Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verwaming schuur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-10-21 - 19:29:55 send message to Rogert

Het gaat hier duidelijk over een mening en niet een ervaring!

Elke kachel verliest warmte door ramen, deuren en muren. Daarom moet je ze ook isoleren. Een radiatorkachel straalt aan alle zijde warmte uit maar een gevelkachel alleen aan de voorzijde. Dus niet de zijde die tegen de muur geplaatst is. Hier is echt wel over nagedacht door de producent. Evenals de beveiligingen!

Het is gewoon een prijs / opbrengst afweging, en die moet ieder voor zichzelf maken. Maar kom niet met halve beweringen zonder uit ervaring te spreken.

Als je in een ruimte een gemiddeld hoge temperatuur wilt behalen zou ik voor de gevelkachel kiezen, of je eigen CV door verbinden. Ondanks dat de ruimte niet geļsoleerd is. Is het om de vorst weg te houden of een constante lage temperatuur dan kun je overwegen voor een elektrische olie gevulde radiatorkachel. Maar schrik dan niet van je elektriciteitsrekening!


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-10-21 - 20:17:09 send message to paintim

Nee,nee Rogert. Het gaat niet om een bewering.Het gaat om ervaring. Ik heb 2 gevelkachels gehad.
Leken mij ideaal. Alleen verdween er te veel warmte naar buiten. Daarna CV laten aanleggen.Stukken goedkoper in verbruik.
Vr.groeten
ANTONI


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-10-22 - 00:40:49 send message to meyer

quote
Het gaat hier duidelijk over een mening en niet een ervaring!


Dat maak jij ervan. het gaat mij niet om de isolatie, ook niet om de beluchting en luchttoevoer van een verwarming.
Ik probeer een ieder die een verwarming wil aanschaffen voor de winter er op te wijzen dat het beter is om geen verwarming te nemen waar een vlam of gloeispiraal in zit te nemen in verband met brand. Nooit van een stofexplosie gehoord?? In onze kooien komt altijd stof en veren voor hoe goed je ook je best doet dit te verwijderen. Het risico dat het hierdoor fout gaat is redelijk groot.Dit is niet mijn mening zoals jij dit noemt, dit gebeurd en daar wil ik op wijzen. Hoe een kooi verwarmt word maakt mij niet uit dat is niet mijn probleem maar ik probeer er wel voor te waarschuwen. Ik hoop dat je nu snapt wat ik wil zeggen en dat het niet een mening is die ik een ander op wil leggen.

Groeten Meyerwink ;)


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2009-10-22 - 11:31:19 send message to johanm

Weet iemand of het gebruik van een accumulator een optie is, opladen op nachtstroom en overdag warmteafgifte? Is de temperatuur hierbij gemakkelijk te regelen en hoe staat het met het verbruik?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-10-22 - 16:17:50 send message to Rogert

Ik baseerde mijn uitspraak op de volgende zin:
quote
Een groot gedeelte van de warmte verdwijnt volgens mij door de buitenmuur.


Het woordje "volgens mij" suggereerd dat het een aanname is en geen feit.

Ik ken het fenomeen stofexplosie. Koffiemelk boven een kaars uitschudden geeft ook dit effect. Maar ik weet ook dat DRU, een fabrikant van o.a. gevelkachels gesloten systemen ontwikkeld, aangezien iemand uit mijn familie deze ontwikkeld en ik dit voor mijzelf met behulp van hem heb uitgezocht. Maar dan hebben we het mogelijk over twee verschillende types, dus daar moet men zich wel in verdiepen.

Dat het doorleggen van de CV nog goedkoper is ben ik het zeker wel mee eens, maar hoe plaats je hier een thermostaat op?

En ik ben wel heel benieuwd wat jullie beredenering is waarom een gevelkachel juist meer warmte door dezelfde muur verliest als een radiatorkachel? Zoals boven ook gesuggereerd wordt.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-10-22 - 16:23:17 send message to roodmus

Je kunt op de cv plaat een thermostaat kraan zetten.

Verder de man waar ik de olie radiator kocht had deze ook voor de vogels,de voorzitter van zijn vereniging kweekte witte kanaries,dat waren nu zwarte.

Had ook een vorst begrenzer,ik bedoel maar.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-10-22 - 16:49:22 send message to jaap van de pol

hallo,

Ik heb een elektrische radiator in mijn vogelhok staan... is er bij deze radiatoren ook kans op brand? eerder had ik een spiraalkachel, maar deze heb ik weggedaan omdat er bij deze brandgevaar aanwezig is. Hoe is dit bij elektrische radiatoren?

vr gr. Jaap van de Pol


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-10-22 - 20:25:49 send message to paintim

Hallo Jaap !
Het veiligste en meest probleemloze is toch
die oliegevulde radiator met thermostaat.
Het is een advies,gebaseerd op jarenlange ervaring met verschillende verwarmingsbronnen.
Het is ook niet meer dan een goede raad.
Verder interesseert het mij geen fluit of men wil
verwarmen met open vuur, gevelkachels,oliekachels,gashaarden,gloeispiralen
enz.
Vr.groeten
ANTONI


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-10-23 - 07:32:43 send message to jaap van de pol

is oliegevuld hetzelfde als elektrisch? ik weet wel dat er een vloeistof in mijn radiator zit, maar of dit een oliegevulde radiator is...??

gr Jaap


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-10-23 - 13:46:31 send message to paintim

Als er vloeistof in de radiator zit is dat normaal gesproken olie,Jaap. Dat heet dan een oliegevulde radiator. De olie van de radiator
wordt verwarmd door de stekker in het stopcontact te steken. De olie blijft vrij lang warm. Het is dus belangrijk om er een thermostaat op te hebben,zodat je de temperatuur kan regelen.
Vr.groeten
ANTONI


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-10-23 - 16:18:07 send message to jaap van de pol

oke, bedankt voor de info.

gr Jaap


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-10-23 - 17:26:05 send message to gebbinkjes

Hallo,
ik gebruik al meer dan 15 jaar een gevelkachel bij mijn vogels en heb nooit problemen gehad ivm stof ,laat de kachel iedere 2 jaar schoonmaken,
Het vuur zit niet in een open ruimte zoals bij een gashaard maar in een gesloten ruimte.
m.vr.gr. Harry


robbin
Website Member
Posts :19

Website Member
2009-10-23 - 17:51:39 send message to robbin

Het beste is je cv leiding door trekken plaats radiator en zet in aan voer lijding een tweeweg klep en schakel die met 220 v kamertermostaat. gaat perfekt werken Gr Jan


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-12-21 - 20:45:01 send message to remon

Zit hier dus ook met het probleem wat te doen. Wil het eigenlijk wel warm hebben dat betekent zoon beetje 15 graden, heb mijn schuur best goed geļsoleerd en er staat nu een elektrische kachel in met een meter van verbruik vorig jaar was ik zoon 200 euro kwijt best veel dus maar goed wij hebben hier geen gas wij hebben stadsverwarming.Heb altijd ook een gevel kachel willen hebben maar dan zou ik met flessen moeten werken is best link denk ik. Vorig jaar heb ik weleens een gaskachel gezien die je zo binnen neer kon zetten en die deed het op lpg dat is best goedkoop dus maar weet niet of dat verstandig is met vogels al stookte die kerel er zijn beneden verdieping ermee waar dus zijn hele familie rond liep dus het zou veilig moeten zijn. Ook is als je het toch over stof hebt een aanrader om een goeie luchreiniger te hebben bij je vogels


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2009-12-21 - 23:52:56 send message to psittacula

Misschien is dit iets voor jouw ,Superser stralings panelen.

www.allairsystems.be/files/pdffiles/heating/FOLDER%20SUPER%20SER.PDF




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede