Hallo allemaal ik heb een vraag ik kreeg een vrij laat nest met eieren van een van mijn parkieten alles ging goed uiteidelijk kwam er 1 ei uit het jonge parkietje was bijna zover dat het uit het nest kwam en tot mijn grote verbazing werd het gewoon gedood door de ouders , nu is mijn vraag komt dit vaker voor of was dit een 1 malige actie want eerder dit jaar had ik van dit koppel ook al een nest met 4 jongen en geen problemen ,
wie kan mij hier iets over vertellen
voorjaar,zomer,herft of winter. dat heeft met deze vraag helemaal niets te maken.
De vraag is waarom de ouders het jong doden. maar weet u zeker dat de ouders het gedaan hebben? niet toevallig andere vogels uit dezelfde voliere? of ongedierte? muizen kunnen namelijk met gemak een jonge grasparkiet in het nest doden.
Dus misschien kunt u ons vertellen of u er meer vogels in heeft? en of u last heeft van ongedierte
waarschijnlijk kunnen we u dan beter helpen
mvg, ruben
Ik heb het ook wel eens gehad. Ik heb het idee dat het bij nestjes gebeurt met weinig jongen. De ouders zijn alweer broeds en zien het jong als een tegenstander in het blok. Koppels waar ik vaker jongen bij heb gehad doen dit alleen met 1 of 2 jongen. Het is maar een idee. Ik heb het nog niet gehad met koppels met meer dan 2 jongen.