Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > esb3 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-12-20 - 21:41:45 send message to Karel

Ropastore/ropabird

Ik heb de betreffende (verkoop)site maar eens doorgespit en heb helaas nergens enig overtuigend bewijs gevonden dat TNO ook maar iets met de ontwikkeling van hun producten te maken heeft. Het enige wat men vindt is ontwikkeld door nutritionisten en dierenartsen, welke dat ook mogen zijn.
De opmerking "getest door TNO" betekent wat mij betreft niets anders dan dat, in het gunstigste geval, TNO heeft vastgesteld dat de vogels aan dit middel niet zullen overlijden.

@Whitebulldog
Je komt op zeker moment met de bewering: Ropastore en TNO zeggen:....
Dit kan niet juist zijn. TNO beweert niets. De door jou aangehaalde tekst is volledig voor rekening van Ropastore, hetgeen al direct blijkt uit het feit dat TNO geen verklaring zal afgeven met zoveel taalfouten (soms drie in een zin).

Ik zal hier zeker niet beweren dat Oregano in het algemeen en dit middel in het bijzonder, niet bacterieverminderend zal werken, maar in zijn algemeenheid kan men weinig waarde hechten aan beweringen die op commerciele websites worden gedaan. Totdat iemand een gegronde klacht indient, kan iedere verkoper namelijk schrijven wat hij wil op zijn site.

Choose wisely


Zebbie
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-12-21 - 08:38:03 send message to Zebbie

Mijn laatste en definitieve reactie hierop : cocciden en bacteriën zijn niet hetzelfde.
- ik herhaal cociden en bacteriën zijn niet hetzelfde...
- ik herhaal nogmaals cociden en bacteriën zijn niet hetzelfde...

Voor de rest alle producenten van overdrijven de werking van hun producten en plaatsen linken naar officiele instanties en onderzoeken.

Nogmaals oregano is goed tegen bacteriën maar ook niet meer dan dat.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-12-21 - 11:07:34 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zebbie heeft idnerdaad gelijk. Coccidiose is een protozeaire oftewel een eencellig Diertje, microscopisch klein. Bacterien zijn micro-organismen.

Opvallend dat deze twee hier inderdaad nogal door elkaar gehaald wordt.
Opmerkelijk vind ik de bijdrage van geon.
quote
Voor ESB3 hebben wij geen vervanger voor in ons assortiment. Door gebruik te maken van kuurolie en Winmix heeft men 98% van virussen en bacteriën afgedekt dit is bewezen. Men hoeft niet meer te kuren met esb3 of andere middelen. Esb 3 maakt alles kapot ook de goede bacteriën een vogel heeft 5 maanden nodig zich te herstellen en wordt steeds vatbaarder. Stoppen met antibiotica, dat is het verhaal.

Ook hij haalt dus e.e.a. door elkaar. Betekent dit dat het gebruik van esb3 een geschiedenis/reputaite heeft gekregen die door onwetenden de hemel ingeprezen is? Ik denk dat dus van wel.
Vroeger, in het begin, heb ik ook esb3 te pas en te onpas gebruikt. Ondanks het gebruik nog te veel vogels verloren. Dit heet leerproces Preventief kure is al geruime tijd uit den boze, lijkt mij zo en daar heeft geon dan dus ook gelijk in.

Het devies is dus alleen op voorschrift van een dierenarts NÁ gedegen onderzoek. Anders heeft het totaal geen nut. Net als alle andere medicijnen, chemisch of biologisch.

Besmetting van bacterien heb je nagenoeg niet in de hand, het heeft vele besmettingsfactoren. Besmetting van Coccidiose loopt via de mest, dus hygiene en quarantaine spelen een grote rol.

@Whitebulldog, Dat een ropastore schermt met hoge verwachtingen van hun product hoeft niet zo zeer te maken te hebben met onderzochte kwaliteit maar met verkooppraatjes. Er staat doorgaans dat het onderzocht is door TNO en het zal best wel in bepaalde omstandigheden z'n werk gedaan hebben, aar dat geeft geen zekerheid voor elke situatie. Toch? En dat dat logisch is moge duidelijkzijn omdat het anders een behoorlijk wondermiddel meot zijn als het tegen bacterien werkt maar tevens voor protozeairen, virussen en alles. Ze schrijven wel duidelijk dat het de weerstand verhoogd.

wink ;) Peter


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-12-21 - 12:09:14 send message to Ton Koek

Het is nog erger. "Onderzocht door..." zegt helemaal niets over de uitkomsten van een eventuele onderzoek. Het kan totaal afgekraakt zijn maar dat publiceert geen verkoper.
Het is wèl onderzocht door..., dat blijft de wervende tekst.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-12-21 - 19:46:35 send message to whitebulldog

ja eigenlijk is het wel zo, maar vreemd dat daar dan geen verbod op komt om op die manier mensen willens en wetens op een verkeerd spoor te zetten.
Ik weet nog wel dat destijds bepaalde fabrikanten /winkelketens niet langer meer mochten schermen met sloagans als : als beste getest door de consumentenbond bijvoorbeeld.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-12-21 - 21:37:02 send message to Daniel

De truc is niet liegen en als TNO het getest heeft kan je dat gewoon zeggen. Alleen de truc is dan om als consument om de testresultaten te vragen en daar persoonlijk je conclusies uit te trekken.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-12-22 - 09:13:04 send message to maewim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik dacht dat de vraag was

weet iemand ook of ik esb3 30% ook via internet kan bestellen??

en niet
breek andere producten en merken af


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-12-22 - 09:22:10 send message to ParkietenPeter

Dat is het gevolg van discussieren. Die vraag was al beantwoordt.
Het moge duidelijk zijn dat er niet zomaar toegegeven wordt maar dat hier óók mensen tot nadenken aangespoort worden.

Vind jij niet dat uit deze discussie dan een schat aan informatie gekomen is? (retorisch bedoelt)

Maar door dit soort opmerkingen/antwoorden drijft een discussie natuurlijk nog veel verder af! Dat hoeft niet het geval te zijn.

ParkeitenPeter
Moderator VA


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-12-22 - 14:38:22 send message to maewim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke maar in ieder antwoord staat als als als
maar waarom heeft dan niemand het zelf laten testen uit niets blijkt dat Ropastore/ropabird niet werkt


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-12-22 - 15:59:46 send message to ParkietenPeter

Zelf heb ik het inderdaad ook niet laten testen, dat heeft TNO al gedaan, maar ...

Er bestaat gewoonweg géén middel dat én een virus én een bacterie én protozeaire te lijf kán gaan.

Dat zou anders een wondermiddel moeten zijn. Helaas.sad :(

En als je daarmee schermt gebied een gezond verstand dat het (natuurlijk met de nodige voorzichtigheid) oplichting is. Of anders een, al of niet, bewuste verkeerde voorstelling van feiten!
En dat mág in twijfel getrokken worden cq aan de kaak gesteld.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-22 - 17:47:26 send message to Rogert

Stuur mij maar een PB en ik zal je de onderzoeksresultaten van Ropabird toezenden. Ik heb ze netjes van de producent ontvangen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-24 - 13:13:43 send message to Rogert

Ropabird is geen medicijn. Maar het wordt gebruikt om preventief infecties te voorkomen. Ik weet niet of ik het zo mag vergelijken, maar zie het als een Pré-biotica. Het onderdrukt bepaalde ziektekiemen waardoor het lichaam voldoende weerstand kan opbouwen om gezond te blijven.

Esb3 is een "alles"-killer en na gebruik heeft het lichaam onvoldoende weerstand om een herbesmetting tegen te gaan. Tevens ontstaat er resistentie.

Ofwel: met Ropabird probeer je het probleem te voorkomen en met Esb3 moet je telkens opnieuw het gevolg oplossen, waardoor veel kwekers het dan maar preventief gaan gebruiken.

Ik beweer niet dat Ropabird een vervanger is voor Esb3. Een zwakke vogel kan geïnfecteerd worden waardoor je alsnog Esb3 moet gebruiken. Daarna kun je de Ropabird als ondersteunend product gebruiken. En door het gebruik van een natuurlijk middel voorkom je dat een vogel bol komt te staan van de chemische middelen. Want op lange termijn verwacht ik dat dat veel invloed gaat hebben op de levensduur en kwaliteit van onze dieren (in negatieve zin). Dit zie je al gebeuren in de bio-industrie.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-12-24 - 15:28:35 send message to maewim

ben voledig akkoord met rogert


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-12-24 - 20:01:20 send message to whitebulldog

quote
Want op lange termijn verwacht ik dat dat veel invloed gaat hebben op de levensduur en kwaliteit van onze dieren (in negatieve zin). Dit zie je al gebeuren in de bio-industrie.



die staan vaak stijf van de antibiotica, en als er dan eens echt iets aan de hand is, zijn de ziekteverwekkers vaak resistent geworden, of moeten er absurd hoge dosis toegediend worden.
Er wordt m.i te snel naar de pillenpot gegrepen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-01-01 - 10:53:35 send message to Rogert

Een reactie van de leverancier van Ropabird:

geachte heer

Het spijt me dat ik zo laat reageer maar ik was niet aanwezig en het team heeft gewacht met antwoorden.
Op de eerste plaats ben ik blij dat U interesse toont voor onze producten.
ESB3 is een chemisch product, volgens ter bestrijding van coccidiose.
Ik ben niet erg bekend hiermee maar ik weet wel dat dergelijke producten niet meer gebruikt worden bij de te consumeren dieren.
Heeft bijwerkingen en wordt niet volledig afgebroken.
In 1995 heb ik testen gedaan bij TNO op het gebied van toxiciteit van ons product.
Als modeldier hebben wij kippen genomen. De kippen zijn bij een 10 voudige dosering hematologish onderzocht en er zijn geen afwijkingen gevonden bij de vitale organen.
In 1996 heeft de " Brieftaubenzuchter in Essen, een cooperatie van duivenliefhebbers, het product onderzocht en getest op diverse ziektebeelden. Een daarvan was coccidiose, de zogenaamde Emeria Tenella. Zij hebben ropa-b met succes deze ziekte kunnen bestrijden. Daarna zijn er nog onderzoeken gedaan op e-coli en salmonella. Allen waren succesvol. Vanaf 1996 heeft deze cooperatie het product in hun gamma opgenomen en mij verteld dat ze nog nimmer zo'n succesvol product gekend hebben en dan nog wel natuurlijk.
Aangezien ik in deze markt niet bekend was heb ik voor 10 jaar alleen deze organisatie beleverd.
Ons moederbedrijf is Ropapharm International en begeeft zich alleen op de " professionele" markt.
Sinds twee jaar is Ropavet opgericht en een website met de naam ropastore.com de lucht ingegaan.
In de professionele markt draait alles om voederconversie. Een lage voederconversie kan alleen maar behaald worden met gezonde dieren. En om gezonde dieren gaat het ook om de vogels. U heeft mij gevraagd geen commercieel verhaal te vertellen maar feitenweergave. Die wil ik U ook verstrekken. Als U het op prijs stelt dan verstrek ik U een aantal testen, ook van TNO, waar U Uw oordeel over kan geven. Echter deze zijn vertrouwelijk en ik zit nu thuis dus ik kan ze U nu niet sturen.
Overigens is er op Internet ontzettend veel te vinden op het gebied van oregano.
Wij produceren onze eigen olie in o.a. Turkije maar wij hebben ook proefvelden in de Flevo polder.
Er zijn op dit moment veel kopieën op de markt, vooral in Duitsland. Echter heeft men geen weet over de actieve stoffen van de olie.
Bijv. "carvacrol" is een heel belangrijk bestanddeel van de olie. De meeste leveranciers hebben hier nog nooit van gehoord.

Verder laat ik het over aan Uw eigen oordeel.
Mocht U behoefte hebben aan verder informatie dan hoor ik dit graag van U.
Ik hoop uw vragen of twijfels voor een deel te hebben weggenomen.

Een fijne jaarwisseling toegewenst.

Paul Mensink




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede