Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > enquête nieuwe zadenmengeling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-11-26 - 18:26:43 send message to molineti

nee,is van teurlings.

Naar gelang de soort meng ik 228 grote parkieten zaad met papagaai proffessionel.

enigste wat ze van mij niet toe hadden hoeven te voegen zijn de gevriesdroogde groentes.

voor de rest zeer tevreden over de mengelingen

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-26 - 18:52:00 send message to mijnkaketoes.nl

Oke


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-11-26 - 18:54:41 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Deze mensen betrekken vogelhouders bij hun product.



Kritisch
Het is geen afzeiken maar alleen een kritische kanttekening. Ik ben ook blij dat er vogelhouders in betrokken worden. Bovendien is het leuk om hierover mee te mogen denken. Misschien kom ik wat lomp over (mijn excuses daarvoor) da's niet zo bedoeld.

Wat roept vragen op?
De enquete lijkt wat vreemd. Waarom wordt bijvoorbeeld gevraagd naar pinda's terwijl het antwoord/ besluit hierover al klaar lag?

Positief
Is het geen idee om een evenwichtige basissamenstelling op de markt te brengen in bijvoorbeeld zakken van 25kg en bijmengelingen in bijvoorbeeld zakken van 5kg. Zo hoef ik van alle mengelingen geen grote zakken aan te kopen.

Dit is volgens mij een geniale oplossing van Dasc!


Psitta
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-11-26 - 19:47:09 send message to Psitta

Geachte leden,

er was een idee om de mengelingen per soort te behouden EN per soort een kleinere zak (2, 3, ... kilo) rijkere zaden te voorzien om bij te mengen om zo een rust/rui en een kweekmengeling te bekomen. Wij hebben toen het idee om de zaden te spoelen voorrang gegeven of tenminste een mengeling die dit toelaat.
Vinden jullie dit idee meer haalbaar dan het spoelen?

Met vriendelijke groeten,
Aviseed.


melina
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-11-27 - 17:09:30 send message to melina

ik ben wel nieuwschierig waar het antwoord blijft over bestrijdingsmiddelen gebruik. Dat komt niet meer aan de orde..


Psitta
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-11-27 - 17:32:59 send message to Psitta

Geachte Melina,

wij doen ons best om de achtergrond van al onze zaden te kennen. Enkele van onze ingredienten zijn enkel te verkrijgen voor menselijke consumptie en genieten dus de hoogste kwaliteitszorg. De vraag rond bestrijdingsmiddelen vinden we nogal vaag. Wij betwijfelen of er maar 1 producent van mengelingen is die kan bewijzen dat zijn gebruikte ingredienten 100% biologisch zijn.

met vriendelijke groeten,

Aviseed.


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-11-28 - 09:18:32 send message to dasc

Ik denk dat mengen voor veel liefhebbers haalbaarder is dan spoelen.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-12-02 - 21:10:54 send message to parrotmaniak

ik denk ook dat mengen beter is dan spoelen
stof eten ze toch niet


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-12-03 - 12:42:52 send message to kakatoe

wij doen ons best om de achtergrond van al onze zaden te kennen.
Dus jullie kennen die boeren die de gewassen kweken niet eens?
Dus geen controle op de verbouwde gewassen en ook geen ecolochise en biologische keurmerk op de producten.
Dus als er gif word gebruikt maakt jullie niet uit daar jullie niks zeker weten is een zeer slechte zaak.
Als jullie iets willen samenstellen moet je eerst weten wat ze allemaal eten in de natuur en dan die samenstelling maken.
Maar jullie weten niet eens wat welke vogel eet en wat ze eten in welke jaargetij.
Of neem eens contact op met Hooimeyer die kan je precies vertellen wat de beste voeding is.
Het wil dus niet zeggen de een mercedes beter is dan een lada


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-12-03 - 13:10:44 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@kakatoe

quote
Dus jullie kennen die boeren die de gewassen kweken niet eens?
Dus geen controle op de verbouwde gewassen en ook geen ecolochise en biologische keurmerk op de producten.
Dus als er gif word gebruikt maakt jullie niet uit daar jullie niks zeker weten is een zeer slechte zaak.




Weet Jij dit wel van de producten die Jij zelf eet?

Ik namelijk niet,laat staan van mijn vogels.

Groeten Rene

P.S hooimeijer is een dierenarts en geen voedingsdeskundigewink ;)


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2009-12-03 - 14:47:01 send message to Galah46

Molineti, volkomen mee eens, hoegenaamd niemand weet dit, tenzij je zelf naar de boer gaat, en dan nog.
Hoe kunnen de groothandelaars nu weten vanwaar de zaden komen, er zijn mss 10tallen en meer boeren die ze kweken. Na oogsten gaat alles in silo's, worden afgehaald en in nog grotere silo's opgeslegen, maar dan wel van velen tezamen dacht ik. Dus hoe kun je nu weten wat van wie is. Het enige dat je kan natrekken is de groothandelaar ter plaatse die de goederen opkoopt en verscheept, over de rest weet je niks.
Als je dit niet vertrouwd, probeer dan maar zelf je zaden te kweken, zal niet meevallen denk ik + het daarbijkomende werk om tot zuivere zaden te komen. Er komt heel wat bij kijken dan alleen maar zaadjes te kweken alleen.wink ;)


Psitta
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-12-03 - 15:24:27 send message to Psitta

quote
Dus jullie kennen die boeren die de gewassen kweken niet eens?


Neen, wij gaan bijvoorbeeld niet in Egypte kijken vanwaar de witte zonnepitjes komen. Dit is onbegonnen werk. De meeste fabrikanten zullen de vage achtergrond wel kennen van hun grondstoffen maar veel meer dan het land van herkomst zit er niet in.

quote
Als jullie iets willen samenstellen moet je eerst weten wat ze allemaal eten in de natuur en dan die samenstelling maken.
Maar jullie weten niet eens wat welke vogel eet en wat ze eten in welke jaargetij.



Mag ik vragen op wat u dit basseerd?

Denk u echt dat de vogels dat u houd in het wild veel van de zaden vinden die in commerciële mengelingen zitten?

Met vriendelijke groeten

Aviseed


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2009-12-03 - 17:11:36 send message to yaro

het zaad wat word gebruikt voor de meeste voersoorten is het mindere zaad
ik woon naast een zaadbedrijf en ken de mensen die er werken ,
het komt in grote partijen binnen en word geschoond en gezeefd het goede is voor de handel in teeld
en het mindere gaat naar de diervoerfabriekant
het zaad is niet slecht maar vaak kleiner of lichter in gewicht
en als het ook nog samen komt uit verschillende fabrieken kun je nagaan dat er geen controlle mogelijk is op gif en zo


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2009-12-03 - 20:30:43 send message to jvr

Ik ben ook een voostander van een goed basismengel en dan wanneer nodig een mix toevoegen voor de rui rust of kweekperiode ,
dan kun je ook zelf beslissen welke vogel iets extra,s krijgt of juist niet .

en even over bestrijdingsmiddelen en herkomst verhaal
ik denk dat geen een producent van zaden precies
kan vertellen wat er met hun grondstoffen is gebeurt alvorens het gemengt wordt

ik ben op dit moment zeer tevreden over het zaadmengsel wat ik nu heb en als er geen aanleiding voor is stap ik niet zo snel over op een ander

als er een mix zou komen voor rui rust of kweek
meng ik dat denk ik daar doorheen .

mvg jvr


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-12-04 - 21:30:37 send message to whitebulldog

volgens mij kunnen jullie beter een aantal vogelbeurzen bezoeken, en daar de mensen middels een enquete ondervragen, en wat vogelverenigingen bezoeken, mailen, om zodoende meningen te verzamelen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede