Geelvoorhoofd Amazone, Amazona Ochrocephale.
Muller amazone, Amazona Farinosa.
Oranjevleugel Amazone, Amazona Amazonica.
Blauwvoorhoofd amazone, Amazona Aestiva.
Al deze boven genoemde soorten leven in het zelfde gebied of overlappen elkaar.
Na onderzoek is gebleken dat deze soorten ook met elkaar optrekken gedurende het gehele jaar, dus eventueel mixen met elkaar kan niet uit gesloten worden.
Nou aangezien de meeste papegaaien uit de wildvang bekomen zijn, wat is nog raszuiver.???
We kunnen nu wel hardop roepen IK heb raszuivere amazone's, maar leg dan ook het bewijs neer dat het zo is.
Want het is mogelijk dat een van de verre voorvaders/moeders toch een zogenaamde BASTAARD was.
Wil met deze stelling alleen maar aanduiden, wie geeft mij zekerheid dat alles wel zo raszuiver is.
Naar menselijke maatstaven ja, maar afgemeten aan de natuurlijke oorsprong is die ja helemaal zo zeker niet.
Laat dit koppeltje eens proberen of het lukt om nakomelingen te krijgen.
Kijk eens wat eruit komt, vergelijk dat eens met de zogenaamde raszuivere huidige Blauwvoorhoofd en Geelvoorhoofd amazone's, wie weet zet je wel de gehele raszuivere theorie op zijn kop.
Want ik ben ervan overtuigt dat menig kweker een dergelijke vogel in zijn bestand heeft zitten onder het mom dit is raszuiver.
Kun je er niet over heen stappen dat er een kruising plaats vind met deze twee vogels, om reden van raszuiver zijn en blijven, benader het dan als soort wetenschappelijk experiment, je staat er misschien nog paf van wat de uitkomst gaat geven.
Ik persoonlijk zie graag de foto's van de eventuele baby's op dit forum verschijnen om te kunnen zien en vergelijken met de raszuivere soortgenoten.