Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kruising parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kruising parkiet
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-09 - 17:34:38

weet niet of ik de link hier mag plaatsen, doe het omdat ik de foto zelf niet heb, maar op marktplaats staat een foto van de volgende kruising barrabandxPrinces of whales, wel heel aparte vogel, en wilde hem jullie niet onthouden, hierbij de link.

http://tinyurl.com/barraprinces

(link aangepast)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-02-09 - 17:51:01

Het probleem is dat als de advertentie weg is, de link blind is.
Maar voor wie "genieten" wil, heb ik de link aangepast.

wink ;) ParkietenPeter
Moderator VA


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2011-02-09 - 18:04:55

ja wat moet ik hiervan zeggen...


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-02-09 - 18:05:05

ik weet dat sommige kruisingen onvruchtbaar zijn.
zoals bepaalde roofvogels.
is dit ook zo met deze vogels?
dus dat men ze gewoon aanschaf voor "de heb"?
of kan je hier dan weer verder mee door er een Baraaband of PoW op te zetten?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-09 - 18:41:10

voor zover ik weet zijn de bastaards onvruchtbaar, maar wilde gewoon de vogel zelf laten zien.
Wel apart, maar ben benieuwd of ie uit toeval geboren is, of bewust gekweekt, aan de prijs te zien lijkt mij het een toevalstreffer, want ik denk als iemand doelbewust zoiets wil kweken de prijs aanzienlijk hoger zal leggen.
Ben benieuwd of het de eerste keer is dat deze mutatie ontstaan is, of dat er al vaker deze kruising heeft plaatsgevonden.


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-02-09 - 19:55:07

Ik heb deze kruising 4 jaar geleden al gezien,er waren zwitsers die deze bij hadden bij mij thuis en ze hadden deze gekocht in Aarschot en hij was bestemd voor iemand in Nederland.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-10 - 19:21:43

oke, ik had er tot afgelopen week nog nooit van gehoord.
zijn er nog meer kruisingen van parkieten/papegaaiensoorten bekend, eventuele foto'S erbij?
of sites waar deze staan vermeld.


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-02-11 - 19:40:35

Wat bedoel je, zijn er nog andere kruisingen bekend? Kijk even naar de rosellasoorten. Bijna elke soort is gekruisd met de andere gewoon om de mutaties over te zetten van de ene soort op de andere. Dan zie je fotos en websites van vogels waarvan het lijkt alsof iemand drie of vier verschillende soorten in stukken geknipt heeft en uit deze stukken nieuwe vogels heeft proberen te maken. Waar gaan we naartoe? Binnenkort kan men alle rosellasoorten gewoon benamen als rosella.
Niet zo lang geleden zag ik geadverteerd: - F1 blauwe veelkleurparkiet (uiteraard berkuist met een blauwe roodrug)
-F1 rode hooded (uiteraard gekruist met een opaline roodrug)
Wat mij nog meer verbaasd is dat er liefhebbers zijn die zulke vogels kopen.
Ongelukjes kunnen gebeuren maar als het met intentie gebeurd is dat volgens mij allemaal goed fout.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-12 - 10:27:32

ik heb het niet over de soorten onderling Rosella x rosella, maar was benieuwd naar 2afzonderlijke soorten, omdat ik wel veel heb gehoord/ gelezen over bijv kaniriex putter groenling x kanarie etc etc , ik was benieuwd in hoeverre er kruisingen bekend waren in de parkieten/ papegaaienwereld. en wat daar uit gekomen is.


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-02-12 - 11:04:21

Kruisingen van kanarie met putter, groenling of een andere vinkachtige is hetzelfde als de verschillende soorten rosellas te kruisen aangezien een kanarie oorspronkelijk een vinkachtige is.
Ik heb in het verleden wel kruisingen gezien zoals; koning x roodvleugel, rosella x barnard, redcap x roodrug.
Al deze kruisingen waren ongelukjes en niet met opzet gekweekt. Mooie vogels maar in mijn ogen waardeloos voor de toekomst.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-13 - 13:04:21

heb wel een aantal kruisingen van ara's gezien waar welsiwaar toch prachtige exemplaren uit voortkwamen , m.i is dit een zelfde soort, en van veel soorten zijn er al talloze mutaties verschenen, wat op zich soms prachtige vogels opleverde.
Twee afzonderlijke soorten kruisen wordt natuurlijk een ander verhaal, en bovendien zijn deze vaak onvruchtbaar, dus daar is van nature al een stokje voor gestoken. Belangrijk is wel dat we van soorten waarvan geen wilde vogels meer mogen worden geimporteerd we wel voldoende wildkleur behouden. Voor degene die het interessant vinden hier de link van de ara mutaties : http://many-feathers.com/Hybrid-Macaws.htm


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-02-13 - 13:31:45

hoewel ik niet voor kruisingen ben, vind ik ze wel prachtig!!

sommigen doen me een beetje denken aan de cubaanse en de geelstaart ara!? Vraag me af of de kruisingen ( waarvan sommigen dus vruchtbaar zijn) als nieuwe soort kunnen gezien worden? Kan men dus eignelijk met combinaties van kruisingen een nieuwe soort ontwikkelen die gelijkt op een uitgestorven soort zoals de cubaanse ara?



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-13 - 16:22:49

sommige kruisingen kunnen denk ik best een verrijking van de soort zijn toch?
maar een ara moet natuurlijk wel een ara blijven, dus zolang dat het geval blijft, en men de wildkleur ook blijft kweken, zal e.e.a best een verrijking kunnen zijn.


G. Bekkers
Website Member
Posts :51

Website Member
2011-02-13 - 16:56:42

Hier nog een kruising van een rose kaketoe en een valkparkiet.
http://galah.galahs.com.au/content/php/article052.php


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-02-13 - 20:49:21

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

die is wel heel apart zeg.
alleen gaan ze hier van de soort afwijken, en ontstaat een heel andere vogel. wellicht is dit jong ook niet eens vruchtbaar?


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-02-13 - 22:06:13

de valkparkiet is eigelijk famillie van de valkparkiet zoals ik heb gehoord in een documentaire over de valkparkieten.
klopt dit ?



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede