Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hammerite direct aluzinc Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hammerite direct aluzinc
johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2010-02-11 - 17:58:13 send message to johanm

Heeft emand ervaring met het gebruik van deze verf op gaas voor kromsnavels? Ben vooral geïnteresseerd in eventuele giftigheid en hechting.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-02-11 - 20:01:21 send message to dooren

In deze verf zitten nonferro metalen, dwz deze offeren zich op voor het ijzer, hierdoor hebben ze een zeer goede roestwering. Je kunt het zien als koudverzinkt.

Als vogels er verf van afknagen krijgen ze dus wat metalen binnen. Dit kan cumuleren zodat dit later een probleem wordt.

Gaas is verzinkt, een goede kwaliteit verzinkt gaas zal niet zo snel roesten. Een acrylprimer voor kunststof en metaal zal beter zijn. Dit zou ik dan zeer dun aanbrengen, desnoods afdeppen met een droge doek.

Hierdoor verbeterd het doorzicht van het gaas, corrosiewerendheid heeft het echter nauwlijks.
Gert


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2010-02-11 - 20:28:22 send message to johanm

Bedankt voor je reactie, het gaat mij eigenlijk om het doorzicht, roestwerend zijn is niet nodig aangezien het om een binnenvolière gaat. Een acrylprimer is dus niet giftig na het drogen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-02-11 - 20:45:17 send message to dooren

Johan er zijn geen verven die niet giftig zijn, elke opname ervan kan cumuleren tot een giftige status.

Bij acrylverven is dit risico stukken minder hoog dan traditionele verven. Indien dun aangebracht zal een papegaai of parkiet weinig of niks er vanaf kunnen knagen.
Gert


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-02-11 - 23:05:49 send message to Ton Koek

Toch heb ik in de dierenwinkel wel kooien teruggekregen waar zelfs het chroom van de tralies geknaagd was. Dat waren Jock-kooien, toch een prima merk.
Als een vogel maar blijft knagen op één plek gaan ze overal doorheen.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2010-02-11 - 23:53:15 send message to johanm

Ik wou het gaas verven om het doorzicht te verbeteren maar tevens ook om oxidatie van de zinklaag te voorkomen. Normaal gezien was ik nieuw gaas met een grove borstel met azijn, daarna wordt het met water gespoeld. Na een tijdje vormt er zich echter weer een oxidelaag. Is het eigenlijk beter voor de vogels om het gaas niet te verven en dan misschien jaarlijks met azijn te wassen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-02-12 - 00:42:54 send message to Karel

Het lijkt me niet verstandig om de oxydelaag van zink te verwijderen. Het is juist de oxidelaag die het zink beschermt. Na een aantal "wasbeurten" is het zink verdwenen en begint het gaas te roesten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 270 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede