Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kaytee breeder papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-12-01 - 15:38:33 send message to Ruben31

Bert.

bedoel je mij hiermee?
Pellets helpen ook niet echt kwa verrijking,ze zijn korter bezig met hun voer.Bij een zaadmengeling,eivoer,groente en fruit heeft het beest nog wat te kiezen en zijn ze langer bezig met hunb voeding.ik zie nu totaal geen meerwaarde in pellets en vind het een onbewezen hype.

Dit is natuurlijk mijn mening en ik weet vast en zeker dat er mensen zijn die dit niet delen.

Mvg


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-12-01 - 17:23:02 send message to rajar

Pellets is een voedingsmiddel zonder of met weinig voeding (energie) erin.
Door het extruderen (is door middel van druk en daardoor warmte een pellet maken)zijn de meeste vitamines en mineralen verdwenen.
shocked 8O


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-12-01 - 18:18:15 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
ik ben niet objectief en zal hier dan ook geen mening over hebben,



Lijkt mij vervelend ,geen mening hier over hebben wink ;)happy :)

Groeten Rene


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2010-12-04 - 15:09:53 send message to adjekant

Vogelen,

ervaring met Kaytee heb ik niet.
wel met nutribird en zupreem. Mijn ervaring met de grijzen is dat de ene de nutriburd beter eet en de andere de zupreem pallet. Ik voer het half om, half zaad, half pallets. Bij de kweker waar ik ze gehaald heb, stonden ze volledig op premium zaad. Het gevolg was dat het klimvogels waren, niet in staat om te vliegen. Met de zupreem pallet zitten ze perfect in de veren, zijn zoveel afgevallen dat ze zelfs weer vliegen.
Mijn ervaring met de pallet is dus goed. Bij mij krijgen ze ook vers fruit.

mvg

Ad

nb edels en caiques zijn ook gek op de zupreem pallet, en ik geloof er niet in dat er geheel geen vitaminen en/of minderalen in zouden zitten. De vogels zouden dan al lang ziek geweest moeten zijn bij de kwekers die ze volledig op pallets hebben staan denk ik.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2010-12-04 - 19:06:02 send message to smedinga

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, inderdaad ik bedoelde jou, ik noem je maar Ruben omdat dat je inlog naam is zag ik. Ik ben al een 2 tal jaren bezig met onderzoek naar pellet, zelf voer ik als basis 5 dagen pellet en twee dagen als basis zaad, dit functioneert voor mij perfect, natuurlijk hoef/moet je een kromsnavel niet alleen op pellet houden, afwisseling en verrijking is even belangrijk. Je hebt voor en tegenstanders. Ik kan alleen mar zeggen.

De zaad mensen denken dat de pallet mensen alleen Pellets voeren en vise versa, en dan ontstaat er weer die eeuwige discussie, laten we elkaar helpen, het gaat niet om wie wat voert, maar hoe doen onze vogels het erop.

Ik ben nu twee jaar bezig en heb testen gedaan met de gevoeligste vogels, astrildes en gould amadines, met verbluffende resultaten.
vroeger gingen me veel jonge tropen dood, ik liet ze dan onderzoeken en vaak kwam eruit maagdarm infecties, ook zaten goulds vaak dik, slechte conditie.
Welnu, ik heb 2 jaar geleden een kwart van mijn tropen overgezet op pellet binnen (3dagen) een kwart op pellet en zaad, en de rest op zaad, stagiairs liet ik observeren hoe de conditie, houding voeropname,etc was zelf hield ik de kweek nauwlettend in de gaten. Vogels worden met pellet perfect groot eivoer liet ik hier achterwege.
het heeft voor mij geresulteerd in het feit dat ik mijn tropen en kanaries evenals mijn kromsnavels op pelet heb zitten en in top conditie. je zult mijn tropische vogels kunnen zien op de nederlandse kampioenschappen, en natuurlijk is een ieder die dit met eigen ogen wil zien vrij om is te komen kijken. dan kun je met eigen ogen zien wat goede voeding doet met vogels,

ik ben het met mijnvoorgangers eens over het feit dat pellet of zaad afgewisseld moet worden met seizoen producten, rosebortel/mais/ etc en niet gewoon in de kooi zetten maar doe er iets mee zodat uw vogel een dag druk is met het vergaren van voer (iets wat in de natuur zo normaal is)

Hermann. ik had er niets over gehoord, maar misschien heb ik het mis


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-12-05 - 16:40:27 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Met de juiste verzorging krijg je elke vogel goed in de veren of je nu pellets of zaad voert.

Het geheele plaatje doet het hem ook, bv het onderhoud en hygiene van de voliere.Of ze voldoende direct zonlicht krijgen,regelmatig een bad.En dan vraag ik me nog 1 ding af waarom gaan die grote vogelparken dan weer over op zaad en eivoer?Mischien dat de prijs van pellets asociaal hoog is of omdat de vogels gezonder en minder afwijkend gedrag vertonen?

Ik kan er niet aan wennen en vind dat we onze vogels die pellets door hun strot douwen omdat 1 of andere malloot zegt dat het goed en gezond is.
Zo heeft ieder er zijn eigen mening over,maar hier komen er geen pellets in de voerbakken van mijn vogels.Komt bij dat een vogel een spiermaag heeft en scherpe kiezel nodig heeft om zijn voedsel(zaden)te malen.Geweekte pellets worden zacht dus word die spiermaag compleet overbodig en kan alleen maar een nadelige uitwerking hebben.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-05 - 18:13:11 send message to mijnkaketoes.nl

Ruben

Ik heb van een bevriende kweker een koppel kaketoes overgenomen van 12 jaar oud (rose kaketoes)ieder jaar 1 of 2 rondes. Zien er toppie uit en een conditie van een marathon loper. Dus dat bewijs maar dat dit ook kan.

Ik ben zelf ook iemand die zaad , fruit e,d voert en dat w.s ook wel blijf doen. Krijg je er nu eenmaal niet uit. Maar goed ook in deze weer vele wegen leiden naar Rome he.wink ;)

Henk


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-12-05 - 18:19:41 send message to ej roelofs

henk

zaten die rose's ook op pallets dan?
mijn rose's eten alles behalve pellets
daar in tegen voer ik de rest van mijn papegaaien sávonds harrisson met krachtvoer en ze eten alles op,en sóchtens een klein beetje zaad met fruit


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-05 - 18:25:23 send message to mijnkaketoes.nl

Erwin

Ja op die kolere dure H. Maar goed bij overname heb ik beloofd ze daar op te laten zitten en als ik wat beloofd dan doe ik dat ook. 2 keer in de week krijzen ze van mij wel een beetje zaad.

Henk


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-12-05 - 18:36:54 send message to ej roelofs

ja,tis wel duur,ik doe 3 weken met 2,2 kg dus tel maar uit wat dat kost op jaarbasis,
maar tis wel zo,als je er 1 kweekt kan het er uit
heaas heb ik nog geen ei gezien bij de gaaien hahaha


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-12-05 - 19:07:52 send message to Ruben31

Deze discussie is een gebed ohne ende.
Je hebt tegenstanders en je hebt voorstanders.

alleen met wetenschappelijke onderzoeken wat nu het beste zou zijn komen we eruit.En dan wel onafhankelijk aubhappy :)


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-12-05 - 19:35:33 send message to remon

Loro parque heeft zijn eigen mengsel ook daar zitten pellets in.

Zelf ben ik een jaar geleden overgestapt naar Zupreem pellets heb er toen meerdere geprobeerd. Maar deze werden het beste opgenomen.Zelf ben ik er zeer tevreden over ook ik geef niet alleen maar pellet ook 2 dagen in de week zaad maar ook daar in zitten weer pellets in.

Waarom ik dit geef is heel simpel in een goede pellet zit alles wat ze nodig hebben in de juiste hoeveelheid.



jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2010-12-05 - 20:53:37 send message to jp57

ik geef elke dag zaad, maar ook elke dag kiemvier met groenten en fruit en daar doe ik gemalen pellets van pretty bird doorheen.
en alles wordt zeer goed opgenomen en stoelgang is normaal.
gebruik deze van pretty bird omdat er speciale voor africaanse papegaaien zjn en ik grijze roodstaarten heb.
johan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-05 - 21:22:58 send message to mijnkaketoes.nl

Herman

Ik heb even informatie ingewonnen bij iemand die bij het congres op Tenerife aanwezig is geweest, maar daar is niet negatief gesproken over pellets. In tegendeel. Loro park gebruikt het voer en de pellets van hun sponsor. Overigens gebruik ik ook prima zaad ben er tevreden over

Henk


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-12-05 - 23:43:44 send message to edou

@ ruben,

als je kijkt naar de fokkerij van kippen, fazanten en eenden ( wat ook echt niet van zelf gaat), dan wordt daar al een jaar of 30 echt succesvol met pellets gevoerd.

sterker nog, 99 procent van deze dieren krijgt alleen maar pellets,

verklaar dat eens dan?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede