Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoezo verschil ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-20 - 19:55:17

ach wat een schat om te zien .

en wat betreft je twijfels .. hawk de mensen hadden al een probleem met hun vogel nml. dat de vogel niet gelukkig was , je hebt niet voor problemen gezorgt maar een oplossing gegeven , al begrijp ik goed dat je meevoelt me de eigenaren maar hun hebben de vogel ook lang gehad .. een afscheid is altijd moeilijk maar dit afscheid heeft voor de vogel wel een goede afloop.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-20 - 22:17:25

Ik kan me voorstellen dat je even twijfelt, dit is mooi mas nooit de bedoeling.
Als je nog steeds twijfelt: zoek even terug hoeveel je alleen al hier op het Forum hebt kunnen melden dat de eiegenaren PLUS de vogels weer dolgelukkig met elkaar zijn.
Volgens mij help je er veel vogels èn mensen mee als je doorgaat.
Misschien een tip: als je de vogels die terug gaan iets meegeeft, een favoriet speeltje, of wat ook, zou het dan niet meevallen met de heimwee?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-21 - 14:29:04

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Ik heb Coco opgehaald! happy :) Hij was gewoon echt blij me te zien. Je merkte gewoon dat hij graag met me mee wilde. Wilde hij bij zijn eigenaar niet eens meer uit de kooi komen en beet hij haar gelijk, bij mij kwam hij er direct uit en stapte direct op!wink ;) Gelukkig is de eigenaar van mening dat dit voor Coco absoluut het beste is en heeft ze er verder geen moeite mee. Ze vind dat ze 100% in het belang van de vogel handeld en heeft daar dan ook vrede mee.
Het heeft in ieder geval mijn twijfels zover die er nog waren ook helemaal weggehaald. Ik ben er weer helemaal zeker van dat ik er idd goed aan doe om vogels in vakantie perioden op te vangen. Daarnaast blijf ik in ieder geval mensen helpen in hun omgang met hun vogel(s). Ik zou bijna zeggen met het trainen van hun vogel(s) maar meestal is het juist het trainen van de baas(jes).

Hier dan ook een foto van Coco gelijk na thuiskomst samen met de zwartkopcaique die ik hier heb op vakantie en tevens voor de training.



Overigens kennen de bijde vogels elkaar niet. Ik heb de oude kooi van Coco weggegeven toen ik hem ophaalde omdat hij bij mij zijn eigen kooi nu heeft. Hier zit toevallig nu Pipo in dus ze moeten hem maar even delen dacht ik. Zoals verwacht gaat het perfect samen zo. Ze zitten nu dan ook lekker samen in de tuin op de kooi en vermaken zich uitstekend. Ik heb ze even een lekkere douche gegeven omdat het lekker warm weer is.



Let op! Bijde vogels zitten dus gewoon los op de kooi in de tuin. Er is dus ook niemand bij aanwezig op dit moment. Ik zie ze uiteraard wel vanuit de woonkamer zodat ik bij problemen gelijk kan ingrijpen.

Respect,
Erwin a.k.a. Hawkeye_NL


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-21 - 21:44:49

Schiiterend Hawkeye!

Misschien een stapje terug maar toch een vraag die op mijn toetsen brandt:
Waarom vliegen die vogels niet weg????


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-21 - 22:52:06

dan ga ik dat stapje even mee terug ..

even een absolute beginners vraag wink ;)
wanneer of eigenlijk hoe .. kortwiek je een vogel nu goed genoeg dat je er vrijwel zeker van kan zijn dan ze niet weg kunnen vliegen ?
Mijn Kicah is gekortwiekt maar eerlijk gezegt durf ik d'r toch niet los buiten te zetten .. volgens mij ben ik daar pas gerust op als ze geen veer meer op d'r vleugel heeft zitten vrees ik wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-22 - 00:12:28

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Waarom vliegen die vogels niet weg????
Er zijn een paar redenen voor te bedenken waarom niet! De belangrijkste is dat ze weten dat ze nu niet of moeilijk kunnen vliegen doordat ze gewiekt zijn! Daarnaast zijn papegaaien eigenlijk zeer plaatsgevoelig. Hebben ze het naar hun zin en vermaken ze zich goed dan is er klaarblijkelijk geen reden om elders heen te gaan. Met Coco loop ik ook gewoon een blokje rond zoals mijn vrouw doet met de hond.

quote
wanneer of eigenlijk hoe .. kortwiek je een vogel nu goed genoeg dat je er vrijwel zeker van kan zijn dan ze niet weg kunnen vliegen ?
Wanneer? Alleen als je zelf een goede reden denkt te hebben om dit te doen. Dat kan zijn ter bescherming of uit voorzorg maar ook uit noodzaak.

Hoe? Zoals ik al eens heb geschreven zijn de meningen hierover nogal verdeeld. Ik zal hier alleen schrijven zoals ik het altijd doe als ik de vogels knip. Ik knip uitsluitend de "grote slagpennen" (primaire veren). Ik laat de twee buitenste veren altijd zitten. Vervolgens knip ik een stuk of 10 veren af net onder de rand van de "korte slagpennen" (primaire vleugeldekveren). Als je de vogel nu los laat (een centimeter of 20 boven de grond) zal deze een vlucht proberen te maken. Gaat deze in een diagonale lijn naar de grond dan weet je dat de draagkracht van de veren voldoende is afgenomen om de vogel los te laten zitten. Na een paar maand zullen de veren met ruien weer vervangen gaan worden voor nieuwe veren.

Het is overigens niet de bedoeling om de dieren zo te knippen dat ze helemaal niet meer kunnen vliegen. Indien er gevaar is moeten ze wel een noodvlucht kunnen maken. Het draagvermogen moet voldoende zijn weggenomen dat ze niet meer kunnen klimmen in hun vlucht. Let er wel op dat een vogel die in een rechte verticale lijn in huis kan vliegen met een beetje wind toch zal kunnen klimmen in de buitenlucht.

De eerste twee veren laten zitten? Dit is omdat deze veren het aanzicht van de vogel bepalen. Knip je deze veren af dan krijg je het beeld dat je vogel stompjes heeft i.p.v. vleugels. Laat je ze zitten dan zie je niet dat de vogel is geknipt.wink ;)

Respect,
Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-22 - 12:43:21

bedankt voor de uitleg , maar dan is kicah goed gekortwiekt alleen eh .. die vert. lijn door de woonkamer red ze nog wel ..

Nouja voorlopig eerst maar met kooi buiten , vind het doodeng wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-22 - 19:54:17

Nog even een tip, als je vogels kortwiekt let dan op dat ze bv. niet in een wc pot vallen, en verdrinken. Vaak heb ik zo'n drama verhaal gelezen op amerikaanse forums. Beetje kunnen blijven vliegen (1 a 2 meter) kan veel leed voorkomen. Begin met een paar veren, testen op vliegvermogen, hierna indien nodig wat extra veren.
Groet Gert.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-22 - 20:29:47

*brrrr* daar moet je toch niet aandenken he ..


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-22 - 23:21:50

Nog een tip;
let ook op als je aan het koken bent. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een vogel in een (al of niet hete) pan fladdert omdat hij zo graag dicht bij het baasje wil zijn.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede