Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tijd ganzekuiken voor uit het ei te komen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tijd ganzekuiken voor uit het ei te komen
VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-03-03 - 18:08:49 send message to VGM

Hoi allen ,ik heb 3 ganzeneieren op uitkomen ,gisterenavond zag ik dat de eieren aangepikt waren ,nu zijn we bijna 24 uur verder maar ze zijn nog niet uit het ei ,ik hoor ze wel tikken ,hoelang duurt het bij de gans eer de jongen uit het ei zijn ,volgens de telling 28-30 dagen ,komen ze gisteren,,vandaag,morgen uit

alvast bedankt


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-03-03 - 21:00:44 send message to VGM

Ik heb er eentje uitgehaald ,misschien dom maar ik heb geen geduld en kon het niet meer aanzien,het jong lijkt in eerste instantie in orde


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-03-03 - 21:38:50 send message to Ruben89

geduld, geduld en nog eens geduld.....


Vochtigheid e.d. goed houden. Broedkast gesloten houden vanaf het aanpikken totdat ze eruit zijn.
een gezond jong red zichzelf

succes



VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-03-04 - 07:57:50 send message to VGM

Vanmorgen een tweede mogen begroeten ,het was er half uit ,zal nu wel goed komen ,het eerste jong doet het ook nog steeds goed


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-03-04 - 15:17:34 send message to Rogert

Hoi VGM, je ziet dat geduld een schone zaak is.

Het uitkippen van de jongen kan soms wel 48 uur duren.

Als jongen bijna volgroeid zijn verbruiken ze meer zuurstof. De poriën in de eischaal zijn dan onvoldoende om voldoende zuurstof in het ei te krijgen. De jongen pikken dan het ei aan om voldoende lucht te krijgen maar ze zijn nog niet helemaal klaar om ook daadwerkelijk uit het ei te komen.

Het risico wat je loopt als je te geforceerd de jongen uit het ei pelt is dat je de navelstreng kapot trekt. Hierdoor kunnen er bloedingen ontstaan en het jong kan dan dood bloeden. Dus wees voorzichtig met je hulp.

Jongen die slecht uit het ei komen kunnen ook wat mankeren. Ze zijn te zwak of zijn onder verkeerde omstandigheden uit gebroed. Je mag dan voor jezelf bepalen of het wel de moeite waard is om dit jong uit te laten komen en op te fokken. De kans dat je tevergeefs zoveel moeite steekt in een dier wat toch zwak is en het uiteindelijk toch niet haalt, is erg groot. En in een verre vooruitblik verzwak je ook de genen van dieren die in gevangenschap leven. Maar dit is een afweging die je zelf moet maken en waar al veel over gediscussieerd is.


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-03-05 - 07:59:16 send message to VGM

Het derde is er nu ook ,inderdaad ,zal moeten leren om meer geduld op te brengen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede