Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > coaten van ijzer voor voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : coaten van ijzer voor voliere
eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2011-02-07 - 12:40:07 send message to eckers

hallo,
ik ga misschien een voliere bij maken,het ijzerwerk maak ik zelf,maar dit wou ik misschien laten coaten,weet hier iemnad ongeveer de prijs van,
groetjes jan willem


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-02-07 - 12:44:03 send message to Ton Koek

Voor niet knagende vogels heb ik zelf steeds hammerite gebruikt, maar ik weet dus niet zeker of dit ook veilig is voor kromsnavels.


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2011-02-07 - 13:22:12 send message to eckers

heb je het ijzer van te voren ook zuiver gemaakt met bv wasbenzine?en heb je geen onderlaag gebruikt,alleen hammerite?want gaat het op den duur dan niet roesten?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-02-07 - 16:25:39 send message to dooren

Ik zou het thermisch verzinken. Als je met hammerite begint kun je geen andere soorten verf er overheen zetten ivm hechting.

Je moet dan altijd hammerite blijven gebruiken.
Gert


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-02-07 - 17:53:41 send message to meyer

Als je alluminium niets vind maar liever zelf met ijzer kokerprofiel je voliere in elkaar zet kun je het beter zoals hier al gezegt is de voliere later galvaniseren / verzinken. Vroegen werden zo bijna alle metale voliere's bewerkt. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je de voliére in delen maakt omdat deze delen in een bad moeten hangen.later kun je hem afmonteren en van gaas voorzien. Het beste is om in elke afgesloten koker twee gaatjes te boren(boven en onder)zodat het zink ook goed aan de binnekant komt te zitten en roestvorming geen kans krijgt. De prijs durf ik niet meer te zeggen omdat het te lang geleden is en de prijzen waarschijnlijk ook veranderd zijn.
Maar ik ben er nog steeds tevreden mee en het metaal ziet er nog als nieuw uit. Maar als ik het nu over zou doen dan word het toch allemaal aluminium omdat dit vele malen makkelijker werkt en geen onderhoud vraagt.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)




blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-02-07 - 20:30:36 send message to blg

Je kunt ook silolak gebruiken.

Silolak is een makkelijk verwerkbare bitumenlak voor het beschermen van betonnen veevoeder- en mestsilo's. Door zijn hoge hardheid kan er met landbouwwerktuigen overheen worden gereden. Tevens geschikt voor de bescherming van metalen objecten. Na droging is Silolak reukloos, smaakloos en niet giftig.


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2011-02-07 - 21:34:13 send message to eckers

aan thermisch verzinken heb ik ook zitten denken,maar dan zou ik het alsnog over moeten verven,want ik wil het groen hebben,wat zou het goedkoopste zijn,thermisch verzinken en dan nog over verven,of poedercoaten?
aluminium is denk ik geen optie,omdat ik een redelijk grote overkapping wil maken,namelijk 8,5 meter breed,ik wil de zijkanten 2 meter hoog maken,en het middelpunt 3,5meter hoog en dit gebeurt door de koker te walsen(het word een overkapping zonder steunpilaar in het midden)de totale voliere zou 8,5 breed worden en 13,5 meter lang
silolak is die er ook in het groen?
bedankt voor de reacties,en nog alle reacties zijn welkom,
groetjes jan willem


agalex
Website Member
Posts :4

Website Member
2011-02-09 - 15:59:24 send message to agalex

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hee,

ik heb heb ook een stale voliere heb deze eerst laten thermisch verzinken en dan gepoedercoat. mooi resultaat nadeel is nu ik parkieten heb dat ze de coating van het gaas afknagen.. maar zkr mooi resultaat ik was dacht ik 250 euro kwijt voor mijn verzinken dit is echter afhankelijk van hoeveel kilo zink er achter blijft heb ik vernomen.. poedercoating was 400 euro kijk maar bij mijn voliere voor de grote mijn advies is verzinken en dan schilderen niet coaten.in ieder geval veel suc6 met je project.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-02-09 - 23:20:19 send message to Ton Koek

quote
heb je het ijzer van te voren ook zuiver gemaakt met bv wasbenzine?en heb je geen onderlaag gebruikt,alleen hammerite?want gaat het op den duur dan niet roesten?
De laatste keer is het niet vooraf ontvet en 8 jaar prima gebleven.
Maar, bij zo'n groot project zou ik de andere opties die genoemd zijn zeker overwegen.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2011-02-10 - 16:54:40 send message to ferry1

ik ben ook bezig geweest met prijs opgaves van ijzer en coaten of gekleurd alluminium maar het alluminium is echt een stuk goedkoper.

bij mijn word het dus alluminium.

groeten ferry


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2011-02-11 - 10:38:37 send message to eckers

bedankt voor de reacties,ik ben nog steeds aan het twijfelen wat ik doe,aluminium is heel fijn materiaal,hier heb ik meerdere kooien van,maar dat is hier geen optie,omdat het over een grote overkapping gaat,zonder ondersteuning in het midden,ik heb het geluk dat ik zelf in de metaal werk,dus ik kan zelf de koker walsen in een profielenwals,en het laswerk enzv doe ik oo helemaal zelf,ik heb al precies in mijn hoofd hoe ik het zou maken.alleen over de behandeling ben ik nog niet uit,ik zit nu te twijfelen,over het ijzer eerst te meni-en,en daarna met een groene verf er over heen,of het eerst te laten verzinken en dan met een groene verf erover heen,
bedankt voor de reacties en alle tips zijn nog welkom,
groetjes jan willem


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-02-11 - 11:22:56 send message to P.Rooth

Hallo

Grote overkapping zonder ondersteuning is volgens mij vragen om problemen .

Denk dan met name aan sneeuw reken maar dat een flink pak sneeuw enorm zwaar is en een constructie naar ze malle miezen gaat indien er te weining rekening mee gehouden is op dat gewicht .

Paul


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2011-02-13 - 20:24:56 send message to oehoe

Als je ijzer laat verzinken kan je het zonder voorbehandeling niet gelijk gaan verven spuiten de zink zal eerst moeten uitwerken anders laat de verf los.

gr oehoe


broedblok
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-02-13 - 21:35:48 send message to broedblok

Hallo Jan willem,

Zelf zou ik dan toch kiezen voor een dubbele dakconstructie met een klein spant eronder i.v.m zware neerslag op het dak .
Een ijzeren frame en dat laten galvaniseren is zeker een goede keuze ,maar hier heb je volgens mijn weten meerdere mogenlijkheden in . In belgie is dit wel goedkoper als in nederland.

Mvgr John


hberg
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-02-13 - 23:26:26 send message to hberg

Wat denk je van een onderbouw van een kas? Er is zat goed gebruikt spul te koop en is verzinkt.

succes!


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-02-14 - 20:37:26 send message to Jan van Dessel

Het uitwerken van nieuw verzinkwerk kan je versnellen door het in te smeren met azijn en naspoelen met water.
gr Jan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede