Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > chat probleem Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : chat probleem
Ebakker
Website Member
Posts :2

Website Member
2004-07-07 - 20:11:46 send message to Ebakker

shocked 8O
Het komt regelmatig voor dat als ik vanuit de chat even op het forum of bij de advertenties ga kijken of zoiets en ik heb mij wel of niet uitgelogd en ik ga weer naar de chat dan krijg ik een melding "deze naam komt niet voor in de chat" en dan kan ik van als doen wat ik wil maar ik kom er dan niet op, soms met mij andere account dan wel. wie heeft de oplossing voor dit probleem.
vanavond had andredn dit ook ik stuur de hem een mailtje ik ging terug maar werdt niet herkend in de chat.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-08 - 08:45:33 send message to agabird

Ik heb inderdaad de laatste week meer meldingen gekregen dat de chat wat problemen veroorzaakt.

Even een vraag. U weet zeker dat er staat "deze naam komt niet voor in de chat" en niet "deze naam komt al voor in in de chat".

Als U inlogd, staat uw loginnaam dan wel in het rechter rijtje van de deelnemers aan de chat?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-08 - 08:49:43 send message to agabird

Wat U sowieso eens zou kunnen proberen als het weer voorkomt, is de hele pagina van de chat herladen.

Dan graag, de 'shift' , 'control' en 'alt' ingedrukt houden. En dan met de muis op de knop drukken om de pagina te vernieuwen (de knop van de internet explorer, boven in de knoppenbalk).

Ik hoor natuurlijk graag de resultaten.
Groeten
Jan


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2004-07-08 - 19:59:13 send message to E.bakker

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

shocked 8O Ik heb de aanbevelingen uit geprobeerd maar het mag niet baten, ook de aanbevelingen die ik als antwoord kreeg op mijn mail.

En zoals ik ook in mijn mail van 30 juni heb geschreven dat mijn naam wel aan de rechterkant staat bij de ingelogde leden.
maar geeft aan dat deze naam komt niet voor in de chat.

From: "n b" <burdys@hotmail.com>
To: <webmaster@vogelarena.com>
Sent: Wednesday, June 30, 2004 8:13 PM
Subject: deze naam komt niet voor in de chat.

> beste webmaster,
>
> als ik mij in logt E.bakker of Ebakker met mijn wachtwoord en ik tik de
> chatknop aan dan komt er soms te staan dat deze naam niet voor komt in de
> chat.
> Maar mijn naam staat dan wel aan de rechterkant in het lijsteje met
> ingelogde leden.
> hoe kan dat ik heb ook mij afgemeld weer aangemeld, de hele pc uit maar
dat helpt dan niet, het kan zijn dat het de volgende dag wel goed gaat.
>
> mvrgr: E. Bakker

antwoordmail:
Deze problemen komen wel eens vaker voor. Dit heeft eigenlijk altijd te
maken met de proxy instellingen die u gebruikt in uw browser.

U zou het volgende eens kunnen proberen. Ga naar extra, dan naar internet opties. Kies daar voor het tabblad verbindingen. Als U adsl of Kabel
gebruikt, kunt u de knop lan instellingen aan klikken. Hier moet U dan alles uitvinken. (voor de zekerheid wel noteren wat de oude instellingen zijn,zodat U deze kunt terug zetten mocht het niet helpen)

Als U gebruikt maakt van een inbel verbinding, dan klikt U in het witte vak de inbel verbinding aan, en dan op de knop instellingen. Hier vindt dan ook de proxy instellingen. Hier geld hetzelfde, allemaal uitvinken. (en ook voor de zekerheid de oude instellingen noteren).

Zoals gezegd meestal is dat de oplossing. Mocht Dit niet helpen, of juist wel. Dan zou een berichtje naar mij zeer gewaardeerd worden.

Groeten
Jan Brinkers

gr Ed Bakker


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-07-09 - 22:10:06 send message to gouldamadine

als ik in de chat ben en het forum of de advertenties wil bekijken dan open ik de explorer opnieuw en dan ga ik opnieuw naar de arena de site word dan gewoon geopend met uw account maar de chat is dan niet weg deze is dan geminimaliseerd en staat onder in de taakbalk omdat je niet bent uitgelogt en de page niet hebt gesloten
mvg arjan schadenberg


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-09 - 23:28:26 send message to agabird

Hallo Arjan, dat is inderdaad de manier waarop ik het ook zou doen. Neemt niet weg dat het ook op de andere manier zou moeten werken.

Ed, zou ik u mogen vragen, ook eens te testen om alle Internet Explorer's af te sluiten nadat dit voorkomt. Dan nogmaals te proberen de chat te bereiken, kijken of u er dan wel inkomt?

Mijns inziens moet het een een soort geheugen (cache of proxy) probleem zijn. Dat de browser ervan uit gaat dat u al ingelogd bent, door uw vorige bezoek, terwijl dat dus in werkelijkheid niet het geval is.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-10 - 10:24:56 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je in een chatruimte komt is het de bedoeling dat je via de knop "uitloggen" de chat verlaat. De meeste mensen sluiten echter Internet explorer af of klikken direct op een link. (In dit geval uit het menu aan de linker zijkant.) Voor de server ben je nu dus nog altijd ingelogt waardoor opnieuw aanloggen problemen kan gaan geven. Er is geen enkele instelling op de pc van de gebruiker die dit probleem kan verhelpen. De gebruiker moet voortaan chat op de correcte manier verlaten! Gebeurt het toch dat een gebruiker per abuis blijft hangen in een chat sessie dan kan alleen de beheerder van de chatomgeving deze gebruiker "canselen". razz :p

Ik heb een paar jaar gewerkt op de eerste, tweede en derde lijns helpdesk van een groot netwerkbedrijf. Hier komt dergelijke problemen ook voor op de verschillende netwerkomgevingen. wink ;)

Respect,
Erwin


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2004-07-10 - 19:13:42 send message to E.bakker

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik ben net in de chat geweest voor ik op dit forum kwam, er was weinig te doen. Dus uit mij gelogd.
Dit forum bekeken, helemaal uit arena gelogd op mijn eigen homepage " home.hetnet.nl/~eg60/index.html "gekeken, daarna weer naar arena ingelogd de chat geopend en Deze naam komt niet voor in de chat.

Ik heb net 7.23 uur via internet explorer nieuwe arena geopend en deze open gelaten me weer aan gemeld, de chat geopend maar wordt niet herkend.
Wel mijn andere account.

Ed


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-10 - 20:06:06 send message to agabird

Erwin, ook jij hebt gelijk, dat de uitlog knop er niet voor niets is. Maar zoals je ook weet wordt die door het gros van de mensen toch niet gebruikt.

Daarom worden toch andere trucjes geimplementeerd om toch de chat in te komen, ook als de uitlog knop niet gebruikt is.

Op vogelarena zitten 2 extra "trucjes" in de chat. De eerste wordt geactiveerd op het moment dat iemand een andere pagina opent, of het hele venster sluit.

De tweede gebeurd op het moment dat iemand weer inlogd. Dan vind er controle plaats of die naam al in de chat zit, en als die er al in zit wordt die naam verwijderd, zodat er wel op de chat gekomen kan worden.

Ik kan toch enkel in dit geval maar denken aan een cache probleem. Dat het ene scherm, die met de namen lijst) denkt ingelogd te zijn (door de cache), terwijl het andere scherm (waar de berichten horen te staan) niet ingelogd is.

Ed, even ter controle, mijn excuus als ik ht verkeerd begrijp, maar ik wil het echt zeker weten.

Heb je nadat je de chat verlaten hebt, alle vensters van de internet explorers gesloten gehad? Of heeft er nog ergens 1 venster (die met je eigen pagina) opengetsaan?

Het idee is om tussendoor alle vensters, dus het hele programma Internet Explorer, af te sluiten.

Ik geef nog even een mogelijkheid die je zou kunnen proberen. En dat is toch cache gerelateerd, omdat ik echt denk dat het daar in zit.

Dat is bij de internet explorer gaan naar extra, internet opties. Daar op het tablad Algemeen te kiezen voor de knop Instellingen. Daar de optie "Bij elk bezoek aan een pagina" aanklikken. Dan op ok, en ok. Natuurlijk weer even het hele programma afsluiten, en de internet explorer weer opstarten.

Ik hoop dat we weer wat verder komen.
Groeten
Jan



E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2004-07-11 - 20:27:16 send message to E.bakker

Ik heb het volgende na het lezen van dit forum gedaan.

eerst de chat geopend daarna afgesloten, advertentie's bekeken, chat geopend deze naam komt niet voor in de chat bekend verhaal, uit arena, andere site bekenen dan weer naar arena chat deze naam komt niet voor in de chat , hele internet expl. afgesloten dan weer aangemeld op arena chat weer bekend verhaal.

Toen bij internet explorer Bij elk bezoek aan een pagina aan geklikt, weer aangemeld bij arena chat het bekende verhaal.

gr ED


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2004-07-11 - 20:37:19 send message to E.bakker

Ik heb het volgende na het lezen van dit forum gedaan.

eerst de chat geopend daarna afgesloten, advertentie's bekeken, chat geopend deze naam komt niet voor in de chat bekend verhaal, uit arena, andere site bekenen dan weer naar arena chat deze naam komt niet voor in de chat , hele internet expl. afgesloten dan weer aangemeld op arena chat weer bekend verhaal.

Toen bij internet explorer Bij elk bezoek aan een pagina aan geklikt, weer aangemeld bij arena chat het bekende verhaal.

na dat ik onderstaande had toe gevoeg
kreeg ik een melding nadat ik de knop update aanklikte dat die pagina niet kon vinden.


Ik heb de pc helemaal afgesloten zelfs van de stroom af weer aangemeld bij arena chat nog wordt ik niet herkend.
gr ED


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-11 - 23:02:46 send message to agabird

Ed,

Het is duidelijk dat we hier op een dood spoor zitten.

Het klopt, dat het niet uitmaakt of u de loguit knop gebruikt of niet?

Dan de standaard vraagjes, heeft U dit probleem altijd gehad, of is het een probleem sinds kort? En als het niet altijd was, wanneer begonnen de problemen zo ongeveer? Mag ik u vragern wat voor een verbinding u gebruikt? Is dat een inbel verbinding van worldaccess?

Ik zoek door, maar ik begin zo langzamerhand wel te twijffelen of we ooit tot een goede oplossing komen, maar we gaan ervoor.

Groet
Jan


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-11 - 23:29:36 send message to agabird

Ik zou het bijna vergeten, maar zou U ook tijdelijk de firewall / virusscanner en of pop-up killer willen uitschakelen, om dan te zien of het werkt?

Ik heb inmiddels ook een nieuwere versie van de chat in handen, ik zal die de aankomende week installeren, misschien dat die wat minder problemen veroorzaakt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-11 - 23:32:14 send message to Hawkeye_NL

Jan,
Kan je niet een nieuw account voor hem aanmaken en kijken of hij dan wel zonder problemen kan aanloggen? Weet niet of dit helpt maar hiermee kan je wel uitsluiten of het al dan niet bij jou zou liggen aan het account!

Respect.
Erwin


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-12 - 08:32:52 send message to agabird

Erwin,

Ed heeft al twee accounts. En het feit dat het soms wel lukt, en soms niet (met beide accounts), lijkt me nog een acount een overbodige stap, als de accounts nu allebei nooit werkte dan was het een goede optie geweest.

Neemt niet weg dat ik blij bent dat je meedenkt, 2 weten altijd meer dan 1 happy :)

Groeten
Jan


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-07-12 - 16:37:01 send message to henkmeer

Hallo,

Het probleem heeft niets te maken met wel of niet uitloggen in de chat.
Als ik op de chat zit en opend vandaaruit bv de advertenties en wil daarna weer de chat door chat aan te klikken is dit geen enkel probleem , je wordt dan netjes opnieuw ingelogd.

Henk



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede