|
|
Log In
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inhoud
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zoeken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VogelArena.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reclame |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven
zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.
Pagina : 1
Auteur |
Onderwerp : Koningsparkieten |
Galah
Website Member
|
2009-12-08 - 18:02:21 |
|
Nu heb ik een tijdje geleden bij 2 verschillende kwekers een koppel australische koningen besteld. Ik heb de eerste nestkeuze.
Nu beschik ik over een voliere van 1m breed, ruim 2,25 hoog en 4m lang... nu kan ik bv deze ren nog 1m groter maken ( stuk voergang erbij nemen ) en word ze dus 5m lang.
Dit werd door sommige kwekers afgeraden, omdat de jongen zich konden doodvliegen, en er werd toch een voliere van 4m aangeraden. Toch zijn er dan ook weer enkele die 5m beter vinden.
Wat is volgens jullie het beste? 4m of 5m ?
Groeten
|
pennantrosella
Website Member
|
2009-12-08
-
18:29:48 |
|
Als je de moegelijkheid heb dan uiteraard 5 meter, zie eerst maar eens jongen te krijgen en mocht je jongen hebben kun je altijd op het eind wilgentakken hangen wat ze beter zien, en als ze hun eigen dood zouden vliegen in 5 meter doen ze dat ook in 4 meter, geef een vogel zoveel mogelijk ruimte/lengte van een voliere, zeker koningen, en op de allebij de uiteinden een zitstok, zodat ze de volle 5 meter moeten benutten om te vliegen voordat ze weer kunnen gaan zitten, anderes zullen ze redelijk vlug last gaan krijgen van vervetting
|
Galah
Website Member
|
2009-12-08
-
18:53:59 |
|
Bedankt voor de reactie, had toch ook het idee dat 5m beter zou zijn
|
gboom
Website Member
|
2009-12-08
-
19:56:58 |
|
En nog een aanvullende tip voor de inrichting van de vlucht: vergeet niet om laag (bijv. in het midden v/d vlucht) wat klim en knaagtakken aan te brengen.
Vaak zie je in grote-parkieten volieres slechts 2 stokken en meer niet, terwijl het een geweldig gezicht is om de parkieten te zien klimmen en knagen. Ze benutten de ruimte in de vlucht dan veel beter: bovenin vliegen en onderin klimmen en klauteren.
Alvast veel kijkplezier gewenst
gr. Gerben
|
|
|
|
Er zijn in totaal 369 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.
Aantal mensen in chat: 1 attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede
|