Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : prijzen
williamz
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-09-26 - 09:35:12 send message to williamz

hoi,

ik ben de advertenties dooraan het spitten, en kom geregeld ad. tegen van majoor putters.

zoals: te koop majoor putters wildkleur prijs per koppel tussen de 220 en 250 euro.

tegemoetkoming in de kosten??

dan denk ik toch wel van ja ik hoef ze niet voor niks maar, sorry dit vind ik te ver gaan,en als het nu nog zeldzame vogels waren of mutaties dan nog maar voor wildkleur?? stel dat je dit als beginnend (putter)liefhebber dit moet gaan uitgeven en ook in leven moet zien te houden???
met zulke prijzen kamp je over een paar jaar met vergrijzing, net als de duivensport vroeger voor jan met de pet, tegenwoordig voor de rijken, en onbetaalbaar.
ga maar uitleggen aan moeder de vrouw, ik had graag een koppel....... wink :)

graag een reactiehappy :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-09-26 - 09:43:52 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ach zal altijd een kwestie van vraag en aanbod blijven. Ik zie juist een trend naar verlaging van prijzen . Op bepaalde sites zie ik de prijzen van kaketoes en ara's behoorlijk dalen.

Tja en als je het niet aan moeder de vrouw kunt uitleggen dan zou ik zeggen er zijn ook nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel mooie vogels die niet zo duur zijn.


Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-26 - 11:14:41 send message to Karel

Ik zie het probleem niet, want voor iedere beurs zijn wel vogels te koop. Wat denk je van zebravinken voor 2 euro per stuk en bijv. diamantduifjes of kwartels?.
Allemaal mooie en leuke vogels voor de prijs van een biertje.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-26 - 14:42:51 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Veel mensen beginnen met goedkopere vogels en stappen stapsgewijs over naar duurdere soorten.

Je moet wat te wensen overhouden.wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-09-26 - 15:33:18 send message to denegon

ook ik vind dat de prijzen van vogels redelijk hoog zijn. hetgeen wat ik nu doe is als ik zelf wat kweek het proberen te ruilen. als dit dan lukt dan heb je geen geld uit hoeven geven en toch weer iets nieuws.
dan kun je soms wel eens een duurdere of andere soort krijgen omdat mensen de vogels van jou graag willen.
ik heb nu wat valkparkieten gekweekt als ik deze verkoop dan gaat het geld op een aparte rekening (al de vogels die iik verkoop daarvan gaat het geld op deze rekening) en hier koop ik dan voer en andere soorten vogels van. maar ja dan moet je eeerst kweken.

groetjes egon


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-09-26 - 17:42:49 send message to roodmus

Probeer met gewone putters goed te kweken,als je dat lukt heb je de basis voor de koop van Majors,als je daar ook weer goed kunt kweken dan kun je best je onkosten dekken.

Zit het een jaar tegen dan is dat jammer.

Probeer een brede basis groep kweekkoppels te maken,dan komen er vanzelf(nou ja)jongen je kunt dan ook omkoppelen etc.

Het vraagt wel een investering natuurlijk.

Ik begon met 1 koppel N.Goudvinken kweek nu met 5 koppels meer kan ik niet plaatsen op een verantwoorde manier.

Maar door de verkoop van jonge vogels en bieden kom je toch waar je zijn wil.

Weet ik wel dat er weer mensen zijn die zeggen dat ik kweek voor de handel maar dat is niet zo.

Ik probeer met mijn vogels de kosten te dekken,en daar is in mijn ogen niets mis mee.

Grt Roodmus.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-09-26 - 17:47:28 send message to roodmus

Nog ff wat deze prijzen komen ook door invoeren van de Euro.

Voorbeeld.

Voor de invoering kocht ik ringen voor mijn cultuur vogels,die kosten toen 1 gulden per stuk,omdat ik geen lid was.
Na invoering van de euro kosten ze in eens 1.30 euro.

Word je belazert of niet.angry



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede