Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > princess of wales en kakariki's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : princess of wales en kakariki's
rikvandun
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-09-06 - 14:38:04 send message to rikvandun

hoi..

ik heb een voliere van 4x2x1,5
hierin zitten 2 koppels kakariki's en een koppel princess of wales parkieten..

heeft iemand hier ervaring me...?

alvast bedank

rik


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-09-06 - 18:37:40 send message to denegon

het hieronderstaande heb in bij google gevonden toen ik princes of wales parkieten intypede.

De Princess of Wales kwam pas voor het eerst in 1895 naar Londen en is in Europa nooit in grote aantallen gehouden of geteeld. De soort is vrij gehard tegen lage temperaturen, mits die slechts enkele uren per dag duren. Bij langdurige koude periodes lijden ze toch al vlug gezondheidsschade en mogen daarom nooit in de open lucht overwinteren.

Het zijn alleszins behendige vliegers, die een grote en zo lang mogelijke voliere nodig hebben om zich behaaglijk te voelen en om in hun volle schoonheid tot hun recht te komen. Dat ze vrij veel op de grond vertoeven is ook waar te nemen in onze volière. Dit maakt hun, zeker wanneer de volière niet overdekt is, gevoelig voor worminfecties. Het is daarom aan te bevelen om de vogels regelmatig te controleren op wormen en 1 á 2 keer per jaar preventief een wormkuur te geven.
De prinses van Wales parkiet is een zeer rustige vogel, die overdag veel slaapt. In een ruime volière kunnen ze gemakkelijk met andere vogels gehouden worden. Verder is bekend dat er kwekers zijn die met meerdere stellen ‘prinsessen’ kweken in één vlucht, zonder dat dit ooit tot problemen heeft geleid.

Iets geheel anders is de lokroep van de man. Deze wordt door menig liefhebber als storend ervaren. Mijn mening hierover is dat de lokroep zelf nog wel mee valt maar dat het storend karakter ervan vooral in de tijdsduur zit. Als de man broedrijp is, is hij namelijk in staat deze lokroep heel lang, tot wel 15 minuten achtereen, vol te houden. Als hij gedurende enkele minuten even zijn snavel houdt en dan opnieuw begint dan kunt u begrijpen dat sommige liefhebbers hier toch met gemengde gevoelens naar luisteren.



De rest van het verhaal kun je zelf opzoeken op :

http://www.speciaalclub.nl/parkieten/Platstaartparkieten/page11.html


hopelijk heb je er wat aan groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede