Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Leefplaats Bourke Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Leefplaats Bourke
Touzac
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-09-09 - 11:48:44 send message to Touzac

Kan een koppel bourkeparkieten dag in dag uit in een voliere (binnen in een gesloten ruimte)verblijven van 100x50x50 en ze daarin ook laten broeden in een broedblok dat buiten de kooi hangt ? Ze leven momenteel buiten in een grote voliere, maar ik heb wat schrik van de tocht en de vochtigheid, ik zou ze daarom definitief naar binnen willen brengen. En als dan begin maart het broedseizoen begint kan ik ze toch moeilijk weer gaan buitensteken, het zal nog te koud zijn en dan komen ze ook in een vreemde broedomgeving terecht zodat de kweek waarschijnlijk zal mislukken !sad :(. Misschien kunnen ze dan na de kweek nog een paar maanden buiten ??


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-09 - 12:33:11 send message to Ton Koek

Dat zal best kunnen, maar waarom zou je dat doen?
Met voldoende beschutting (een plek minimaal uit de wind en droog) kunnen ze net zo goed en beter nog in de veel ruimere buitenvolière blijven. Veel lekkerder voor ze.


Touzac
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-09-09 - 12:51:41 send message to Touzac

Kan het dan geen kwaad dat ze in de winter buiten moeten, omdat iedereen mij dat afraadt. "Ze gaan de winter niet overleven" of "ze gaan niet sterk genoeg meer zijn om dan te beginnen kweken" . Vandaar dat ik ze in een kleinere kooi zou binnen zetten gedurende de koudste maanden. Maar dan zit ik met het kweekprobleem, februari/maart is misschien te koud, te vochtig,....om ze dan al buiten te laten. Moet ik ze dan verder binnen laten tot na de kweek, maar dan zijn we misscghien al mei/juni ?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-09-09 - 17:04:41 send message to meyer

Ze zitten nu volgens jou in een grote voliére, wat zijn daar de maten van?
Het is vele malen beter om ze in die voliere te laten en daar een vrij kleine aanpassing aan te maken dan je vogels op te sluiten in een klein hokje. Het gaat er inderdaad om dat je vogels een droog en tochtvrij stuk hebben waar ze kunnen overnachten en schuilen met slecht weer.
Maak één hoek dicht en plaats daaronder zo hoog mogelijk een zit/slaapstok.

Groeten Meyerwink ;)


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-09-09 - 21:31:14 send message to digipeet58

ik heb een 3 tal jaren bourks gehad.
zaten bij mij in de buitenvoliere samen met mijn kleine tropen.
hadden de beschikking over een tocht- en vochtvrij nachthok.
wisten dat goed te vinden; daar staat en stond het eten en drinken.
alleen ze sliepen nooit binnen, zelfs met de vorst niet.
en toen hing er binnen toch een kleine kachel die de binnen temperatuur op 3-5 graden boven nul hield.
en die winter hebben ze ook overleefd, evenals al mijn tropen.
dus het kan wel.
maar elke vogel is weer anders.happy :)


Touzac
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-09-10 - 08:45:38 send message to Touzac

De voliere is 2 m lang, 2 m hoog en 1 m breed. In deze voliere heb ik bovenaan een nachthok gemaakt van 1 m breed, 40 diep en 40 hoog. De voorkant (dus invliegruimte) is voor de helft dichtgemaakt. Dus als ze achter het muurtje kruipen zitten ze zeker wind en vochtvrij. Zij vliegen daar nu al regelmatig in omdat ik daar hun eten geplaatst heb (om het hen zo gewoon te maken)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-10 - 16:04:04 send message to Ton Koek

Dan zou ik ze lekker in die ruimte laten.
Lekker van genieten ook.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede