Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bonte boeren
bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2011-02-11 - 19:04:09 send message to bram en jake

ik heb een koppeltje bonte boeren aamgeschaft, ze zitten elkaar mooi schoon te maken, elkaar voeren heb ik zelf nog niet gezien. ik heb ze nu buiten zitten in een voliere van ongeveer 3,5 bijn 1,5 meter ze hebben een nachthok van 1 bij 0,80. heb nu een broedblok hangen met twee dunne plankjes voor het gat, zodat ze in broedstemming kunnen komen. nu heb ik van een aantal kwekers gehoord dat je ze meelwormen moet geven daarvan komen ze helemaal in broedstemming zeggen ze. hebben julie hier ervaring mee zelf heb ik het idee dat ze het niet zullen eten. wat zijn julie ervaringen hier over?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2011-02-11 - 20:32:29 send message to Dennis Fr.

ik heb zelf ook bonte boeren gekweekt . maar meelwormen heb ik ze nooit gegeven om in de broedstemming te komen. en ze hadden toch 2 nestjes per jaar. ik gaf het ze wel heel af en toe en ze aten ze graag.

M.v.g Dennis


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2011-02-11 - 20:45:13 send message to bram en jake

bedankt voor je snelle reactie mischien moet ik het maar gewoon proberen en kijken wat ze het er mee doen. nog een vraag ik had al eens een topic gelezen dat je ze niet levend moet geven omdat ze de krop dan leeg zouden eten. ik vind dit eigenlijk heel erg raar wand in het natuur eten ze het toch ook gewoon zo op.


Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-02-11 - 20:52:20 send message to Valkman

meelwormen worden door meerdere dieren gegeten
de kop wordt er meestal afgehaald als ze aan hamsters worden gegeten omdat ze anders uit de wangzakken eten en de hamster dood gaat
maar vogels eten hem in een keer
mijn broer geeft ze altijd aan de kwartels gewoon helemaal levend dus het kan wel bij vogels
gr.valkman


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2011-02-12 - 09:37:36 send message to Dennis Fr.

ik gaf ze gewoon levend ze namen ze zelf in de poot en trokken ze uit elkaar. nooit geen problemen gehad. maar weet niet wat anderen hun ervaring is



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede