Auteur |
Onderwerp : voliere |
williamz
Website Member
|
2009-09-13 - 19:46:52 |
|
geachte leden,
ik heb een grote droge zolder waar ik vogels wil gaan houden, ik zit te denken aan of wildzang of tropen voor voorlopig een grote gemengde voliere.
hij heeft de afmeting van 6 meter lang 4 diep en het hoogste punt is 3 meter.
welke vogels kan ik hierbij elkaar zetten? en die zich kunnen verdragen en hoeveel ongeveer?
geen kromsnavels a.u.b.
wat zou ik als bodembedekking het best kunnen gebruiken?
uiteraard kan ik ik geen planten plaatsen, iemand dan een idee om het mooi in te richten?
met vriendelijk groet,
william
|
DurkVDellen
Website Member
|
2009-09-14
-
15:25:36 |
|
Beste William
Als de temperatuur huiskamertemperatuur is zou ik voor tropen gaan, die houden wel van wat warmte.
Welke soort kan ik je niet precies vertellen, wat je maar mooi vindt.
Ik denk dat je al gauw een stuk of 6 koppels kunt houden, ligt eraan hoeveel je wilt hebben.
Als bodembedekking zou ik kranten met daarop een laag houtsnippers doen.
En als decoratie kun je bijvoorbeeld een kleine boomstam erin zetten.
Gr. DvD
|
Delanos
Website Member
|
2009-09-14
-
19:49:37 |
|
Hey William,
Ik heb ook sinds kort een voliere met tropische vogels. Er zitten onder andere St helenafazanten en mozambiquesijzen in. Ik vind dat erg leuke vogels en de Mozambiquesijs die zingt ook erg mooi.
Voor de aankleding kan je ook nepgroen gebruiken. Dat kleurt de boel toch een beetje op.
Veel succes met uitzoeken en inrichten.
Gr. Ruud
|
Ton Koek
Website Member
|
2009-09-14
-
23:22:08 |
|
Inderdaad kunstplanten, maar ook planten in bakken en kuipen kan prima. Verder kun je uit het bos mooie gesnoeide takken halen, lekker grillig, met mos er op of een oude boomstam.
Ik heb op de bodem ook houtsnippers in de binnenvolière, daaronder heb ik een grondzeil, om lekkage uit te sluiten als er ens iets om zou vallen.
Succes met de voorbereiding.
|
williamz
Website Member
|
2009-09-17
-
08:40:04 |
|
bedankt voor de reacties, ik vind wel info over wat wel goed en wat niet bij elkaar past verder ben ik nog zoekende, over kweken e.d.
gr wil
|
arjandaf
Website Member
|
2009-09-17
-
10:47:24 |
|
huiskamer tempratuur en hoe hoog ligt de piek tempratuur in de zomer ?
en hoe zit je met ventilatie ?
gr arjan
|
williamz
Website Member
|
2009-09-21
-
13:58:58 |
|
ja op een een zolder kan de warmte oplopen maar ik heb twee dakramen en ventilatie dakpannen om de lucht af te voeren, ik moet er alleen voor zorgen uiteraard dat er geen tocht ontstaat.
het is even kijken wat het beste gaat werken volgende zomer.
gr wil
|