Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kaytee breeder papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kaytee breeder papegaai
Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-11-30 - 15:18:22 send message to Vogelen

Heeft iemand ervaring met het geven van pellet Kaytee Breeder papegaai aan grijze roodstaarten?
Ik gebruik momenteel Nutribird, sommige koppels hebben hier een waterige ontlasting van. Ik zag op internet een onderzoek van de Universiteit Utrecht waarin Nutribird, Kaytee en Harisson als betse uit de bus kwamen. Laast genoemde vind ik echter onbetaalbaar vandaar dat ik overweeg over te schakelen naar Kaytee. Is deze minder zout? Bij Nutibird drinken de vogels erg veel. Alvast bedankt voor de reacties.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-11-30 - 16:27:01 send message to Ruben31

Ik ben anti pellet.
Rotzooi in mijn ogen.

Het beste is gewoon een goede zaadmengeling met eivoer en fruit en groente.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-11-30 - 16:31:44 send message to Vogelen

Dag Ruben.
Het is algemeen bekend dat kwekers of voor of pertinent tegen het gebruik van pellet zijn. Dat is echter niet mijn vraag. Ik ben voorstander en opzoek naar kwekers die ervaring hebben met kaytee breeding.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2010-11-30 - 18:15:04 send message to frehen

sorry ruben ik ben het met vogelen eens als je iets anders zoekt voor je vogels kun je misschien even bij een goede kweker informatie inwinnen.Je wilt toch het beste voor je vogels.Er zijn veel kwkekers die de overstap hebben gemaakt naar het oude voer.Maar als jij ervan overtuigt bent dat dat het beste is voor je vogels moet je het doen.Je kan nooit genoeg informatie inwinnen voor je gevleugelde vrienden.groetjes freek.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-11-30 - 19:17:40 send message to Ruben31

Mee eens.

Het gebruik van pellets op zich staan me tegen maar ook de hele poespas erom heen.Compleet voer bla bla.

Ik heb mijn twijfels over de producten die ze erin verwerken.Dat valt niet te controleren.

Mijn post was trouwens geen aanval op vogelen.
Maar die hele commercieele bende rond de pellet vind ik verschrikkelijk.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2010-11-30 - 19:50:36 send message to mreyder

Ik ben wel nieuwsgierig naar het volgende: Vogelen, je zegt, dat je voorstander bent van Pellets, maar tegelijkertijd heb je minder goede ervaringen met de pellets die je nu voert (waterige ontlasting): dit lijkt in mijn ogen tegenstrijdig. Bovendien: komt het veel drinken door zout in de pellets? Zou het niet kunnen komen, doordat het eten van pellets dit veroorzaakt: per slot van rekening zijn pellets drogere stof dan zaden/eivoer/groente&fruit. Logisch dat dan de vochtopname groter is (eet zelf eens een dag alleen meelkoekjes: je zult dan zelf ook meer drinken om die drogere substantie weg te krijgen: ik bedoel dit serieus he!!).


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2010-11-30 - 20:00:08 send message to frehen

hallo vogelen ik weet het niet hondered procent zeker maar volgens mij voeren ze in het loro park ook gewoon zaden dat zegt volgens mij genoeg.Maar ik ben laatst ook bij een kweker geweest die geeft 50% zaden en 50% pallets.Dit wou ik nog even kwijt.groetjes freek.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-11-30 - 20:06:20 send message to mijnkaketoes.nl

Hoi

Weet je ook waar dat onderzoek precies stond.
Zet anders even een link hier

Henk


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-11-30 - 22:15:14 send message to Peggy

misschien is het voor sommige mensen een oplossing om het beide te geven?
ik geen zaden aan mijn parkieten, maar de Pyrrhura's schijnen pellets ook wel lekker te vinden.
de zaden gaan echt helemaal op, dus eigenlijk zullen de pellets een lekkernij voor ze zijn?
maar een vogel dwingen om brokken te eten heb ik altijd een apart idee gevonden.

ook al kan ik niet uit de het eerste verhaal opmaken dat de vogels alleen op pellets zitten.
ik geef hier Zupreem, maar Scenic is ook een goed merk.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-11-30 - 23:36:40 send message to Vogelen

Bedankt voor de reactie's. Ik kan eerlijk gezegd de onderzoeksresultaten zelf niet zo snel vinden maar vond dat onder de volgende link.

http://www.dierenkliniekvossegat.nl/dieren/de-papegaai/voeding-papegaai

Ik geef naast de pellet altijd groente en fruit en een kleine hoeveelheid zaden. Enkele paren uitgezonderd, deze nemen de pellet niet meer op als er zaden aanwezig zijn.
Deze paren daarentegen eten ook geen ei/krachtvoer etc. (veelal is een van beide import) Dit is voor mij een belangrijke reden om pellets te voeren zodat ze wel alle benodigde bestanddelen binnen krijgen.

Wat mij opvalt is dat niet alle koppels waterige ontlasting hebben bij het gebruik van Nutribird.
Het ene paar drinkt veel meer water dan het andere. Dit blijft voor mij een raadsel vandaar dat ik een ander merk wil testen. Daarnaast kwam ik na even "googlen" meerdere reacties tegen van mensen met ervaring waarin stond dat grijze roodstaarten waterige ontlasting kunnen krijgen van Nutribird. Bovenstaande geld dus alleen voor de grijze roodstaarten.
Daarnaast wil ik nog even opmerken dat jonge vogels, die dus van jongsaf aan ook aan pellet gewend worden, geen voorkeur hebben voor zaden.

Maar goed, helaas nog geen kweker gereageerd met ervaring wat betreft de kaytee breeding. Hopelijk komt deze nog.

Groets.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-12-01 - 08:34:03 send message to wiechmann

hoeveel geduld heb je om dar antwoord op te krijgen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-12-01 - 09:31:14 send message to Vogelen

Was absoluut niet ongeduldig bedoelt. Alle tijd. Ik bedoelde meer dat de reactie's tot nu toe gingen over het wel/niet gebruik van pellet. Vind ik trouwens ook wel interessant alleen daar zijn al verschillende topics over.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-12-01 - 09:42:24 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ikzelf heb het ook ooit geprobeert. Oke om mijn edels te voeren dan. wink ;) Voor het opfokken van jongen is Kaytee best goed te noemen.(door mij dan) Maar uiteindelijk ga je het mengen met zaden en zo over op vast voedsel dat de ouders normaliter ook zouden geven. Dat er tevens zaden in het voer zitten die elders groeien is logisch om zo een verscheidenheid aan voedingsstoffen te verschaffen. Nergens in welk voer dan ook kom je bijvoorbeeld leem tegen. Iets wat een kromsnavel toch zeker ook wel nodig heeft. Het is niet voor niks dat vele kwekers vele aanvullingen geven.

Het verslag dat je aanhaalt is inderdaad geen onderzoeksresultaat maar een motivatie om pellet te verkopen. De aangehaald redenen zijn ook vaak de enige die men aan kan voeren.
Hoewel deze zelfs al achterhaald zijn. Sinds de invoering van pellet-voeding voor kromsnavels zijn de verhalen van o.a. KDS steeds vaker gehoord. De reden van niet-pellet-voerders is dan ook dat een vogelmaag absoluut neit te vergelijken is met een honden- of kattenmaag. Een vogelmaag is er speciaal op gemaakt om te werken omdat de zaden niet alleen door de snavel gekraakt worden maar in de maag vermalen moeten worden zodat het voer opgenomen kan worden.

Dat er weinig kwekers zijn die reageren met hun ervaringen zal naar alle waarschijnlijkheid komen omdat ze er geen positieve mee hebben. Iets wat je denk ik wel liever zou horen.

Hoe dan ook, het zal je al duidelijk zijn geworden dat je het gewoon moet proberen en de vogels steeds goed in de gate moet houden bij veranderingen.
Zelf zou ik die veranderingen pas in het voorjaar doen als het weer iets beter mee speelt. Of je zou ze verwamrd moeten hebben zitten.

Beetje lang verhaal maar denk ik wel een duidelijke samenvatting.

wink ;) Peter

ps. Ik was aan het typten toen jij ook schreef, dus e.e.a. heeft zich gekruist. Maar mijn conclusie staat denk ik wel. Succes


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-12-01 - 10:50:12 send message to wiechmann

probeer is contact te krijgen met mensen die na het laatste congres geweest zijn op tenerife daar werden pellets helemaal onderuit gehaald .hoe het precies zit weet ik helaas niet .


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2010-12-01 - 13:32:00 send message to smedinga

Hermann,

Ik weet niet war je dit op baseert, wij hebben het niet gehoord. ik ben niet objectief en zal hier dan ook geen mening over hebben,
wel zou ik graag Ruben een keer hier ontvangen, om met hem van gedachten te wisselen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-12-01 - 14:54:33 send message to wiechmann

bert

ik schrijf toch ook.hoe het precies zit weet ik helaas niet.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede