Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wie kent Birdcompany of Petalo. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-08 - 15:31:36 send message to Karel

Och Peter, het is net als de griepprik: niet leuk maar wel zinvol.happy :)wink ;)

PS @Birdcompany
De nieuwste advertenties zien er prima uit: het e-mailadres klopt en er staan prijzen bij vermeld. Iedereen tevreden, nuttig topic geweest voor beide zijden lijkt me, toch?happy :)


birdcompany
Website Member
Posts :25

Website Member
2010-06-08 - 15:47:17 send message to birdcompany

ik hoop het wel karel,zal nu wel weer ergens anders comentaar over krijgen hahha.


G. Bekkers
Website Member
Posts :51

Website Member
2010-06-08 - 18:30:06 send message to G. Bekkers

Quote:
en tegenwoordig is het ook niet vertrouwd om je adres erbij te zetten toch,kan ik bij mn vogels gaan slapen denk ik,met al dat dievenvolk tegenwoordig.


Maar de kopers moeten wel alles geven, naam, adres, normaal tel. nr.
Wie beschermd de kopers, voor de verkopers die niet van goede wille zijn??
Ik bel meestal als ik interesse heb, en als het mij niet bevalt kap ik het af, maar mijn adres geef ik aan niemand!!


birdcompany
Website Member
Posts :25

Website Member
2010-06-08 - 18:48:27 send message to birdcompany

ik vraag meestal alleen telefoonnummer.maar je hebt gelijk met je adres moet je voorzichtig zijn.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-06-08 - 21:16:38 send message to denegon

ik ben het met peter eens

ik weet niet wat er te discuseren valt.
als ik vooe elke keer dat ik geen mail terug gehad heb een topic moet starten dan kan ik wel een avondje typen.
het is jammer dat sommige mails niet beantwoord worden echter vraagt een grote kweker in het noorde van het land ook altijd of je adres en telefoon nummer vermeld als je bij hem koopt en volgens mij heeft die een parkje erbij en daar hoor je nooit iemand over.
buiten de wat verdedigende communicatie van boven genoemde kan ik alleen maar zeggen dat mooie vogels zijn en de advertentie met en zonder prijs duidelijk is. dat de prijs niet te goedkoop is klopt maar hoor ik mensen zeuren over roodbuikpaprgaaien van 1500 euro of grijze roodstaarten van 1250 euro nee ook niet meer.

dus mijn conclusie een 2 de keer wil je kopen dan doen wil je niet kopen om wat voor rede dan ook dan lekker niet doen.
groetjes egon


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-06-08 - 21:49:33 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Prjzen zijn natuurlijk belangrijk om eventueel tot informatie en koop over te gaan.

Gezonde vogels zijn echter nog belangrijker, wie koopt er nu nog ongeteste vogels?????

De tussenhandel lijkt me de ideaale plek om vogels uit een besmette collectie te lozen, het verweer na aankoop is dan simpel dat de besmetting ergens is opgelopen in het handelcircuit en niet bij de kweker, dit is natuurlijk een hypothese maar wel reeel mogelijk.

Voor mij is de prijs ondergeschikt, een gezonde vogel getest aankopen bij een betrouwbare kweker heeft toch de voorkeur en mag dan toch door het testen ook wel meer kosten dan de gangbare marktprijs???


Ruud


birdcompany
Website Member
Posts :25

Website Member
2010-06-09 - 00:50:21 send message to birdcompany

testen is bij mij geen probleem kosten zijn voor de koper.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-06-09 - 05:31:59 send message to bert1974

als je vogels koopt dan heeft het in mijn ogen helemaal geen nut als deze bij de verkoper al getest zijn.
helemaal als het een handelaar betreft.
in mijn ogen is alleen een test bij de koper thuis als de vogel in carantene zit nuttig om een goed resultaat te krijgen.
en kom nou niet met het kromme antwoord dat je alleen maar vogels moet kopen bij de kweker thuis,
want daar tref je even goed ziektes aan.
vandaar dat ik alleen maar vertrouwen heb in een test als ik die bij mij thuis in de verblijfen laat doen.
dan weet ik namelijk zeker dat hij na de test niet met andere vogels in kontakt komt die wel ziek zijn.

groet bert


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-06-09 - 09:59:18 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bert, ik snap even je reactie niet,

Ik zoek een betrouwbare kweker, ga kijken, betaal de vogel aan, laat de vogel testen door de verkoper en wanneer hij negatief is koop ik hem en plaats hem in de quarantaine. Na zes weken opnieuw testen en wanneer weer negatief dan is de kans groot dat de aankoop gezond is. Na zes maanden opnieuw testen en dan bij negatieve uitslagen in de collectie plaatsen.

Je opmerking dat er bij kwekers thuis ook ziektes heersen klopt, die zullen hun vogels dan ook via de handel dumpen en roepen dat ze bij problemen gezond geleverd zijn en besmet in het handelcircuit.

Een vogel meenemen en pas na aankoop testen lijkt me niet zo handig.

Ruud


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-06-09 - 22:40:50 send message to bert1974

waar ik op doelde was eingelijk ook meer bedoelt voor handelaren als petalo/dennis/lorre en co.
deze kunnen er wel een leuke test bij doen maar daar heb ik geen vertrouwen in omdat ze de vogels bij elkaar hebben zitten.
teminste daar ga ik vanuit want als ze alle vogels afzonderlijk hebben zitten dan hebben ze wel een heleboel ruimte nodig.

en inderdaad heb je gelijk dat je eingelijk te laat bent met testen als je de vogel eenmaal gekocht hebt.
daar had ik eingelijk nog niet ver genoeg over na gedacht.

groet bert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-09 - 23:33:38 send message to Karel

quote
teminste daar ga ik vanuit want als ze alle vogels afzonderlijk hebben zitten dan hebben ze wel een heleboel ruimte nodig.



Het is niet verstandig om dergelijke belastende uitspraken te doen over bedrijven waarvan je de feitelijke situatie zelf niet kent!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-06-10 - 05:30:28 send message to bert1974

dat is ook zo.
maar ik kan het mij niet voorstellen dat men iedere vogel afzonderlijk kan huis vesten.
en dan zwijg ik nog maar over het feit dat er door de lucht verschillende ziektes over kunnen worden gedragen ik denk hier bij dan met name door vliegjes en dergelijke.
maar inderdaad kan ik niet bij een ander in de keuken kijken.
en het is ook niet mijn bedoeling om deze heren aan te vallen.
het was mij er om te doen dat men veel te veel waarde hecht aan een test bij verzamel plaatsen van vogels.

dit is natuurlijk ook gewoon mijn mening he.

groet bert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-10 - 11:18:20 send message to Karel

Ik begrijp wel wat je bedoelt, Bert, maar er zijn bedrijven die geld nog moeite besparen om hun verkoopbestand gezond te houden.
Dit soort serieuze handelaren kun je niet zomaar even gaan noemen, met als onderbouwing:
"Ik kan me niet voorstellen dat......", zonder te weten hoeveel investeringen en moeite men daar doet om besmettingsgevaar tot een minimum te beperken.

Kortom, feiten zijn feiten, en als je die niet kent kun je dit niet afdoen met de opmerking dat dit alleen maar jouw mening is.

Even simpel googelen levert al snel op dat bijv. de jou genoemde Lorre & co, deze zaken zeer serieus neemt en -hoewel het altijd nog iets beter kan- op dit punt zeer verantwoord bezig is en daarmee een voorbeeld voor handelaren die het niet zo nauw nemen met de risico's.
Kijk eens op:

http://www.lorreco.nl/bert_smedinga.html

onder: Uitgangspunt 2.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-06-10 - 18:43:36 send message to denegon

Zoals bovengenoemde al zegt zullen de vogels getest kunnen worden op koste van de koper.
dit lijkt mij een eerlijke keus.
als dit dan oke is kan het plan van ruud in zijn werking gaan als je voor 99% zeker wilt zijn.
ook kun je ze kopen en als je de ruimte hebt ze laten testen en in karantaine zetten.
dit heb ik gedaan en dit lijk mij een goede oplossing.
ziektes dumpen in de tussen handel is mogelijk maar dit zal bij ziektes een slechte naam opleveren bij de tussen handelaar dus ik denk dat ook deze voorzichtig zal zijn met wat hij verkoopt. het is ook zijn broodwinning.

dus ik vind dat je je eigen maatregelen moet nemen waar jij je goed bij voelt. het is fijn om eerst de vogels te zien die je koopt en ze vast houden is voor mij ook altijd een must.
verder veel plezier met de vogels allen


birdcompany
Website Member
Posts :25

Website Member
2010-06-10 - 20:35:01 send message to birdcompany

inderdaad denegon,ga geen zieke vogels verkopen.
houd me ook aan prijsafspraken.kun je van die duitser holger uit varel niet zeggen.koop vogels van hem
maak afspraak kom daar en de vogels verkoopt ie zo onder mn neus aan iemand anders,kon ie wat meer beuren,triest,triest.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede