat zaden ontdaan worden van de schil waardoor de vogel maar een klein gedeelte binnen krijgt. Wel opletten of je vogels het eivoer nog wel opnemen want er zit een vreemd luchtje en smaakje aan. Ook ik spreek uit ervaring, het is echt smerig.

Groeten Meyerwink ;)


hary
Website Member
Posts :51

Website Member
2011-03-05 - 18:53:41

IK HOU HET BIJ HONING LIJKT ME BETER DAN LEVERTRAAN


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-03-08 - 08:45:16

jah dat kan ik ook eens proberen om het door het eivoer te mengen.

ook wissel ik af met honing en roosvice door het eivoer heen is het verstandig om dan bijvb en levertraan en roosvice door de eivoer te mengen? en dan is de roosvice voor de smaak!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-08 - 13:33:42

quote
IK HOU HET BIJ HONING LIJKT ME BETER DAN LEVERTRAAN



Zitten er in honing dezelfde stoffen/vitaminen als in levertraan? Wat is er dan "beter" aan honing?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 110 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede