Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren van grasparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eieren van grasparkiet
svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-05-17 - 21:09:10 send message to svg123

Hallo,
Ik heb in mijn buitenvoliere 4 koppels grasparkieten zitten. Ik heb 6 broedblokken opgehangen. 2 koppels hebben het al goed gedaan, maar de pop die als laatste in de voliere is gekomen doet niks en een andere pop had bij het eerste legsel geen 1 bevrucht ei. De nieuwe eieren van haar liggen er nu ook al een tijdje, moet of kan ik hier iets aan doen?

Nog een vraagje:
Hoeveel legsels lijkt jullie het verstandigste in 1 jaar voor een koppel grasparkieten??


stefke2
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-05-17 - 21:29:50 send message to stefke2

ik denk dat je er niet veel aan kan doen, gewoon geduld hebben. een gezonde grasparkiet kan 2 tot 3 legsels per jaar grootbrengen, na het derde legsel haal je best de broedblokken weg.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-05-17 - 21:51:04 send message to svg123

Oke, bedankt voor je reactie, het is een gezonde parkiet dus ik wacht maar af...


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-05-18 - 21:40:54 send message to whitebulldog

onbevrucht eieren kan komen doordat de man gestoord wordt tijdens het treden, dus niet goed kan bevruchten , vaak wil een ander mannetje nog wel eens mee willen treden, of vertoond jaloers gedrag.
wat ook kan, is dat als het legsel nu weer niet bevrucht is, dat je de veren rond de anus wat wegknipt, waardoor ook betere bevruchting mogelijk is. ( en bij dit laatse , baat het niet.....)


Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-05-22 - 23:42:17 send message to Kakariki20

Ik heb keren gehad dat de grasparkieten 4 nesten in 1 jaar grootbrachten, maar dat is verre van geschikt. Je zult ook zien dat de pop afgetakeld is na de broedperiode. 2 nesten is prima te doen, maar haal het blok er na het 3e nest uit, ongeacht bevrucht of niet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede