heb net enkele zebravinken gekocht. heb gehoord dat buiten de broedtijd de vogels het beste apart kunnen worden gehouden. heb gisteren 3 mannen in een volierevlucht gedaan en vandaag nog 2 andere mannen er bij gezet. nu hebben de drie eersten telkens ruzzie maar dat was niet zo voor ik die andere twee er bij gooide. is dit normaal? hoelang moet ik het geworden laten? zitten ook nog maar een dag samen mischien wordt het wel beter.
tip; watik altijd doe bij mijn zebravink mannen, voordat ik er andere bij zet; een paar minuten van te voren badwater geven; zijn ze kletsnat als de 'nieuwe' bewoners er bij komen en kunnen ze weing tegen de nieuwelingen uitrichten. Sinds ik dit toepas heb ik er geen problemen meer mee
heb er nu 1 bij weg gehaald wandt het gaat te mal. hij heeft zelfs zijn bekje al wat open. kan het ook zijn dat ze denken dat het popjes zijn die ik er bij heb gegooid. had drie witbuik grijs en nu 2 witte mannen er bij gedaan. heb het gevoel dat ze vechten omdat ze denken dat het poppen zijn. zonder de witten was er niks aan de hand
ja dat dacht ik ook geert best. maar toch gebeurt het. heb de beide witten in een kooi gedaan maar denk dat 1 van de 2 wel een pop moet zijn. 1 zingt uit volle borst als ie andere popjes hoort de andere is stil. vind het vreemd wand die witte die dan de pop dan moet zijn heeft een donkere knalrode snavel de andere poppen heben veel meer oranje snavel. zelfs de andere man is minder rood. en heb ze ook nog eens bij een goede kweker gekocht voor man