Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zomertijd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zomertijd
krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-03-30 - 23:30:22 send message to krombekje

Wie doet er allemaal de klok aan passen met zomertijd.
En wie laat ze staan.
Dus ik bedoel dat de wintertijd aangehouden op de schakelklokken.
Graag jullie mening hier over.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-03-31 - 05:05:59 send message to bert1974

daar mijn amazones nu volop in broedstemming komen laat ik de klok gewoon zo staan.

groet bert


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-03-31 - 06:55:10 send message to marie rose

ik laat verander ze ook niet


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2010-03-31 - 17:38:06 send message to lorikwekerij

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb div koppels aan het broeden dus verander ik de klok nog niet dit doe ik n medio mei als alle vogels hebben gebroed
dan verander ik d klok met een kwartier per week dan hebben de vogels daar ook geen last van


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-03-31 - 20:57:56 send message to Rogert

De natuur kent geen zomer of wintertijd, dus waarom de klok aanpassen?

Je brengt alleen maar de biologische klok van de vogels in de war als je deze aanpast. Wat weer negatieve invloed kan hebben op de broedstemming.

En daarbij moet je ook rekening houden met de licht hoeveelheid hoe deze in de natuur is. Want dieren die rond de evenaar leven hebben gemiddeld 12 uur licht op een dag, terwijl dieren die op de polen leven in volledige duisternis of met de klok rond in het licht leven op bepaalde tijdstippen.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-03-31 - 22:27:54 send message to krombekje

Nu zeggen jullie dat je de klok laat staan,maar mijn lamp gaat s,morgens om 6:50 aan 5 watt en dan gaat langzaam alles om volle sterkte branden .
Maar nu de klok een uur eerder is gezet gaat de lamp van 5 watt pas om 7:50 aan dan heeft de lamp al eigenlijk geen zin meer toch.
Als we straks een maand verder zijn dan heb je s,morgens geen lamp meer nodig.
Wie doet het zelfde,of heeft een andere handels wijze.


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2010-03-31 - 22:57:25 send message to Laurenzo

@ Krombekje: wat is de bedoeling van die 5 Watt lamp? Als nachtverlichting precies niet, want ze gaat maar aan om 6h50 (wintertijd) en nu pas om 7h50 (zomertijd). Ik denk dat er meerdere kwekers zijn die een 5 Watt lampje de gehele nacht laten branden en terug doven wanneer het natuurlijke licht de kweekkamer binnenvalt of de kunstverlichting aangaat. Ik ken natuurlijk ook jouw situatie of kweekkamer niet, gaf gewoon een "algemene regel" aan.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-03-31 - 23:15:11 send message to krombekje

Hoi Laurenzo ik heb drie schakelklokken hangen
De 5 watt lamp springt eerst aan dan ,en dan wat later springt er nog een lamp aan.
De laatste lamp sprint ook wat later aan,en als de twee grote lampen branden dan gaat het 5watt lampje weer uit.
En zo gaat ook weer als de lampen uit gaan ,een voor een.
Ik moet zeggen de vogels hebben daar zo te zien geen problemen mee en ze schrikken ook niet of zo.
Groeten Krombekje


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2010-04-01 - 07:43:03 send message to hoogervorst

Krombekje: Ik heb dezelfde situatie en ik ga nu in de ochtend de klok een uur meer licht(terugzetten) geven in 4 X 15 Minuten verdeeld over 2 weken. Ik zit dan in totaal over 2 weken op 15 lichturen van 6 tot 9 en de vogels kunnen gaan beginnen met kweken en de natuur kan het buitenlicht verlengen tot de langste dag


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2010-04-01 - 09:18:27 send message to casehulsebosch

Wij gaan hier a.s. zondag weer terug naar de wintertijd. Ik heb diverse vogels op eieren of met jongen dus laat ik de verlichting alleen. Alleen geen idee waarom we de klok terugzetten. wink ;) Al meer dan 4 maanden zonder regen en nog dagelijks warm. kunnen jullie niet wat regen deze kant uitsturen? Groet, Kees Nieuw Zeeland.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-04-01 - 10:28:32 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
kunnen jullie niet wat regen deze kant uitsturen?


Geen probleem Kees, maar dan doen we er gelijk ook flink wat wind bij, want dat hebben we op het moment ook een beetje teveel.happy :)


Wat de verlichting betreft: ik laat mijn 5 Watt lampjes dag en nacht branden, dus hoef ik niets te verzetten en bovendien is er 's-nacht dan altijd voldoende licht om de zitstok terug te vinden als ze ergens van geschrokken mochten zijn.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-04-04 - 09:27:02 send message to krombekje

Hallo Hoogervorst ik heb dus ook dat ik de verlichting s,morgens vroeger aan het zetten ben ,ik ga dus ook een uur eerder vooruit met de verlichting.
Ik doe dus dit ook omdat ik anders s,morgens niets kan zien van de vogels voor dat ik naar het werk ga.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-04-04 - 09:31:53 send message to krombekje

Ja Karel je heb gelijk met dag en nacht een lamp.
Ik had laatst nieuwe vogels aangeschaft,en inderdaad s,morgens zag ik dat er een vogel s,nachts was geschrokken en die toch maar even een halve vleugel kapot gevlogen,en een grote bloedbende van gemaakt maar dat is natuurlijk niet het ergste.
De vogel zelf maakt het weer goed en hijzit op het moment mooi gekoppelt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede