Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > esb3 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-01 - 19:49:01 send message to whitebulldog

quote
Als U het op prijs stelt dan verstrek ik U een aantal testen, ook van TNO, waar U Uw oordeel over kan geven. Echter deze zijn vertrouwelijk en ik zit nu thuis dus ik kan ze U nu niet sturen.



Jammer dat ze zo met het TNO adverteren, maar bij navraag de boot enigzins afhouden.sad :(


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-01-04 - 20:29:49 send message to Rogert

Ik heb inmiddels het genoemde TNO rapport in mijn bezit en ik heb dit aandachtig doorgenomen.

Het rapport richt zich op de toxicologie van Ropabird in een dosering van 10 x de aanbevolen hoeveelheid.

In deze test zijn twee groepen dieren getest, waarvan er 24 als controle dieren gebruikt zijn en 12 dieren als proefdieren.

Om te beginnen is het voer dat verstrekt wordt geanalyseerd. Ook wordt het verstrekte voer en water gewogen.

De controledieren worden gebruikt om een gemiddelde te kunnen vaststellen van hart, lever, milt en nieren.

Bij de test dieren meten ze ook een gemiddelde en vergelijken dit met de controledieren.

De test heeft 28 dagen geduurd.

Uit de test blijkt dat de dieren die Ropabird kregen iets meer water tot zich namen. Minder dan 2% meer dan de controlegroep.

Het bleek dat het voeropname rond dezelfde hoeveelheid balanceerde dan bij de controlegroep.

Ook het gewicht van de dieren bleef praktische gelijk aan de controlegroep.

Microscopisch en pathologisch onderzoek bleek dat er geen noemenswaardige veranderingen aan de proefdieren te zien was.

Het gewicht van lever, nieren, milt en hart was niet noemenswaardig veranderd.

Het rapport is door TNO Nutrition and Food Research uitgevoerd. Hun conclusie is dat er geen giftige werking is geconstateerd op de tesdieren.
TNO onderzoekt of er geen gevaar is voor vlees voor menselijke consumptie er is ook geen wachtijd op Ropabird gebruik.

Ik heb Ropabird een mail gestuurd of ik dit rapport mag doorsturen naar mensen die daar ook interesse in hebben en wacht nog op een antwoord. Ik kan mij voorstellen omdat het een vertrouwelijk document is dat ik het niet mag doorsturen maar uit het document blijkt duidelijk dat er geen risico's bestaan voor het gebruik. Maar misschien hebben ze wel een geheimhoudingsplicht naar TNO toe.

Ik hoop jullie voor nu voldoende geďnformeerd te hebben.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-06-19 - 09:47:35 send message to oli4

Rogert,

Hoe zijn ondertussen je ervaringen met rophabird?
Gebruik je dit nog steeds? Heb je zelf ondervonden dat je met dit product geen coccidiose meer hebt gehad?



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede