Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vliegen grotere nesten later uit? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vliegen grotere nesten later uit?
Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2010-05-17 - 10:54:42 send message to Marcus

Ik heb 2 koppels japanse meeuwen met een nest jongen die op precies dezelfde dag zijn uitgekomen. In het 1e nest zitten 2 jongen en in het 2e nest zitten er 6. Nu zijn de 2 jongen al uitgevlogen sinds woensdag/donderdag. De andere 6 zitten allemaal nog in het nest. Heeft dit te maken met het aantal jongen dat ze daarom later zijn? Of zou dit gewoon toeval zijn? Is iemand dit eerder opgevallen?


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-05-17 - 13:02:49 send message to Asura

Dat zou heel goed kunnen! Als er 2 jongen in het nest liggen, hebben ze minder concurrentie dan een jong heeft dat met nog 5 anderen in een nest ligt. Die 2 jongen krijgen volop voer en kunnen dus snel groeien. happy :)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-05-19 - 22:47:08 send message to roodmus

Het kan ook zijn dat een groot nest eerder uitvliegt.

beetje afhankelijk van de omstandigheden.

Ik had een nest goudvinken met 4 stuks erin,die vlogen uit en kondden meteen goed vliegen en de stok vinden.

Ik had nog een nest met 7 jongen en die vlogen(vielen)uit het nest en zaten eerst een week op de grond.

Dus nest 1 vond het gezellig met z,n 4 tjes.happy :)En nest 2 dacht eruit tis krap hier.laugh :D


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2010-05-20 - 19:54:33 send message to Marcus

Het nestje van 6 is nog steeds niet uitgevlogen. Ze zijn nu ruim 4 weken oud en al helemaal in de veren. Ik heb vandaag even 2 uit het nest gezien, maar die waren binnen een uur er alweer in. 's Nachts zitten de ouders er ook nog bij, dus met z'n 8en in 1 nestbakje shocked 8O. Ik heb gecontroleerd of ze allemaal nog leven, maar alles zit er vrolijk in en zit prima in de veren. Je zou verwachten dat ze op een bepaalde leeftijd toch gewoon zouden uitvliegen, ongeacht of het nou 2 vetzakjes zijn of 6 duntjes razz :p. De 2 uit het vorige nest zijn nu al een week uitgevlogen en gaan alleen 's nachts nog even terug in het nest. Ik zal met het andere nest gewoon nog even geduld moeten hebben denk ik. Wel grappig als je die verschillen zo ziet laugh :D.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede