Een kennis van me heeft een vogel met een gebroken vleugel gevonden, en heeft die wat opgelapt. Het diertje is nu een soort huisdier geworden en heeft zelfs een eigen mini-volière nu. Maar hij weet niet om welke vogelsoort het gaat? Hij denkt aan een ekster, al klopt de snavel volgens hem niet.
Eksters kunnen zeer tamme en aanhankelijke huisdieren worden die al de restjes met plezier naar binnen werken bovendien heb ik al gehoord dat ze bepaalde geluiden kunnen imiteren. Ze zijn bijzonder intelligent maar hebben wel de ziekelijke gewoonte om dingen te stelen en te verstoppen.
Het kan ook een KAUW zijn,dat is de enige zwarte vogel met een grijze nek schouders en oordekveren en die herken ik op de foto alsmede de zwarte schedelbevedering
De zwarte kraai komt zeer zeker voor in nederland en belgie, de bonte kraai ook al zijn ze niet zo talrijk, gezien de foto lijkt het mij een te forse vogel voor een kauw.
Geen kauw, die heeft een rondere kop, kortere snavel en niet de snavelbevedering op deze leeftijd. Lijkt toch het meest op een kraai eigenlijk (kan bont zijn)
nou wat het ook is .. een aandoenelijk plaatje is het wel , lief hoor al moet ik zeggen dat de "ellende" een beetje fonkeld in z'n oogjes dus je vriend krijgt het er nog wel mee te stellen vermoed ik zo
Volgens mij is het gewoon een jonge zwarte kraai, een bonte kraai kan het niet zijn daar heeft hij te weinig wit voor. Als het toch en zwarte kraai is ziet hij er wel heel raar voor uit.