Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : bonte boeren
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-20 - 10:58:40 send message to kakatoe

Heeft iemand vanaf 1 maart jonstleden bonte boeren gekocht met de volgende volgnummers en jaartallen?
1 en 2 jaartal '07
1,2,4en 5 jaartal '08 en 162 knijpring.
Wil degene die 1 van deze vogels heeft gekocht hetzij op een vogelmarkt of particulier even contact met mij opnemen door middelvan een pbje


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-28 - 10:35:24 send message to kakatoe

Het is zo dat deze vogels van geteste ouders komen.
Ik heb deze vogels begin maart geruild en heb ze ook naar diegene gebracht.
Die vogels die ik heb mee terug genomen heb ik in qarantaine gezet en laten testen.
De uitslag van die vogels die ik heb meegenomen dat ze de circovirus (pbfd) hadden dus heb ze gelijk in laten slapen
Die bonte boeren hebben bij die persoon in de ruimte gezeten waar die virus heerst.
De uitslag van die test kwam binnen na dat er een vogelmarkt was geweest waar ook die heer heeft gestaan
Heb die man ook direkt ingeligt maar wou nergens van weten.
Ook is de marktmeester ingeligt en hij bevestigde dat die heer een stand had op de vogelmarkt.
Deze heer zou ook de markt meester inlichten omtrent deze bevindingen zal hij wel niet gedaan hebben
De marktmeester zou ook inrade gaan bij de dierenarts die controle op die markt uitvoerd.
Of hij dat gedaan heeft weet ik niet maar zal wel de makkelijkste weg zijn geweest zwijgen.
Mocht men deze vogels van die particuliere handelaar (staat niet geregistreed bij de kvk)hebben gekocht weten jullie dat deze vogels bij hem in een ruimte hebben gezeten met de besmetting van pbfd.
Heb contact hierover gehad met verschillende dierenartsen en aid.
Helaas zit er volgens de aid geen meldplicht op omtrend verdachte vogels met deze virus
Waar geld een grote rol speelt is het zwijgen het grootst


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-03-28 - 10:48:33 send message to marie rose

ik vind het fijn van u kakatoe dat je het hier wink ;)meld, zelf heb ik er geen gekocht


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-29 - 17:40:22 send message to kakatoe

Na vele mailtjes wie die man is en op welke markt hij heeft gestaan,kan ik alleen zeggen dat hij heeft gestaan op een grote vogelmarkt.
Die man ook woont in de buurt van een dierentuin.
Ik heb wel die heer gezegt dat ik er iets van op het internet zet en dat was goed naar zijn zeggen maar zal verder geen namen noemen


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-30 - 19:15:52 send message to whitebulldog

ik vind dat als iemand willens en wetens zieke vogels aanbied, waardoor ook anderen ongewenst in de problemen kunnen komen, hij gewoon bij naam en toenaam genoemd mag worden, uiteraard moet je wel 100% zeker van je zaak zijn , en ook kunnen bewijzen dat de vogels bij hem vandaan komen.
Zeker als iemand dan ook nog eens zo'n houding aan de dag legt.


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-03-30 - 19:46:07 send message to marie rose

ik vind het schandalig dat er nog zulke mensen bestaan,


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-30 - 21:24:23 send message to whitebulldog

inderdaad.
Ben benieuwd hoe hij het zou vinden als er bijv iemand met open TBC bij hem in de buurt zou zijn geweest, en bewust zijn mond tegen hem zou dichthouden. Eens kijken of hij dat ook zo nuchter zou opvatten.
Dit is gewoon niet goed, voor de vogel, voor de andere liefhebbers die hij er mee opzadelt ( lees besmet) en uberhaubt voor heel de hobby niet. O.a door juist zo'n houding van zulke "liefhebbers"( eigenlijk geen goede titel) blijven zulke ziektes in stand.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-30 - 21:37:00 send message to Ton Koek

Hier op het forum mag het terecht niet, maar marktplaats is soms wat minder consequent....


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-30 - 21:42:15 send message to whitebulldog

dus kakatoe, daar maar noemen dan?!wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-30 - 22:18:22 send message to Karel

Het is goed dat je dit aankaart, maar laat je niet gek maken, Jan. De veiligheid van jou en je gezin staan op de eerste plaats.
Er lopen hele vreemde mensen rond op deze wereld en een kat in het nauw maakt rare sprongen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-31 - 07:59:25 send message to kakatoe

Bewijzen waar je de vogels vandaan hebt kun je in de meest gevallen niet.
Daarom heb ik ook die ringnummers geplaatst van die vogels.
Het is welzo dat de mensen nu wel gewaarschuwd zijn wat ze er meedoen is aan hun.
De vogelvereniging heeft nog niks van zich laten horen en zal dat ook niet gaan doen en ze zullen de mensen die op die vogelmarkt waren ook niet gaan inlichten.
De uitslag van die testen kwamen zoals gezezegt een week later binnen dan dat de vogelmarkt was.
Maar dit neemt niet weg dat z'n organisatie na melding van zoiets aktie zal moeten ondernemen.
Deze man zal in oktober wel weer op die markt staan.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-03-31 - 10:04:23 send message to ParkietenPeter

Inderdaad is het op VogelArena niet toegestaan om een black-list bij te houden.
Natuurlijk kan iedereeen die denkt gevaar te lopen kakatoe gewoon een persoonlijk bericht sturen met meer vraag en uitleg over naam en toenaam.

Dit is wel iets waar serieus rekening mee gehouden moet worden. Is ook een van de reden waarom velen niet meer bij handelaren of op markten kopen.

ParkietenPeter
Moderator VA


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-04-01 - 13:40:38 send message to kakatoe

Kop in het zand steken is beter dan een blacklist aan te maken.
Maar helaas gaan wij daar niet over.
Het is zo dat ik niets kan bewijzen dat ik de vogels bij die persoon weg heb daar er geen aankoop/overdrachtbewijzen zijn afgegeven.
Dit gebeurt mij ook niet weer als ik vogels haal krijg of koop moet er z'n bewijs bij zitten en ik laat de vogels zo wie zo testen.
Zijn de vogels dan ziek gaan ze weer terug naar de persoon waar ze vandaan komen en dan geld terug incl de gemaakte kosten
Het is wel zo dat ik natuurlijk ook fout ben geweest door die vogels mee tenemen neemt niet weg dat die persoon niet moet verschuilen dat het levende have is.
Ik ken die persoon die een stand heeft op de 2 halfjaarlijkse grote vogelmarkt waar ik zelf ook in de marktcommissie heb gezeten


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-04-04 - 08:49:51 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

PREVENTIE Zeer belangrijk om de ziekte te bestrijden is dat alle papegaaienkwekers openheid van zaken geven en hun blik minder naar de portemonnee maar naar de toekomst van de papegaaien moeten richten. Want hoewel veel kwekers weten dat hun kweekkoppels zijn besmet, worden op grote schaal jonge papegaaien op de markt 'gedumpt', met alle vreselijke gevolgen van dien. Ook worden besmette vogels aan andere kwekers doorverkocht zodat al zeer veel kwekers met de besmetting in aanraking zijn gekomen. Wilt u geen besmette vogel kopen is het dus raadzaam een goede eerlijke kweker of handelaar te zoeken, dit is natuurlijk makkelijk gezegd maar hoe kan een 'leek' het kaf van het koren scheiden. Zoals we hier boven al vermeld hebben kunt u aan de buitenkant van de vogel niet altijd zien of de vogel besmet is. Wilt u er 100 % van overtuigd zijn dat de papegaai die u koopt gewoon gezond, is het noodzakelijk dat er bij de papegaai een keuringsrapport wordt geleverd met daarin de uitslagen van o.a. de P.B.F.D.-test. Weigert de verkoper zo'n test ziet u dan af van de koop. Aangezien dit dure testen zijn, worden ze niet vaak al door de handelaren en kwekers gedaan. Dus de manier om de ziekte niet te verspreiden en uit te bannen is ieder geval geen (baby)papegaai te kopen zonder certificaat. Dit zijn over het algemeen iets duurdere vogels, echter 100% gezond. Bij Dierenkliniek de Toren kunnen wij U echter tijdelijk in samenwerking met GENDIKA laboratoria een volledig testpakket aanbieden op PBFD, Chlamydia, Polyoma en geslachtsbepaling voor een zeer schappelijke prijs. Dus als U een vogel koopt: laat hem testen of koop een al geteste vogel. !!! Aankoop van niet geteste vogels kan tot veel ellende en verdriet leiden. Lees hierover het verhaal van Tommy op de site: Ellen Parrots’s

Dus zoals gezegd is preventie zeer belangrijk willen we het ( zolang er geen medicatie tegen is) uitbannen.
En mensen die willens en wetens zieke vogels verkopen alleen maar om het geld is een schande met een hoofdletter voor de hobby.
Dat het je overkomt is erg genoeg, maar pak je verlies, en je winst zal op termijn des te groter zijn als de ziekte hopelijk tot een halt geroepen wordt als iedereen er anders over gaat denken. Wellicht even appels met peren vergelijken, als je een nieuwe auto koopt en deze de showroom uitrijdt is ie direct ook al minder waard, dat is nou eenmaal het leven.
Dus accepteer je financieel verlies hoe rot ook, en hopudt je naam hoog, want deze zgn liefhebber heeft geluk dat zijn naam hier niet genoemd is, maar denk maar dat niemand nog een vogel zou kopen bij deze persoon als men weet dat ie willens en wetens zieke vogels verkoopt.
En tja is het je nou echt alleen maar om het geld te doen, ga dan handelen in andere dingen, maar laat de levende haven met rust, die heeft het zonder deze fratsen al zwaar genoeg.

ps met dank aan dierenkliniek de toren.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-04-04 - 10:24:41 send message to molineti

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

quote
Ik heb deze vogels begin maart geruild en heb ze ook naar diegene gebracht.



Voor mij is het niet helemaal duidelijk;Heb Jij ze nou bijde kweker van de vogels gekocht, of bij een handelaar of tussen persoon?

(sorry dat ik niet zo goed kan lezenlaugh :D maar het is mij een klein beetje onduidelijk daarom deze vragen)

Ik las net op parrot for sale een advertentie waarin een ringnummer rechtstreeks in verband met PBFD wordt gebracht,dit vindt ik nogal wat.

Al is het alleen al doordat vele vogels via de handel of tussenpersonen verkocht worden of vaak van eigenaar verwisselen.

men kan in deze gevallen de kweker(ringnummer)niet meer in verband brengen met ziektes.

Groeten Rene


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-04-04 - 12:23:32 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind het ook een beetje verwarrend hoe de vogels zijn gekocht cq geruild.

Stel je levert een aantal vogels met je eigen ringnummers aan handelaar A, deze heeft ze enkele weken in bezit en levert aan B, en deze verkoopt ze na enige tijd weer aan C, deze laat ze testen en zijn positief dan kun je toch niet meer verwijzen naar de kweker van de vogels op basis van de ringnummers?

Overigens is testen geen garantie op gezonde vogels, zeker niet bij babypapegaaien ivm incubatietijd van het virus. Een ander aspect zijn de dragers die periodiek virus uitscheiden en bij testen negatief testen maar bij conditieverlies virus kunnen gaan uitscheiden en de collectie alsnog kunnen besmetten.

Maar ja hier heb ik al menig maal over geschreven in oude topics, helaas wellicht verloren in de aandacht van forum leden op deze site.

Jammer dat men niet de moeite neemt iets op te zoeken en weer voor het gemak weer de oude bekende vragen stelt waar in de treure reeds uitgebreid is op geantwoord.

Ruud



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede