Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tips en trucs Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tips en trucs
peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-10-01 - 10:56:27 send message to peerpm


Hi,

Mijn naam is Peer en sinds enkele weken trouwe bezoeker van dit forum. Dit naar aanleiding van mijn hernieuwde start na 35 jaar met de mooie hobby van vogels houden. Graag wil ik het initiatief nemen om 'tips en trucs' te plaatsen en zodoende iedereen deel genoot te maken om handige zaken toe te passen, je voordeel er mee te doen om gewoon op ideeen te komen voor diverse zaken. Vanzelfsprekend zijn veel zaken zogenaamde 'inkoppertjes' maar je weet maar nooit.
wellicht aanleiding voor jullie om mijn voorbeeld te volgen?!

1. FOTOKOOI.

Van een standaard PVC opslagbak heb ik een fotokooi gemaakt. Voordeel is natuurlijk dat de basis direct klaar is en dat er dus weinig arbeid voor nodig is om tot een resultaat te komen. Wellicht is het voor navolgers wel beter een transparante uitvoering te kiezen!

Doe er je voordeel mee!

Peer



peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-10-01 - 11:04:28 send message to peerpm


2. OPSLAAN VAN EIVOER / KIEZEL E.D.

Voor het opslaan van mijn diverse zaken maak ik gebruik van zogenaamde ´specerijen´ opslagbakken. Elk restaurant / friettent heeft deze bakken in ruime hoeveelheid elke maand over en gooit ze weg. Gratis op te halen dus en het ziet er prima uit in je opslagruimte, sticker erop en klaar!



peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-10-01 - 11:07:33 send message to peerpm


3. zitstokken

Het is herfst en dus wordt er volop door hoveniers en gemeente in de verschillende wijken gesnoeid. Een mooie gelegenheid dus om voor het komende jaar een voorraad natuurstokken aan te leggen!



peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-10-01 - 11:16:38 send message to peerpm


4. BASIS VOOR BROEDKOOI

Diverse topics behandelen het maken van een broedkooi uit meubelpanelen. Los van de voor en nadelen van het gebruik van dit materiaal heb ik wel de tip voor diegene die voor meubelpaneel kiezen om gebruik te maken van een standaard keukenkast, van bijvoorbeeld ´zweedse makelij´.
Voordeel is dat de basis van de kooi stevig is, voorzien van ophangsysteem, in de maatvoering 30/40/50/60/80/90 cm en in alle hoogtes verkrijgbaar. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Een kast van 40 bij 70 cm kost 15 euro en hier heb je dus 2 broedkooien voor!

Op breedte van 60 cm is er een zogenaamde bodembeschermer te koop voor een paar euro. Vier aluminium hoeklijn er omheen met een hoogte van 30 mm en je hebt een perfecte lade!


peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-10-01 - 11:34:27 send message to peerpm


4. Camera voor in broedkooi / voliere

Vanaf komende maandag 5 oktober is er bij een grote landelijke supermarkt )prijsvechter beginnend met een L) een video/babyfoon te koop voor 90,00. Aan te sluiten op TV/computer. Resultaat weet ik dus nog niet maar wellicht wel een tip.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-10-01 - 23:29:56 send message to Ton Koek

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Welkom Peer!
Altijd leuk, weer nieuwe tips.
Ik vind vooral de tip over de Ikeakastjes erg goed. Dat scheelt een hoop werk en ze zijn inderdaad stevig en keurig afgewerkt, ik heb ze zelf in de keuken.

Tip vijfff (vrij naar brigitte Kaandorp).
Nestkastjes in broedkooien die tegen een wand hangen, zijn broedplaatsen voor ongedierte. Draai vooraf 2 kleine schroefjes in de achterant van de nestkast en laat die 5 mm uitsteken. Als je het nestje dan ophangt, hangt het los van de wand.




Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-10-02 - 23:25:02 send message to Honsbeek

Tip 6 Voer- /waterbakken

Tapasschaaltjes van de Xenos. Voordeel is de hoge randen waardoor het zaad er niet uitwaait. Vandaag weer een paar gekocht, kleintjes voor water 1.29 Euro en de iets grotere voor het voer 1.99 Euro.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede