ik heb sinds gisteren een koppel lori van de blauwe bergen gekocht, nu hebben ze een pap van orlux maar nu hoor ik positieve berichten over aves.
Nu zit ik even op de site van aves te kijken en zijn er zoveel verschillende producten, nu zie ik Lorinectardat is een volledige voeding zoals ik het lees. Wat voor soorten voer van Aves zou ik hier nogmeer bij kunnen voegen?
Laat ik het zo proberen uit te leggen, elke toevoeging hoeft geen toevoeging te zijn.
Als een fabrikant beweerd dat een voer volledig is dan is dit een volledig voer uitgebalanseerd op basis van de behoeften van een bepaalde soort vogels (in dit geval lori's)
Iets toevoegen (met alle respect met de goede bedoeling) hoeft dus niet te betekenen dat het een verrijking is op het gebied van voedingswaarde. B.v. het toevoegen van extra eiwitten hoeft niet te betekenen dat dit goed is. Een te veel of verkeerde eiwitten worden niet opgenomen in het lichaam en leid tot overbelasting van b.v nieren of lever.
Toevoegen van suikers b.v verlaagd weer de voedingswaarde mbt eiwit.
Wel kan een toevoeging van b.v wat fruit en groenten een verrijking zijn op het gebied van afleiding en bezigheid. Een soort sociale behoefte van een vogel(s)
Dus als een fabrikant vermeld dat er bv. fruit bij mag worden gegeven wil dat niet zeggen dat zijn voer onvolledig is.
Gert