hallo papegaaienliefhebbers ik heb even een vraagje:
ik heb drie jonge grijze roodstaarten waarvan twee zusjes en 1 onverwant mannetje.nou is mijn vraag.
hoelang duurt het voor dat het mannetje een vrouwtje heeft uitgezocht???ik weet ook dat het maar twee vrouwtjes zijn dus de kans dat het gebeurt is niet heel groot.mvgt jeeg
ik heb zelf caiques en bonte boeren en heb 2 vogels een man en een pop bij elkaar gezet (jonge vogels) en dit is bij mij nu al 7 keer goed gegaan het klikt goed en heb er bij jonge vogels dus nooit problemen mee gehad. hoe dit zit bij oudere vogels heb ik nog niet ervaren bij papegaaien.
bij parkieten wel hier moet je de eerste 2 dagen alles goed in de gaten houden. als het na 2 dagen nog steeds ruzie was haalde ik ze weer uit elkaar en probeerde ik een andere partner.
Heb in het verleden een verglijkbare situatie gehad met mijn grijze roodstaarten. Heb de vogels toen ieder in een aparte kooi (of voliere) gezet. Mannetje in het midden en beide vrouwtjes aan weerszijde van hem.
Mijn vogels zaten ieder in een aparte kooi in de huiskamer. Na enige dagen werd duidelijk dat er iets groeide tussen mannetje en een van de vrouwtjes.
De dagen daarna heb ik iedere dag de kooi steeds 10cm dichterbij de ander geschoven en na een week het tweede vrouwtje naar een andere kamer verplaats.
Daarna is het een kwestie van goed naar je vogels kijken en ze blijven volgen.
Werkte prima bij mij.