Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wederom triest geval Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wederom triest geval
lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2011-01-25 - 17:40:25 send message to lZebravinkjel

Ik quoteer:

Bieden vanaf € 50
Aangeboden in Nieuw-Namen [Routebeschrijving]

Ik heb ook nog een steenuiltje tekoop super tam en heel lief
is ook gewend aan andere dieren hond en kat en gaat allemaal
goed.
Zit ook citespappieren bij.
Nog even dit uiltje is in gevangschap geboren en weet niet anders dan
het leven die ze nu hebben.
Dus geen reacties van mensen die zeggen dat ze in het wil horen.

Heeft u intresse in onze Stony graag even bellen of mailen


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-25 - 19:39:26 send message to whitebulldog

zeker triest geval, maar is dit niet ook zo met alle wildvang, en natuurbroedvogels?
Dus dit geval is denk ik niet anders, of minder erg/triester dan het geval van honderden andere vogels.


Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-01-25 - 21:56:41 send message to Valkman

triest,,,sneeuwuiltje word aangeboden op een forum,


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-01-25 - 22:14:27 send message to Karel

Waarom is dit eigenlijk triester dan een huiskamerpapegaai?


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-26 - 09:26:08 send message to Max.Weijers

Ja ik vind persoonlijk alle beesten die tam worden gemaakt triest.

Ik wist trouwens niet dat je voor een steenuiltje papieren moet hebben. Ik had vorig jaar namelijk ook bijna een koppel gekocht, echter wou oma dat niet, omdat er dan dooie kuikens in de vriezer kwamen te liggen (is natuurlijk begrijpelijk), ik heb het echter met de verkoper niet over papieren gehad.

Hij vertelde mij wel dat uilen prima vogels zijn om te houden.
alleen de uilen zelfs kunnen prijzig zijn, maar het voer kost werkelijk niks, ze kweken goed en ze gaan lang niet zo snel dood als andere vogels.

Max


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-26 - 10:21:03 send message to ParkietenPeter

quote
Ja ik vind persoonlijk alle beesten die tam worden gemaakt triest.

Ik ben niet zo extreem en generaliseer zo'n stelling.
Sommige tamme vogels hebben het veel beter dan menig 'wilde' vogel in een volière.

Er zijn mensen die richten en hele huiskamer in voor een koppeltje papegaaien. Zo zielig is dat niet.

En al die honden dan?

Max, jij stond onlangs toch met een foto waarbij je 'zeldzame' kromsnavels op de hand had? Kan hem effe niet vinden, maar die zijn toch ook niet zielig?

Als iemand een sneeuwuil wil houden en aan alle wettelijke voorwaarden voldoet. Dan zorgt dat het diertje een zo goed mogelijke verzorging krijgt. Zie ik niet waarom hij/zij geen sneeuwuil als hobby mag houden?

happy :) Peter


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2011-01-26 - 11:08:00 send message to Ubernoob

Uh gaat het nu over een sneeuwuil of een steenuil? Daar zit nogal een verschil tussen. Beide zijn niet zo heel duur trouwens.

Met name de sneeuwuil heeft nogal te lijden onder het Harry Potter effect natuurlijk.

Ik denk dat er een heel groot verschil zit tussen een tamme papegaai en tamme roofvogel. Laten we alsjeblieft niet gaan zeggen dat een roofvogel in de huiskamer kan worden gehouden als hij maar goed verzorgt word.

Roofvogels zijn totaal anders als papegaaien. Ze leven (een enkele uitzondering daargelaten) solitair en binden zich dus niet aan mensen zoals papegaaien dat doen. De meeste roofvogels verzorgen elkaars veren ook niet dus er is bijna geen roofvogel die geniet van aanrakingen. Daarnaast zit een sneeuwuil bijvoorbeeld graag op de grond en dus niet in een kooi of op een tak.

Laten we roofvogels alsjeblieft overlaten aan valkeniers of roofvogelhouders die ze of een grote mooie voliere geven of er zeer regelmatig (dagelijks) mee vliegen. Of dit allebei doen.

Dus steenuiltjes in een mooie grote voliere: Niets mis mee. (maar waar laat je de nakweek!!!!)

In huis: Alsjeblieft niet, ga dan voor een mooie parkiet of papegaai.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-26 - 11:24:18 send message to Max.Weijers

ParkietenPeter, ik denk dat u die foto bedoeld, in het argief van Naturalis, dat zijn dode vogels wink ;)

Max


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-01-26 - 11:26:47 send message to Karel

Ik ben het volledig met Ubernoob eens!

Maar....laat ik eens de advocaat van de duivel spelen:

Een roofvogel die in de huiskamer op een stok zit heeft totaal geen behoefte aan menselijk contact. Simpel gezegd: als hij op tijd zijn eten krijgt, vindt hij het wel prima zo. In de natuur vliegt hij tenslotte ook nooit voor zijn plezier; alleen om te jagen en een partner te zoeken. Kortom, er is weinig triest aan zo'n leven.

Een papegaai heeft wél behoefte aan contact en kiest, als hij alleen wordt gehouden, noodgedwongen voor de mens als soortgenoot. Omdat mensen hem vaak niet 100% van de tijd de aandacht kunnen geven die hij nodig heeft, is hij vaak eenzaam met alle (voor hem emotionele) gevolgen van dien.

Conclusie: Om als eenling te houden is het voor een papegaai triester dan voor een roofvogel.

Of niet?wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-01-26 - 11:34:26 send message to Karel

quote
Hij vertelde mij wel dat uilen prima vogels zijn om te houden.
alleen de uilen zelfs kunnen prijzig zijn, maar het voer kost werkelijk niks, ze kweken goed en ze gaan lang niet zo snel dood als andere vogels.



@Max
Er worden helaas nog veel uilen op uitsluitend (goedkope) eendagskuikens gehouden. Dit is echter niet de juiste voeding. Daar komen namelijk voor steenuilen nog eens o.a. muizen, sprinkhanen, moriowormen en een goed voedingspreparaat bij.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de kosten dan al snel behoorlijk oplopen!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-26 - 11:34:35 send message to ParkietenPeter

Max, dat was geloof ik wel dat topic, maar daar stond je ook op een foto met levende vogels op de hand, tussen de kooien dacht ik.

Ubernoob, In de huiskamer vind ik sowieso geen roofvogel terecht. Met juiste verzorging bedoel ik dan ook een die vogel toekomt. Ook een tamme sneeuwuil zou het in een ruime volière goed doen.

Ik bedoel wel dat iedereen dan verder zijn hobby mag hebben en dat er al snel gesteld wordt dat iets niet mag.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2011-01-26 - 12:13:19 send message to Ubernoob

@Karel

Ik ben het volledig eens met je conclusie. Daarom zeg ik ook altijd als het om papegaaiachtigen gaat. 1 vogel is geen vogel.
Een roofvogel kan zeer goed alleen gehouden worden. En is ook stellig veel minder vatbaar voor verveling. Maar toch denk ik dat je ook een roofvogel te kort doet als je hem op zijn sprengel houd en er alleen maar voer bij gooit. Dan kan je ook gezondheidsproblemen verwachten.

@Parkietenpeter
Ik denk dat wij het ongeveer wel eens zijn. Een sneeuwuil in een ruime voliere kan best. Zoals hierboven gezegd zijn roofvogels minder gevoelig voor verveling als papegaaien.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2011-01-26 - 18:12:24 send message to lapland

Kan het niet laten, Sneeuwuilen die zogenaamt alleen op de grond vertoefen ,wel gek dat er vier van ons alleen op de boom stammen (stokken) zitten, en dat ze elkaars veren niet verzorgen ?nou kom eens kijken dan zie je het tegen overgestelde ,dat ze niet spelen ? kom eens kijken hoe ze spelen met de Flostouwen van de doggen, niet met elkaar? ja hebben ook papegaaien maar genieten minstens zo van onze uilen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-01-26 - 18:56:01 send message to Karel

Daar heb je gelijk in Wybe. Mijn sneeuwuilen zaten ook meestal op stok. Liefst op 2m van de grond.
Ik had nog een oude foto...



En speels zijn ze inderdaad, maar daarmee geen vogel voor de huiskamer. Hun speelsheid kan zomaar omslaan in agressie en dat wil je je kinderen en overige huisdieren echt niet aandoen.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2011-01-26 - 19:05:02 send message to Ubernoob

Prachtuil Karel! Of was het nou Hans?

Goed om te horen dat sneeuwuilen ook graag wat hoger zitten. Ik dacht namelijk dat ze het liefst laag zaten maar dat valt dus wel mee.
Ach zolang hij niet in de huiskamer zit.....


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2011-01-26 - 21:10:06 send message to lZebravinkjel

Ja mijn zorg is dan ook dat in de advertentie gedaan wordt alsof de steenuil in de woonkamer tussen honden en katten gehouden kan worden...

Als iemand verstand heeft van deze schattige en mooie vogels en ze buiten in een grote voliere houdt heb ik er minder problemen mee.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede